Kita

Edukacinė programa „Indėnų buitis ir žaidimai“

Programos tikslas – siekti, kad mokiniai suprastų Šiaurės Amerikos kultūrų įvairovę ir plačiau susipažintų su Mescalero Apache (indėnų) tautos kultūra ir istorija. Taip pat siekiama,
kad mokiniai galėtų lyginti jų pačių kultūros vystymąsi su indėnų kultūros vystymusi, ypač lygindami savo vaikystę su indėnų vaikų vaikyste. Siekiama paskatinti pasidomėti ir kitomis indėnų kultūromis bei susipažinti su Karl May kūryba. Edukacinė programa susideda iš trijų dalių, kurių metų dalyviai gauna informacijos apie Šiaurės Amerikos indėnus (plačiau apie mescalerų gentį), gali praktiškai pasimokyti pašaudyti iš lankų ir paragauti indėniškos arbatos bei paplotėlių. 1. Kelmės krašto muziejaus ekspozicijoje „Jonas Vadeikis – Karl May – Amerikos indėnų buitis ir papročiai“ dalyviai yra supažindinami su eksponuojamais indėniško gyvenimo daiktais: plunksnomis puoštais indėnų ginklais, galvos papuošalais iš plunksnų ir sapnų gaudikliais. Kalbama apie skalpų nuėmimo papročius, rodomas indėniško rašto pavyzdys ant mušto medžio plaušo plokštės (eksponatas gautas iš Šiaurės Amerikos), rodomas nedidelis tipi palapinės maketas ir netrukus visi pakviečiami užeiti į patalpą – tipi palapinę (tai 25 kv. m ekspozicijos dalis, įrengta kaip tipi palapinės vidus, su viduryje degančiu laužu, kailiais ant grindų, ant sienų kabančiais medžioklės trofėjais, ritualinėmis kaukėmis, totemais, galvijų galvomis, sapnų gaudikliais bei ginklais). Vaikams atsisėdus ant tipi grindų, skambant indėniškai muzikai, prietemoje yra kalbama apie indėnų šamanus, jų būrimus, amuletus, tipi palapinės įrengimą, pypkės vaidmenį ir t. t 2. Veiksmas vyksta lauke. Programos dalyviai gali pašaudyti į taikinius iš lankų ir pasijusti tarsi Karl May knygų herojai. 3. Programos dalyviai geria Pietų Amerikos indėnų gėrimą – matės arbatą, bei ragauja kukurūzinius irokėzų paplotėlius.
Lėlių teatras

„Vilkas, ožka ir ožiukai“

Tikslas – ugdyti mokinių kalbinį ir jausminį potencialą, populiarinanti žodinę lietuvių liaudies kūrybą – pasakas, jas inscenizuojant lėlių teatro elementais. Ugdytiniams suteikti
emocinį komfortą. Uždaviniai, metodai. Kalbine raiška bei mizanscenavimu atskleisti lietuvių liaudies pasakos „Vilkas, ožka ir ožiukai“ veikėjų charakteristikas, jas iliustruojant neverbaline kalba. Kultūrinės edukacijos „Vilkas, ožka ir ožiukai“ užsiėmimas prasideda nuo pokalbio su ugdytiniais apie mėgstamas pasakas, jų veikėjus. Po to vedėja iš už širmos lėlėmis seka šią pasaką. Po spektaklio vyksta pokalbis apie personažus, jų siekiamybes, charakterius. Aptariama spektaklio atomazga. Po to vaikai pasiskirsto vaidmenimis, gauna lėles ir bando improvizuodami atkurti pasaką.
Etninė kultūra

