Architektūra, Dizainas

LEGO kūrybinė laboratorija: Kelionė aplink pasaulį!

LEGO kūrybinė laboratorija: Kelionė aplink pasaulį! tai yra nuotaikinga, pilna įspūdžių kelionė po žymiausius Pasaulio ir Lietuvos architektūrinio paveldo objektus - Trakų pilis,
Gedimino bokštas, Egipto piramidės, Didžioji Kinijos siena, Eifelio bokštas, Auksinių vartų tiltas ir kt. Iš viso 30 architektūrinio paveldo objektų. Kelionės metu vaikai susipažins ir praktiškai išbandys architekto, dizainerio profesijas, sužinos apie paveldosaugininko profesiją. Naudojant LEGO ir LEGO DUPLO statys žymiausius Lietuvos ir pasaulio architektūros objektus. Šis užsiėmimas plečia vaikų kultūrinį sąmoningumą kartu lavina 21 amžiaus įgūdžius: bendradarbiavimas, komunikacija, kūrybingumas, kritinis mąstymas ir problemų sprendimas.
Kultūros paveldas, Kita

Riterija Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje

Edukacinė programa supažindins moksleivius su XIV – XV amžių karyba, leis gyvai pažvelgti į riterių kasdienybę ir jų karo meną. Programa pagilins moksleivių žinias apie Vytauto Didžiojo
laikais susiformavusį LDK riterijos luomą, kuris savo visuomenine padėtimi ir funkcijomis niekuo nesiskyrė nuo Vakarų Europos riterijos. Programoje dalyvaujantys riteriai - kryžiuotis ir LDK bajoras - įkurs tikrą mažą viduramžišką karo stovyklą: pastatys ekspozicijos stendus su viduramžiškais ginklais ir šarvuote, iškels heraldines riterių vėliavas. Visi ekspozicijoje naudojami ginklai, skydai, šarvai ir vėliavos – vaizduojamojo laikotarpio autentiškos rekonstrukcijos, tiksliai atkuriančios XIV-XV amžiaus originalus. Teatralizuotos edukacinės programos metu riteriai papasakos apie riterių kasdienybę, pareigas ir teises, supažindins moksleivius su viduramžiškų ginklų valdymo ir kautynių technika, išsamiai papasakos apie kiekvieno ginklo panaudojimo ypatumus. Programos metu moksleiviai ne tik klausysis riterių pasakojimo, tačiau ir patys aktyviai dalyvaus edukacinėje programoje – matuosis šalmus ir šarvuotę, ims į rankas įvairius ginklus ir skydus, galės pajausti ginklų svorį. Moksleiviai taip pat bus įtraukti į riteriškus žaidimus, leidžiančius lengviau suprasti XIV-XV amžiaus kario kasdienybę. Edukacinė programa sudaryta taip, kad moksleiviai įdomiai ir gyvai būtų supažindinti su viduramžiais gyvavusiu riterijos luomu, jų kasdienybe, karo menu ir kartu per savo asmeninį patyrimą moksleiviai galėtų susiformuoti autentiškesnį istorinį vaizdinį apie viduramžių laikotarpį. Edukacinės programos turinys ir metodai, remiantis Bendrosiomis programomis yra pritaikyti 1 – 4 kl. , 5 – 8 kl. ir 9 – 12 kl. mokiniams.
Dailė, Etninė kultūra

,,Auksinis šiaudas"

