Lėlių teatras

Lėlių teatro spektaklis

Lėlių teatro spektaklis pagal lietuvių liaudies pasaką ,,Dvylika brolių juodvarniais lakstančių", tai istorija apie mergaitę, kuri atėjus pamotei į namus buvo labai skriaudžiama,
nugirdusi iš dvariškių, kad ji buvo ne viena, nebeiškentusi pamotės- raganos patyčių išėjo broliukų ieškoti, Žiūrovai pamatys ir supras ką reikėjo mergaitei patirti kol suras savo broliukus. Kokių bjaurių intrigų prigalvojo pamotė ragana, kad sutrukdytų mergaitei siekti savo tikslo ir kaip karalaitis gelbėjo ją atsitiktinai pamatęs miške. Karalaitis pamilo mergaitę iš pirmo žvilgsnio, parsivežė į rūmus ir maldavo karaliaus , kad leistų ją vesti. Po vestuvių karalaitis turėjo išjoti karą, netrukus danguje pasirodė gandras, kuris į rūmus atnešė kūdikėlį Skrendantį gandrą pamatė ragana. Ji apsimetus vargše moteriške, įsiprašė į rūmus, kad padėtų auginti vaikutį. Tačiau ragana nebūtų ragana jei nustotų bjaurius darbus daryti: ji kūdikėlį išmetė, o jo vietoje įdėjo šuniuką. Ragana visus norėjo įtikinti, kad mergaitė yra ragana ir ją reikia sudeginti ant laužo, o čia baigėsi dvylikti mergaitės išbandymo metai ir danguje pasirodė būrys juodvarnių, kurie krito žemėn ir virto žmonėmis.Raganai baigėsi viskas pelnyta bausme, o atkaklumas, meilė ir užsispyrimas, siekiant tikslo triumfuoja. Taigi žiūrovai patirs įvairių pergyvenimų, supras kas teisus, kas ne, kas geras, kas blogas ir įsitikins, kad siekiant tikslo visada jį pasieksi, kad ir kokios kliūtys bebūtų. O finale su žiūrovais diskutuosime ar pelnyta bausmė raganai ar ne ir visi kartu uždainuosime ,, Jei labai norėsi mažas žmogau visada galėsi sėkmę sugaut"
Architektūra, Performansas (tarpdisciplininis menas)

Gotikinis nuotykis – architektūrinė edukacija

Edukacinės programos tikslas supažindinti vaikus su esminiais gotikinės architektūros bruožais ir atrasti ryšius, siejančius gotikinę architektūrą su inžinerija, matematika ir menu.
Gotikinė architektūra pasirinkta neatsitiktinai. Gotika, gyvavusi Europoje iki 16 a., plėtojosi veikiamas prieštaringų veiksnių: katalikybės, bažnyčios autoriteto, tvirtėjančios pasaulietinės valdžios, augančios miestų kultūros, tobulėjančių amatų, gausėjančių technikos išradimų. Pasakodami moksleiviams intriguojančias pirmųjų gotikinių bažnyčių atsiradimo istorijas paskatinsime vaikus suprasti idėją, kad mus supanti aplinka nepriklauso tik nuo architektų sprendimų, bet yra įtakojama kompleksinių veiksnių. Naudodami palyginimo bei kontrastų metodą ir vizualią pagalbinę medžiagą padėsime vaikams patiems atrasti gotikos skiriamuosius bruožus – simbolizmą, natūralistines vaizdines detales, dvasingumą, misticizmą ir tikslingą, logišką plastinę sąrangą. Tuometinė architektūra telkė savyje vaizduojamąją ir taikomąją dailę. Analizuojant gotikinę architektūrą atsiskleidžia skirtingų meno ir mokslo šakų sąsajos. Edukacinei programai „Gotikinis nuotykis“ iškelti sekantys uždaviniai: 1. Išmokti nustatyti gotikinei architektūrai būdingus bruožus ir formas; 2. Išsiaiškinti, kaip visos naudojamos priemonės kartu architektūroje sukuria siekiamą efektą; 3. Atrasti, kaip matematikos, inžinerijos ir meno pasiekimai įtakojo tuometinę architektūrą. 4. Panaudojant gautas žinias ir pagalbinę medžiagą nupiešti gotikinės bažnyčios fasadą. Edukacinėje programoje bus naudojami praktinės veiklos, palyginimų ir kontrastų, vizualios prezentacijos (skaitmeninė multimedija) bei istorijų pasakojimo metodai. Edukacinė programa prasideda pateikiant moksleiviams dviejų bažnyčių vaizdus – romaninės ir gotikinės. Vaikai gana greitai pastebės jų skirtumus. Vaizdinėje prezentacijoje parodysime gotikai būdingas architektūros detales: langus, duris, rozetes, bokštus, skulptūras ir kitas groteskiškas figūras.
Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacinis užsiėmimas „Jaunieji žvalgai“

