Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Kūdikystė, vaikystė senoje pirkioje

Bus bandoma atsekti, kas nuo senų laikų pasikeitė ir išliko. Programos metu galėsite ne tik patirti, kaip Lietuvos kaime buvo švenčiamos vaiko gimtuvės, krikštynos, bet ir pažaisti su
senaisiais mediniais žaislais ir paragauti „beržinės košės”. Sužinosite apie tikėjimus, spėliones. išmoksite lopšinių ir žaidinimų. Suvystysite ir „užmigdysite lėlę”. Pasigaminsime „čiulpiką”. Pasimatuosite to meto drabužėlius ir apavą. Nudirbsite kelis vaikiškus darbelius. Sužinosite, kaip vaikai buvo mokomi elgtis prie stalo ir svečiuose. Ant ko ir su kuo rašė ir t. t.
Lėlių teatras

Edukacinis užsiėmimas „Liaudies pasakos lėlių teatre“

Mokiniai trumpai supažindinami su lėlių teatro istorija, jų valdymo būdais (marionetės, lazdinės, rankinės). Sekama (skaitoma) pasiūlyta lietuvių liaudies pasaka (pvz., „Jaučio trobelė“
arba pasirinkta pasaka iš Jono Basanavičiaus pasakų lobyno). Vaikai pasiskirsto vaidmenis, gauna lėles – marionetes ir po trumpos repeticijos vaidina. Po to aptariami teigiami ir neigiami personažai, pasakos siužeto moralas. Užsiėmimai vyksta mokomajame teatre-dirbtuvėje. Čia eksponuojamos lėlės iš Lietuvos lėlių teatrų spektaklių.
Kultūros paveldas, Kita

„Važiuok dviračiu saugiai“

Edukaciniu užsiėmimu „Važiuok dviračiu saugiai“ siekiama ugdyti vaikų loginį mąstymą, skatinti emocinę ir kultūrinę raišką, vaizdžiai ir įtaigiai supažindinant juos su dviračių
technikos raida bei pagrindinėmis kelių eismo taisyklėmis (KET), skirtomis dviratininkams. Užsiėmimo metu mokiniai bus supažindinti su dviračio ir dviratininko saugos elementų atsiradimo istorija ir jų raida; su KET važiavimo dviračiais laikymosi svarba ir pasekmėmis jų nesilaikant. Edukacijos dalyviams užduodami įvairūs klausimai, susiję su kelių eismu, saugiu važiavimu dviračiu. Praktinio užsiėmimo metu sukuriamos simuliacijos pagal KET, kur mokiniai pasitelkę kūrybiškumą ir loginį mąstymą, tampa įvairių įvykių „dalyviais“. Taip pat edukacijos metu, pasitikrinus įgytas teorines žinias apie kelių eismo taisykles bei sudalyvavus simuliacijoje, edukacijos dalyviai kviečiami pasigaminti vieną iš saugumą kelyje užtikrinančių elementų – atšvaitą.
Dailė, Kultūros paveldas

Magnetukų gamyba

Kartais visai paprasti ir maži dalykai džiugina labiausiai. Tad kviečiame kartu pasigaminti spalvotus ir originalius magnetukus! Tai ne tik meninė veikla ir žaidimas, tai savęs
ieškojimas ir individualus kūrybinis procesas, kurio metu lavinsime vaizduotę, bandysime įvairias meninės raiškos priemones. Visa Galvasukis pažinimo erdvė susideda iš spalvotų geometrinių figūrų, kaladėlių, rutuliukų ir instrumentų. Visų pirma visi tyrinėjame erdvę, prisiliečiame prie muzikos instrumentų, sudedame dėliones, o galiausiai – skubame į kūrybines dirbtuvėles ir pasigaminame po originalų magnetuką! Po kūrybinių dirbtuvėlių vaikų laukia komandinis žaidimas – Lietuvos dėlionė. Turėsime kuo greičiau ir tiksliau sudėlioti Lietuvos žemėlapį, kalbėsime apie lankomas vietas ir miestus. Prisiminsime savo šalį, o pasigamintas Lietuvos kontūro magnetukas visada primins, iš kur esame kilę. Magnetukus gaminsime iš medinukų ir įvairių akmenukų, blizgučių ir kitų spalvotų priemonių. Vaikai pieš pieštukais ir dažais, klijuos blizgučius, akmenukus ir pasigamins po originalų magnetuką sau. Tai bus dovanėlė, kurią išsineš kiekvienas vaikas kaip prisiminimą.
Dizainas, Kita