Skatinti mokinių domėjimąsi šiaudinių dirbinių pynimo tradicijomis ir šiuolaikinėmis jų interpretacijomis mene bei madoje. Supažindinti mokinius su šiaudinių dirbinių gamyba tradicinėje
ir šiuolaikinėje kultūroje; suteikti informacijos apie javus, naudojamus šiaudinių dirbinių gamybai, bei jų paruošimą darbui; supažindinti su tradicinėmis šiaudinių dirbinių rišimo technologijomis. Priemonės: ruginiai šiaudai, lininiai siūlai, adatos, indeliai karpymui, žirklės. Užsiėmimo dalyviai supažindinami su lietuvių paprotinės dailės kūriniais – šiaudiniais sodais, dekoratyviniais dirbiniais iš šiaudų bei šiuolaikinėmis šiaudinių dirbinių interpretacijomis madoje. Supažindinama su darbui naudojama medžiaga: rugio, kviečio, miežio, avižų šiaudu, aptariamas žaliavos paruošimo laikas bei laikymo sąlygos. Demonstruojami Šiaulių krašto tautodailininkų dirbiniai: šiaudiniai sodai bei žaislai eglutei. Aptariamos šiaudinių dirbinių panaudojimo galimybės tradicinėje ir šiuolaikinėje kultūroje. Dirbama naudojant tradicinę pynimo technologiją bei kuriamos šiaudinio žaisliuko interpretacijos. Mokiniai susipažins su lietuvių paprotinės dailės kūriniais, kalėdinės namų puošybos tradiciniais elementais, gebės skirti javų rūšis, sužinos, kaip tinkamai paruošti žaliavą šiaudinių dirbinių gamybai, suriš keletą tradicinių kalėdinės eglutės papuošalų – reketukų bei sukurs savo žaisliuką – savitą kompozicinį erdvinį sprendimą. Savo gaminius dalyviai išsineša.
Kita, Etninė kultūra

Lėlių rišimo išvažiuojamoji edukacija

Lėlių rišimo edukacijos dalyviai trumpai supažindinami su lėlių istorija, naudojimo prasme, kuo jos ypatingos. Edukacijos metu rišama lėlė įkūnija namų saugotoją, tyliai įrišami norai,
palinkėjimai, ši tampanti energetiškai labai stipri. Prie lėlės rankos galima pritvirtinti maišelį, į kurį įdedama melisos (simbolizuoja ramybę) arba grūdų (jie reiškia duoną, skalsą, turtą). Įgyti įgūdžiai/žinios gali būti pritaikomi praktiškai tiek mokykloje, tiek kasdienėje veikloje, tai skatina tapti originalaus žaislo kūrėju ir tikslingai praleisti laisvalaikį. Dalyviai bus aprūpinti visomis kūrybai reikalingomis priemonėmis ir medžiagomis. Po užsiėmimo kiekvienas dalyvis parsiveš savo pagamintą lėlę.
Lėlių teatras

,,Nykštuko" lėlių teatro spektaklis ,,Čiukas, mažas didelis paršiukas"

Nykštuko'' lėlių teatras atveža ir pristato savo išvažiuojamąjį spektaklį ,,Čiukas, mažas didelis paršiukas" su pilna technine dalimi (apšvietimu ir įgarsinimu). Prieš spektaklį ir
po vyksta edukacinės priemonės, kurių metu žiūrovai supažindinami su spektaklio žiūrėjimo ypatybėmis, aktoriaus lėlininko profesija, lėlių valdymo technika.
Šokis

Šokio spektaklis „Baltoji lopšinė“

Spektaklyje „Baltoji lopšinė” sutinkame 4 veikejus: Zuikutį, močiutę Karvę, kaimynę Antį ir mamą Zuikę, su kurias susitikimas Zuikuciui įmanomas tik sapnų ar vaizduotės pagalba. Kaip
paaiškinti vaikui, kad nepaisant to, jog tėveliai dėl svarbių priežasčiu priversti nuolat leisti ilgas valandas darbe ar net išvykti iš gimtosios šalies, jie visada šalia savo mintimis ir jausmais, mylintys ir besirūpinantys... Šokios pektaklis pasakoja apie tai, kaip Zuikutis iš savo kasdienybės keliauja į sapnų ir svajonių pasaulį, sutinka pasiilgtą mamą ir susitaiko su savo globėjais. Po spektaklio vyks kūrybines dirbtuvės. Užsiėmimų metu vaikai, kartu su spektaklio veikėjais, aptars matytą spektaklį, atliks įvairias kūrybines užduotis, dirbs grupese ir porose. Tai kūno ir proto kelionė į kiekvieno neišsemiamą kūrybinį pasaulį!
Performansas (tarpdisciplininis menas), Šokis