Edukacinis užsiėmimas žaismingai supažindina dalyvius su gynybiniu įtvirtinimu – IX fortu. Edukacijos dalyviai tampa jaunaisiais žvalgais, kurie turi galimybę pažinti „priešo“
teritoriją. Žvalgų užduotis – orientuojantis pagal schemą surasti svarbius objektus gynybiniame įtvirtinime ir išsiaiškinti jų paskirtį. Užsiėmimo metu dalyviai mokosi orientuotis karinės paskirties objekte, ugdomas jų pastabumas bei komandinio darbo įgūdžiai.
Kultūros paveldas, Literatūra

„Maironio namų ir sodo labirintuose“

Ši paslauga teikiama tik sezono metu, tai yra gegužės-spalio mėnesiais, nes didžiąją dalį vyksta lauke. Dalyviai lankosi Maironio memorialiniame bute, klausosi edukatorės pasakojimo,
įsimintos žinios ir patirtys ekspozicijoje praverčia tolimesnėje veikloje. Dalyviai suskirstomi komandomis, gauna muziejaus sodo ir rūsių planus, žemėlapius, pagal juos ir pateiktas užuominas ieško vėliavėlių. Laimi tie, kurie pirmi randa visas vėliavėles bei teisingai atsako į daugiausiai klausimų.
Lėlių teatras

Spektaklis: J. Radzevičiaus „Skruzdėlė atsiskyrėlė“

Tikslas - supažindinti vaikus su lėlių teatro žanru, lėlių rūšimis, skatinti vaikus kūrybiškai mąstyti, sužadinti teigiamas emocijas. Įtraukiantis siužetas, įspūdinga scenografija,
lėlės, šviesos efektai, specialiai šiam spektakliui sukurta muzika vaikus nukelia į tikrą pasaką. Spektaklyje vaidina lėlių teatro studijos dalyviai -vaikai, veiksmas vyksta per žaidimą, nestinga gerų emocijų, netikėtumo momentų, dėmesys išlaikomas iki pat spektaklio pabaigos. Kaip ir kiekviena pasaka, ši istorija labai pamokanti - draugystė, meilė, pagarba, atsakomybės jausmas - pamatinės gyvenimo vertybės.
Architektūra, Performansas (tarpdisciplininis menas)

Apversto namo nepaprastieji lobiai

Saviraiškos ir improvizacijos menas bei moksleivių realizacija yra vienas kertinių ašių šiuolaikinėje visuomenėje. Kiekvienas žmogus nori save išreikšti taip, kaip tuo metu jam yra
patogiausia ir geriausia, atskleidžiant asmenines savybes bei tos akimirkos išgyvenimus. Sintezės kalba – šių dienų menas ir jaunimo balsas. Architektūros, kultūros ir technologijų sąveika susijungia renginyje per edukacijos prizmę – apversto namo nepaprastieji lobiai. Moksleiviai renginio metu tampa ir menininkais ir dailininkais ir muzikantais bei scenos herojais. Edukacijos metu suteikiama beribė laisvė perteikti fantaziją realioje erdvėje, pasitelkiant šiuolaikiškiausias išraiškos priemones. Apverstas namas kaip architektūrinis statinys yra pateikiamas kaip vienas iš realių pavyzdžių, kad galime fantazijas paversti tikrove. Tarpdiscipliniame projekte vaizdas, garsas, tekstas, performansas, improvizacija suauga į vieną vientisą darinį, gaunant kokybišką naują produktą, kurį išeidami moksleiviai galės ateityje panaudoti savo reikmėms ir įgyvendinti. Siūlomas renginys su edukacija yra pateikiamas kaip orientacinis-komandinis žaidimas, kurio metu vaikai įtraukiami į aktyvią veiklą, lavinama vaizduotė, gebėjimas bendradarbiauti ir spręsti tiek atidumo, tiek vikrumo reikalaujančias užduotis. Pirmiausiai vaikai supažindinami su aplinka – name ir aplink jį. Visos edukacijos trukmė – iki 45 min. Vienoje komandoje žaidžia mažiausiai 5 vaikai. Žaidimas labiausiai tinka 3-7 kl. mokiniams (svarbiausia – gebėjimas laisvai skaityti ir rašyti).
Kultūros paveldas