Atnaujink mane

Šiandien tavo asmeninis pasirinkimas mažiau vartoti keičia mūsų visų rytojų. Daug išmetamų daiktų gali pratęsti savo gyvavimą. Palaidinė su dėme gali būti prikelta naujam gyvenimui ir
sulaukti daugiau komplimentų nei tik ką nuo spindinčios vitrinos nužengęs gaminys. Tam reikia šiek tiek kūrybiškumo ir, žinoma, priemonių tam įgyvendinti. Naudodami modernią šiluminio preso technologiją ir spalvotas aplikacijas, kartu prikelsime pabodusią, o gal suteptą mylimą palaidinę ar kitus medvilninius gaminius naujam gyvenimui. Užsiėmimo trukmė – 90 minučių. Jo metu diskutuosime apie vartojimo kultūrą ir apie kiekvieno asmens sąmoningumo reikšmę mūsų aplinkai. Kūrybinių dirbtuvių metu iš termo-plėvelės kursime aplikacijas, kurios šiluminiu presu perkeliamos ant audinio, ir prikelsime naujam gyvenimui palaidines ar kitus medvilninius gaminius.
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Popieriaus burtai

„Popieriaus burtai“ – kryptinga kultūrinė veikla, tenkinanti asmens kultūros ir švietimo poreikius, ugdanti kūrybingą asmenybę, stiprinanti kultūros pažinimo ir patyrimo įpročius,
lavinanti jo meninius gebėjimus ir kompetencijas. Tai integruota etnokultūrinio ugdymo programa, skirta 1–4 bei 5–8 ir 9–12 klasių mokinių ugdymui. Siūlomi šeši užsiėmimai: Pozityvas-negatyvas; Popierinės skulptūros; Simetrija ir Pasaulio medis; Užuolaidėlės, kampinukės ir skirtukai; Siluetinių karpinių spektaklis; Ornamentų ritmika. Mokiniai, susipažinę su popieriaus karpymo istorija, pasauliniu ir šalies kontekstu, atlikę įvairius pasirinktus kūrybinius eksperimentus, labiau pažins ir domėsis svarbiausiais kultūros paveldo ir etninės kultūros objektais, reiškiniais ir kūrėjais, kultūriniais skirtumais ir panašumais, gebės orientuotis kultūrinėje erdvėje ir suprasti atsakingo, kūrybiško požiūrio į kultūrą svarbą, įgis paskatas aktyviai dalyvauti kultūrinėje veikloje, ugdytis estetinį skonį. Pagrindinis „Popieriaus burtų“ principas – pažinti per asmeninę praktinę-kūrybinę patirtį ir veikti aktyviai. 1) Dėl to dalyviai ne tik stebės ir vertins pateiktus karpinių meistrų darbus, dalinsis asmenine patirtimi, bet ir eksperimentuos kurdami savo dirbinius, juos pristatys draugams, mąstys ir teiks siūlymus. 2) Dėl to programa bus įgyvendinama remiantis asmenine patirtimi ir praktine veikla, šiuolaikiškai kaitaliojant ir derinant ugdymo(si) metodus, šiuolaikines vizualizavimo technologijas. 3) Dėl to vadovaujamasi šiuolaikinio humanistinio mokymo(si) principais, atsižvelgiama į kiekvieno mokinio asmenines savybes ir mokymas(is) pritaikomas skirtingų mokymo(si) poreikių ir stilių mokiniams. Programa „Popieriniai burtai“ gali būti tęstinė, t. y. vieną kartą joje dalyvavusi klasė ar vaikų grupė ilgainiui gali pakartoti ar rinktis kitą siūlomą užsiėmimą. Pažengusiems dalyviams būtų siūloma išmėginti savojo karpinio perkėlimą ant drobės ar kito paviršiaus.
Muzika

TARP NATŲ – muzikos valanda

Projekto "TARP NATŲ - muzikos valanda" koncertų temos labai įvairios ir gali būti derinamos su pedagogais ir moksleiviais pagal poreikį ir pageidavimą. Galima skirti kelias
temų grupes pagal atlikėjų sudėtį. Pavyzdžiui: „Liaudies instrumentų muzikos valanda“, „Smuiko muzikos valanda“, „Vokalinės muzikos valanda“, „Mušamųjų muzikos valanda“, „Kontraboso muzikos valanda“, „Styginių kvartetas“ ir pan. Gali būti skirtingų epochų muzikos valandos: „Baroko muzikos valanda“, „Romantizmo muzika fortepijonui“ ar „XX a. muzikos valanda“ Ypač turiningi monografiniai koncertai. Aktorė Virginija Kochanskytė yra sukūrusi net kelias tokio pobūdžio programas: „Vincas Kudirka“, „Mykolas Kleopas Oginskis“, o pianistai Šviesė Čepliauskaitė ir Andrius Vasiliauskas - monografines Stanislovo Moniuškos fortepijoninės ir vokalinės muzikos programas.
Architektūra, Kultūros paveldas