Šventų Kalėdų belaukiant

Edukacinio užsiėmimo metu moksleiviai supažindinami su Kalėdinio laikotarpio tradicijomis ir papročiais. Pasakojama apie advento tradicijas; supažindinama su tradiciniais šv. Kūčių bei
šv. Kalėdų valgiais, burtais, dainomis; pristatoma Kalėdinės eglutės puošimo istorija; lyginami lietuviškųjų Kalėdų papročiai su kitų šalių tradicijomis. Praktinės užduoties metu gaminami rankų darbo žaisliukai arba dekoracija namams - žvakidė. Užsiėmimo metu moksleiviai pasigamins rankų darbo kalėdinius žaisliukus arba kalėdinę kompoziciją su žvake (pasirinktinai grupei). Užsiėmimams bus naudojami kankorėžiai, gilės, samanos, medžio žievės, įvairūs pagaliukai bei kitos gamtinės medžiagos. Edukacija pažadins bei sukurs kalėdinę nuotaiką kiekvieno vaiko širdyje, o pagamintas žaisliukas ar dekoracija suteiks šventinį jaukumą namams. Sukurtos dekoracijos taps eglutės, namų, stalo papuošimais arba puikiai tiks dovanai.
Literatūra, Kita

Edukacinė programa

Teatrinis trenažas; pasirinkto kūrinio analizė, aptarimas; vaidmenų pasiskirstymas; vaidinimas, kurio pagrindiniai aktoriai – patys vaikai.
Kinas

Kino edukacijos renginys „Mokausi iš kino“

Teikiamos kultūros paslaugos tikslas – pasitelkiant kiną kaip priemonę, ugdyti jaunimo meninius gebėjimus, kritinį mąstymą, kūrybiškumą ir bendrąsias kompetencijas. Taip pat siekiama
skatinti bendrojo lavinimo mokyklų bei kultūros ir meno lyderių (kino profesionalų) bendradarbiavimą, atveriant mokiniams galimybę pažinti kino meną. Tikslui pasiekti įgyvendinti šie uždaviniai: * parengta kokybiška kino filmų programa pradinukams; * paruošta patraukli ir aktuali metodinė filmų aptarimo medžiaga pedagogams; * užtikrinta tinkama paslaugos komunikacija įvairiomis medijomis (paruoštas programos leidinys, komunikuojama socialiniais tinkais, naujienlaiškiais, internetinėje svetainėje www.mokausiiskino.lt). Pagrindinės veiklos – reguliarios filmų peržiūras mokyklinio amžiaus jaunimui, lydinti metodinė medžiaga ir profesionalių moderatorių diskusijos su mokiniais. Filmų programą pradinėms klasėms sudaro daugiau nei 20 nuolat atnaujinamų filmų. Juose nagrinėjamos vaikams aktualios ir įdomios temos, mokiniai turi galimybę susipažinti su įvairiomis kultūrinėmis, istorinėmis, socialinėmis patirtimis, mokytis jas suprasti ir vertinti. Ugdomas gebėjimas atskirti faktus ir nuomones, analizuoti bei interpretuoti realybės problemas ir dviprasmybes, kritiškai kvestionuoti socialinių reiškinių prielaidas. Filmai programai atrenkami stebint rimčiausių Europos ir pasaulio kino vaikams ir jaunimui festivalių programas (perkamos filmų platinimo teisės), aktyviai bendradarbiaujama su vietos platintojais ir festivaliais, tyrinėjami lietuviški kino archyvai ir dirbama su šiuolaikiniais lietuvių kino autoriais vaikams. Pagrindiniai atrankos į programą kriterijai – pasakojamos istorijos universalumas, aukštas meninis lygis, patrauklus pateikimas, edukaciniai elementai. Siekiant, kad programa būtų įvairiapusiška, daugumos filmų teises Lietuvoje įsigyja „Skalvijos“ kino centras.
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Simboliai, ženklai ir ženkliukai (išvažiuojamoji edukacija)