Kūrybinis-edukacinis projektas "Vibracija - interaktyvi menų laboratorija"

Projekto VIBRACIJA: interaktyvi menų laboratorija, metu siekiama ne tik suteikti jaunajai kartai galimybę tapti kuriamo interaktyvaus spektaklio dalimi, bet ir patiems iš arti
susipažinti su skirtingomis šiuolaikinio meno formomis ir jų integracijos viena į kitą būdais.
Lėlių teatras

Origami lėlių spektaklis "Arklio Dominyko meilė"

Meilė ir draugystė svarbi tema vaikų pasaulyje. Ji padeda augti, pažinti pasaulį, atskleisti save, įsitraukti į įdomias veiklas .Tačiau ne visiems vaikams pavyksta greitai susirasti
draugą, jie bendraudami tarpusavyje patiria sunkumų, nes nemoka įvardinti, išreikšti jausmus. Popierinių (origami) lėlių vaidinimas pagal Vytauto V. Landsbergio pasaką “ Arklio Dominyko meilė” šiuolaikiškai, subtiliai ir kūrybingai pateikia jaunajam žiūrovui meilės temą . Žiūrėdami vaidinimą dalyviai nejučia sutapatina save su veikėjais ir stebėdami jų išgyvenimus labiau pažįsta ir supranta save bei aplinką. Pasakos siužetas stebinantis, paradoksalus. Laukinis arklys Dominykas pamilsta gražią ir truputį aikštingą rugiagėlę. Artėjant žiemai, arklys nuskina rugiagėlę ir paslepia, nes šalna kėsinasi ją sušaldyti, o pats iškeliauja į Afriką. Jo kelionė įdomi ir sudėtinga. Dominykas susitinka baltąją mešką, krokodilą, kupranugarių ir kitokių veikėjų. Pagaliau Dominykas patenka į rugiagėlių pievą, iš kurios kilusi jo mylimoji. Artėjant pavasariui Dominykas grįžta į Lietuvą, nes vėl turi išdygti jo rugiagėlė. Sceninio veiksmo metu du aktoriai ( Kamilė Kondrotaitė ir Liudas Vyšniauskas) pasakodami šią istoriją naudoja įvairių dydžių, formų popierinius lankstinius. Scenografijoje matome įvairius pasaulio žemėlapių vaizdavimo būdus , kurie kelionės metu kinta, keičiasi. Visa tai apjungia subtilūs akvarelės piešiniai ( dailininkė Liuda Liaudanskaitė) ir fortepijono garsai (kompozitorė Aušra Vaštakaitė). Stebėdami lėlių ir objektų judėjimą žiūrovai nejučia įsitraukia į žaidimą, lavina savo fantaziją, kūrybingumą. Spektaklyje yra interaktyvių momementų, kurie įtraukia žiūrovą ir skatina kūrybingai mąstyti kartu ieškant sprendimų. Šis meilės ir kelionių vaidinimas moko meilės ir kūrybos. Spektaklis 2015 metais nominuotas klaipėdietiškam teatralų apdovanojimui "Padėkos kaukė" už geriausią metų spektaklį.
Šokis