Teatralizuota ekskursija su grafiene Rozalija

Viena žaviausių Raudondvario dvaro šeimininkių grafienė Rozalija dar ir šiandien su didžiausiu džiaugsmu pasitinka į dvarą atvykusius svečius. Abejingų nepaliekanti ponia pasidalins
prisiminimais apie gyvenimą dvare bei jį valdžiusių grafų Tiškevičių Raudondvaryje paliktus pėdsakus. Po pasivaikščiojimo dvaro takais ekskursijos dalyviai užsuks į Raudondvario pilyje įsikūrusį Kauno rajone muziejų, kuriame susipažins su Raudondvaryje gimusio profesionaliosios lietuvių muzikos pradininko, kompozitoriaus Juozo Naujalio asmenybe ir jo kūrybiniu palikimu, dvarą valdžiusiems grafams Tiškevičiams skirta ekspozicija. Teatralizuota ekskursija su grafiene Rozalija skirta 16–18 m. amžiaus vaikams. Tai – puiki istorijos ir kultūros pamoka, padėsianti vaikams geriau pažinti Raudondvario dvarą ir jo turtingą istoriją.
Kultūros paveldas

Medaus kelias

Vaikai susipažins su medaus keliu nuo augalo žiedo iki tinkamo vartoti. Kiekvienas savo rankomis galės pajusti, akimis pamatyti bičių gyvenimą. Kiekvienas galės paragauti įvairių bičių
produktų, ar iš jų pagamintų produktų. Žvakių liejimas iš natūralaus vaško – tradicinis amatas. susipažins ir turės galimybe pasigaminti norimą žvakutę iš natūralaus vaško.
Dailė, Etninė kultūra

Angelas iš linų pluošto

Tikslas – supažindinti su tradicinio liaudies meno kūriniais – angelais, menininkų sukurtais panaudojant natūralias medžiagas: šiaudus, linų pluoštą, vyteles, medį, molį, akmenį.
Įkvėptiems menininkų kūrybos, lavinant kūrybinį mąstymą, susikurti savo angelą iš linų pluošto. Uždaviniai: 1. Supažindinti (naudojant skaidres) su muziejaus eksponatais – angelais, pagamintais iš natūralių gamtinių medžiagų. 2. Pasitelkiant multimediją, mokiniams pristatyti tradicinį lietuviško lino paruošimo kelią nuo augalo iki lininio audinio. 3. Inicijuoti diskusiją siekiant palyginti lino panaudojimą anksčiau ir dabar gaminant iš jo produktus, skirtus maistui, gydymo reikmėms ir aprangai. 4. Pasinaudojant pateiktomis priemonėmis, iš linų pluošto pasigaminti angelą. Darbo metodai ir priemonės: Užsiėmimo metu naudojamas ekspozicijos apžvelgimo metodas, išvystomas dialogas su mokiniais apžvelgiant lino kelią, skatinama reikšti savo mintis ir pastebėjimus įsijungiant į diskusiją. Uždaviniams įgyvendinti yra pasitelkiamos pateiktys. Praktinės dalies metu, laikantis lietuvių tautodailės tradicijų, mokiniai susikuria angelą iš linų pluošto ir lininio audinio. Numatoma veikla: Teorinės dalies metu pristatysime (naudojant skaidres) muziejuje esančius eksponatus – angelus, pagamintus iš natūralių medžiagų: šiaudų, linų pluošto, vytelių, medžio, molio, akmens. Vaikai galės ne tik apžiūrėti, bet ir rankose palaikyti labiausiai patikusius atsivežtus ekspozicijos angelus. Pasitelkę multimediją, mokiniams pateiksime medžiagą apie tradicinį lietuviško lino paruošimo kelią nuo augalo iki lininio audinio. Praktinės dalies metu kiekvienas dalyvis, pasinaudodamas įgytomis žiniomis ir pateiktomis priemonėmis, pasigamins unikalų kūrinį – angelą iš linų pluošto ir audinio.
Rodomi įrašai: 1 - 101 009