Mokiniai supažindinami su dažniausiai sutinkamais baltų ir kitų tautų simboliais. Edukacijos lankytojai atlieka praktinę užduotį – individualiai, poromis arba 3–4 žmonių grupėmis kuria
vieno iš keturių pasaulio elementų (stichijų) simbolį. Po to – pristato piešinį klasės draugams. Jų užduotis – atpažinti, kokią stichiją perteikia piešinys. Renginio vedėjai papasakoja apie monogramų. herbų kūrimo tradicijas ir taisykles. Įgytas žinias mokiniai pritaiko praktiškai – sukuria savo monogramą (5–6 klasių mokiniai) arba šeimos ar giminės herbą (7–8 klasių mokiniai). Labiausiai patikęs simbolis, monograma ar herbas perpiešiamas ant ženkliuko formos ir pasigaminamas 32 ar 58 mm skersmens ženkliukas. Užsiėmimo pabaigoje dalyviai pristato savo kūrinius, vyksta aptarimas bei trumpas simbolių atpažinimo žaidimas. P. s. Vedėjai su edukacija gali atvykti į Plungės rajono mokyklas. Išvažiuojamąsias edukacijas derinti tel. 8 611 36976 (Kristina).
Etninė kultūra

Edukacinė programa „Audinių raštai šiandien"

Užsiėmimo metu demonstruojami lino, vilnos, kanapių, dilgėlių pluoštų pavyzdžiai. Moksleiviai tyrinėja pluoštus, bando įspėti, kuris augalinis pluoštas yra švelniausias, stipriausias,
svarbiausias tradicinėje ir šiuolaikinėje kultūroje. Demonstruojami muziejaus fonduose sukaupti tekstilės rinkiniai: rankšluosčiai, lovatiesės, staltiesės, gūnios, apatiniai ir viršutiniai drabužiai, juostos, patalynė. Išryškinama audimo amato svarba tradicinėje kultūroje. Užsiėmimo dalyviai supažindinami su Lietuvos kaimo audinių raštais, spalviniais deriniais, komponavimo principais. Išryškinamos baltų ir slavų geometrinių raštų pavadinimų ir pavidalų bendrybės: analizuojami augalijos, gyvūnijos pasaulio, kosmoso objektų, geometrinių figūrų įvaizdžiai. Moksleiviai supažindinami su šiuolaikinės Lietuvos tekstilės ir mados kūrėjų darbais, kuriuose gausu autentiškų tradicinės tekstilės detalių, spalvų, raštų, simbolių. Kūrybinių dirbtuvių metu moksleiviai kuria simetrinę arba asimetrinę kompoziciją, improvizuoja kontrastingais spalviniais deriniais. Remdamiesi tradicinės tekstilės pavyzdžiais ir Jonavos krašto audinių raštų simbolika, moksleiviai dekoruoja lininį maišelį šilkografijos dažais.
Cirkas

Cirko edukacija

Cirko edukacija – įvairaus amžiaus žmones praturtinanti veikla. Pradinių klasių mokiniams siūlomi du variantai: 1. Cirko edukacija vyksta Baltijos cirko būstinėje Kaune – Kameriniame
cirke. Šią edukaciją sudaro trys dalys. Pirmoji – ekskursija klounų ir cirko muziejuje su didžiausia klounų kolekcija, ekspozicijos apžvalga. Ekskursijos metu pasakojama apie lietuviškojo cirko didingą istoriją bei iškilius Lietuvos cirko artistus – praeities grandus bei šiuolaikinio cirko žvaigždes. Antroji edukacijos dalis – Kauno cirko meno akademijos auklėtinių pasirodymas Kamerinio cirko arenoje. Trečioji – atvykusių mokinių interaktyvi edukacija cirko arenoje ant cirko įrangos, prižiūrint edukatoriams, pasakojant, kaip koks triukas atliekamas ir leidžiant pabandyti patiems, savarankiškai, kurti bei improvizuoti. Kaip smagi baigiamoji nata – balionų lankstymo pamokėlė. Balionus leidžiama pasiimti su savimi. 2. Atvykimas į nurodytą vietą. Šios edukacijos metu vyksta visos veiklos be ekskursijos klounų ir cirko muziejuje. Edukacijos metu diskutuojama ir, jei tik vaikai nori žinoti, juos dominanti tema nagrinėjama plačiau.
Lėlių teatras