,,Atrask judesį savyje,, praktinis, pažintinis ir kūrybinis užsiėmimas

Šokis turi didžiulę įtaką žmogaus nuotaikai. Įrodyta, kad judėjimas šokio ritmu mažina nerimą, stresą. Žmogus pradeda pozityviau vertinti save, savo gebėjimus, šeimos narius, draugus,
jį supančią aplinką. Šokio metu žmogaus organizme išsiskiria laimės hormonas endorfinas. Jis mažina skausmą ir stresą, sukelia geros savijautos būseną. Šokdami vaikai sustiprina trumpalaikę ir ilgalaikę atmintį, sukuria naujus ryšius smegenyse, „aštrina“ suvokimą, greitina reakcijas. Šokis draugų būryje didina socialinę integraciją, vysto socialinius įgūdžius, komunikabilumą, didina draugų ir bendraminčių ratą, o visa tai veikia teigiamu grįžtamuoju ryšiu mūsų emocinei sveikatai. Tai pajusti jums padės šokėja –choreografė Indrė Puišytė Šidlauskienė. Atrask judesį savyje - tai šokis per žaidimą, atliekant tam tikrus judesio , ritmo pratimus vaikams atvers suvokimą jog kiekvienas mūsų kasdienybėje atliekamas judesys ir yra šokis. Mes improvizuosime, ieškosime naujų judėjimo būdų, išgirsime muziką kitaip, mokysimės kurti, bendrauti ir bendradarbiauti, laisvai reikšti savo mintis ir emocijas ne tik žodžiu bet ir kūnu. Mūsų tikslas ugdyti kūrybingą asmenybę, skatinti pasitikėjimą savimi, atskleisti kiekvieno skirtingus gebėjimus ir individualumą, stiprinti bendradarbiavimą tarpusavyje, stiprinti socialinius įgūdžius ir pajausti meilę judesiui. Indrė Puišytė Šidlauskienė šiuolaikinio šokio šokėja, buvusi Kauno šokio teatro aura trupės narė, Projekto ,,Kūrybinės partnerystės ,, komandos nare-praktikė, šiuo metu choreografė, lektorė –pedagogė (dirbanti su įvairiomis amžiaus grupėmis) , nuolat kurianti choreografiją, vaidmenis bei edukacines programas ne tik šokio , bet ir Lietuvos dramos teatrų scenose .
Literatūra, Kita

Literatūrinis-edukacinis užsiėmimas „Vaizduotės tuneliu – į stebuklų šalį“

Literatūrinio-edukacinio užsiėmimo metu bus kalbama apie nuotykinę apysaką, „Elzė ir senojo dvaro paslaptis“. Pagrindinė apysakos veikėja – smalsi, kūrybinga, bet vieniša mergaitė Elzė.
Ji gali valandų valandas spoksoti į sienų apmušalus ar tūnoti užsidariusi spintoje, tačiau jos gyvenimas pasikeičia šeimai persikrausčius į seną dvarą. Ten ji atranda paslaptingą tunelį, nuvesiantį į praeitį, kur užsimezgusi sielų draugystė galiausiai nugali visus išbandymus. Pasakojime nagrinėjamos vaikams, paaugliams aktualios temos: vienišumas, santykiai su tėvais ir bendramoksliais, patyčios, savasties, vidinės stiprybės ir tikros draugystės paieškos. Į realistinę siužeto liniją įpinta šiek tiek magijos, nuotykių, lietuvių mitologinių būtybių. Veikėjų gausa ir įvairovė leidžia vaikams atrasti sau artimą personažą, su juo susitapatinti. Pasitelkiant informacines technologijas, vaizdines priemones bus perteikiamos literatūrinių personažų ir siužeto kūrimo subtilybės. Užsiėmimo dalyviai susipažins su lietuvių mitologinėmis būtybėmis – kaukais, laumėmis ir kt. Įsitrauks į žaismingas veiklas, kurios sudomins skirtingų pomėgių ir poreikių vaikus, padės jiems įsijausti į pasakojimą, perprasti veikėjų jausmus ir išgyvenimus, kartu su jais įveikti iššūkius. Pagrindinė kūrinio ir užsiėmimo mintis – kiekvieno žmogaus širdyje slypi ypatinga galia ir visur aplink mus – stebuklai, tereikia juos pastebėti. Dirbtuvių metu visi sukurs po vilnonį kauką-talismaną, rinks jam vardą, meninėmis priemonėmis perteiks jo išorines ir vidines savybes, galiausiai net įdės širdį. Sukurtus personažus vaikai (savarankiškai, kartu su mokytojais ir/ar tėvais) galės naudoti tęstinėms veikloms – knygų aptarimams, vaidinimams ir kt. Užsiėmimus ves rašytoja, menininkė, edukatorė Ignė Zarambaitė su knygos veikėja (teatrine lėle) Elze.
Rodomi įrašai: 1 - 101 760