Be gimtosios kalbos neišgyvensi nė dienos

Edukacinė programa siūlo galimybę pažinti Dzūkijos regiono knygnešystės ypatumus, knygų gabenimo ir platinimo paslaptis, slaptųjų mokyklų veiklą, garsiausius vietos knygnešius,
apžvelgti spaudos draudimo laikotarpiu leistus spaudinius. Patirti, kaip savo darbą atlikdavo knygnešiai, su kokiais pavojais jie susidurdavo, galėsite žaisdami žaidimą „Nugabenk knygą“. Tik pasisaugokite maskolių!
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Kalėdinių žaisliukų gamyba iš veltinio

Ar kada nors girdėjote kur atsirado Kalėdinė eglutė ir kodėl žybčioja ant jos lemputės? Kodėl mes puošiame būtent šią žaliaskarę, o ne kitą medį?? O ar žinojote kokiais žaisliukais
puošė eglutes mūsų seneliai? Šias ir dar daugelį kitų įdomių istorijų išgirsite mūsų edukacijoje apie kalėdinius žaisliukus. Siekiame vaikučius supažindinti su šv. Kalėdų tradicijomis ir papročiais, įdomiausiomis šventės ypatybėmis. O linkmiausia dalis, kad edukacijų metu, vaikai patys pasigamins įvairiausius kalėdinius žaisliukus, pagal savo nuotaiką mėgstamas spalvas, fantaziją ir kūrybą. Parsinešime dalelę šilumos ir Kalėdų tradicijų į savo namus.
Kultūros paveldas, Muzika

Edukacinė programa „Metų šventės“

Scenarijaus autorė L. Sungailienė. Vaikai per interaktyvią veiklą supažindinami su pagrindinėmis lietuviškomis metų šventėmis – Kalėdomis, Užgavėnėmis, Velykomis, Joninėmis (Rasomis),
jų šokiais, dainomis, žaidimais, papročiais. Veikla vykdoma keturiose salėse. Vaikai kartu su šokėjais keliauja iš salės į salę, kiekvienoje salėje jų laukia muzikantai, choristai ir šokėjai su vis nauja veikla ir žaidimais.
Dramos teatras

Interaktyvus žaidimas – spektaklis „Saulė ir Mėnulis“

Interaktyvus žaidimas – spektaklis „Saulė ir Mėnulis“ sukurtas pagal lietuvių liaudies sakmę „Saulės ir Mėnulio ginčas“. Vaidinime bet koks dalyvių įsitraukimas pildant siužetą,
dėliojant dekoracijas ar įsijungiant į bendrą vyksmą nuolat bus palankiai priimamas, gerbiamas, skatinamas. Kartu netiesiogiai sudaroma galimybė tobulėti – skiriamos atitinkamos kūrybos užduotys papildant, priklijuojant, nupiešiant, kuriant bendras skulptūras. Spektaklyje skamba dainos, kurios papildo pasakos siužetą, įgalina pradinių klasių mokinius geriau suvokti vaidinimą. Vaidinime mažieji žiūrovai tampa spektaklio dalyviais – kuria, vaidina, įsitraukia į diskusiją ir reflektuoja. Spektakliu analizuojami ne tik Saulės Ir Mėnulio santykiai, bet ir vaiko (Žemės) atsiradimas. Tai astronominiai kūnai, bet aktorių pasakojime jie tampa mama, tėčiu ir vaiku. Vaikai ir patys turės galimybę pabūti Žvaigždėmis, Kometomis bei arčiau susipažinti su Žeme ir ją „papuošti“ žemynais, atitinkamais gyvūnais ar augalais. Spektaklyje netrūks įtraukiančio pasakojimo, dainų, šokių bei vaidmenų. Interaktyvus spektaklis vaikams pagal lietuvių liaudies sakmę – tai unikali galimybė dalyvauti gyvame spektaklio kūrimo procese. Vienas iš spektaklio kūrybinės grupės tikslų – supažindinti vaikus su tautiniu folkloru, atskleisti, kad pasakos gali būti net labai šiuolaikiškos, gyvos ir pamokančios, į vaidinimą įtraukti kitus mokomuosius dalykus (pasaulio pažinimą, muziką, lietuvių kalbą, dramą, dailę). Žiūrovai spektaklyje taps ne tik spektaklio vyksmo liudininkais, bet ir kūrėjais bei tam tikrų siužetinių vingių iniciatoriais. Mažieji žiūrovai patys galės prisiliesti prie kūrybinio proceso. Spektaklyje bus įdomu dalyvauti įvairaus amžiaus pradinių klasių mokiniams, nes kiekvienas atras sau ką nors įdomaus – muziką ir erdvinę scenografiją, vaidinimo techniką, istorijas ir lietuvių liaudies pasakų motyvus, astronomijos, geografijos ir galaktikos žinių pradmenis, o svarbiausia – daug geros nuotaikos ir žaidimo!
Rodomi įrašai: 1 - 101 396