Spektaklis: N. Osipova, ,,Pusantros saujos"

N.Osipova ,,Pusantros saujos", rež. Michail Urickyj (Ukraina) Pamokanti istorija apie meilų, naivų Avinuką, kuris labai mylėjo savo mamą Avelę ir jai susirgus norėjo nuoširdžiai
padėti. Susitikimas su spektaklio personažais primins, kad nuolat skubėdami kasdieniame gyvenime nevertiname paprastų dalykų - artimo meilės. Spektaklio režisirierius - Michailas Urickis (Ukraina) Pjesės autorė - Gruzinų dramaturgė Nelli Osipova. Spektaklio tikslas: skiepyti meilę artimui, mokyti rūpintis tuo, kuriam reikia pagalbos. Vaidina: Margarita Kisiliova, Marija Patokova, Danutė Rukšienė, Rima Lapinskienė, Aleksandras Železnovas, Stanislavas Alochinas.
Dramos teatras

„SEEN“

Monospektaklis „SEEN“ – apie valgymo sutrikimus, kūno kultą ir nemeilę sau, sukurtas pagal tikras trijų merginų istorijas, kurios suplaukia į vieną Ūlos išpažintį už visas pasaulio
Ūlas, visoms pasaulio Ūloms. Nūdienoje, kuomet aplink mus tiek daug sėkmės istorijų, nuostabių, išblizgintų insta gyvenimų, vienądien nuskamba: sveiki, šiandien Jums papasakosiu savo nesėkmės istoriją.“ Ir išties, tai labiau ne spektaklis, o išpažintis perteikiama muzika, judesiu, gyvu vokalu ir nesuvaidintu pasakojimu apie Ūlas, kurios, trokšdamos kitų meilės ir pripažinimo, praranda pagrindinį turtą – save. Praranda tikėjimą ir pasitikėjimą savimi, kai nespėjęs nubusti, jautiesi blogesnis nei vakar, o baimė ir kaltė lošia pokerį iš to, ar žengsi lemiamą joms palankų žingsnį, ar dar šiek tiek palūkėsi. „Jeigu Tavo didžiąją dalį dienos užima mintis apie maistą, mes turime susitikti. Jeigu Tavo artimo didžiąją dalį dienos užima kalorijų skaičiavimas, mes turime susitikti. Jeigu lėkštėje matai ne maistą, o kalorijas, mes turime susitikti. Jeigu nuolat girdi (iš savęs ar kitų), kad esi nepakankama, jeigu nuolat jautiesi per didelė, per liesa, PER – mes turime susitikti. Jeigu nuo pat vaikystės ar paauglystės girdėjai daug liepiamosios nuosakos ir jutai didžiulę kontrolę, jeigu nemeilė sau Tau daugiau nei artima, jeigu po valgio jauti kaltę, jeigu jauti, kad gyveni du gyvenimus: tikrąjį ir tą, kurį matome socialiniuose tinkluose, o tikrasis kelia baimę ir liūdesį, mes turime susitikti. Jeigu nuolat girdi, kad neatitinki kažkokių standartų, jeigu kažkas iš tavo artimų nuolat sako: ė, lenta! Banginis, storakaulė, storašiknė kiaulė, vaikščiojantis lavonas, kas tave tokią pagimdė? MES TURIME SUSITIKTI. Ir jeigu jauti gėdą, kai Tau kas nors nuoširdžiai pasako: esi nuostabi! MES TURIME SUSITIKTI! Kažkas pasakė: gyvensim tūkstančius myliu. Tai ir kyla klausimas: nuo kada pradėsim skaičiuoti?
Rodomi įrašai: 1 - 10949