Dėmesio! Mokinių skaičius užkrautas iš mokinių registro, kiekvienam mokiniui skiriant 12 EUR. Daugiau info pateikta DUK.
Dailė, Literatūra

Edukacinė programa „A. Vienažindžio lyrikos įtaka J. Vienožinskio tapyboje“

Edukacinė programa „A. Vienažindžio lyrikos įtaka J. Vienožinskio tapyboje“ vyksta dailininko Justino Vienožinskio memorialiniame muziejuje ir tėviškės sodyboje, kuri yra Lietuvos
kultūros paveldo objektas. Muziejaus peržiūros metu pasakosime apie gausią dailininko šeimą. Poetas kunigas Antanas Vienažindys buvo dailininko tėvo brolis. Aplankysime šeimos kapinaites, kurios yra šalia sodybos, ir turi įdomią atsiradimo istoriją. Peržiūrėsime ir aptarsime filmą „Meistras“ (L. Pociūnienė, P. Savickis, R. Kazlas). Klausysime Antano Vienažindžio eilėraščių įrašo (įgarsinta D. Sadausko). Kūrybiniame užsiėmime „Ar liko lyrikos mūsų gyvenime?“ mokiniai skaitys A. Vienažindžio eiles ir tapys savo asocijacijas pasirinkto eilėraščio tema. Mokiniams suteikiamos visos profesionalios dailės priemonės ir savo darbą parsiveš namo. Eekskursija pritaikyta pagal sudėtingumą skirtingam moksleivių amžiui, todėl vienos grupės dalyviai turi priklausyti vienai amžiaus grupei (1-4 kl., 5-8 kl., 9-12 kl. ).
Literatūra, Kita

Literatūrinis-edukacinis užsiėmimas „Aš ir mano kalavijas“

Literatūrinio-edukacinio užsiėmimo metu bus kalbama apie knygą „Simas ir jo kalavijas“. Pagrindinis knygos veikėjas Simas, kol kiti vaikai karstosi medžiais ar žaidžia karą, per dienas
kapstosi darželyje. Jis trokšta pats užsiauginti kardelį (gladiolę). Tai puiki gėlė, kurios pavadinimas mena senus ir didingus gladiatorių laikus. Kad ir ką sakytų kiti, kardelis išties panašus į kardą. Prižiūrėdamas šią gėlę berniukas išmoks įveikti sunkumus, įgis kantrybės ir išminties. Taps tikrų tikriausiu kovotoju! Kūrinio ir užsiėmimo mintis – kovotojų būna visokių, net ir su gėle rankoje. Juk net būti pačiu savimi prireikia nemažai stiprybės... Pasitelkiant informacines technologijas, vaizdines priemones bus perteikiamos literatūrinių personažų ir siužeto kūrimo subtilybės. Užsiėmimo dalyviai diskutuos apie mėgstamas veiklas, kurios ugdo jų kantrybę, užsispyrimą. Kūrybinių dirbtuvių metu vaikai iš žurnalų ir spalvoto popieriaus iškarpų kurs koliažus, atspindinčius išsakytas mintis, arba suvaidins knygos siužetą sukurtame šešėlių teatre (pasirinktinai). Užsiėmimą veda rašytoja Ignė Zarambaitė, skaitytojų ir literatūros kritikų įvertinta už vaikams skirtas knygas „Emilio laiškas“, „Slapta laiškų rašymo agentūra“, „Elzė ir senojo dvaro paslaptis“, „Stebuklingi senelio batai“, „Skudurinukė“ bei apysaką paaugliams „Juodavandeniai“.
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Mamutės auselės

Edukacijos metu moksleiviai susipažins su Jurbarko krašto įvairiakultūriniu kulinariniu paveldu, šventiniais bei kasdieniniais patiekalais. Mokysis atpažinti ir išreikšti meilės kalbą
per maistą. Išmoks pasigaminti suvalkietišką patiekalą - auseles.
Kinas

Edukacinės filmo kūrimo dirbtuvės ,,Dėmesio, filmuojam!"

Kadangi, gyvename vaizdo kultūros laikais, todėl pasirinkta meno sritis - kinas - puikiai tinkanti priemonė kritiškai ir kartu savarankiškai vertinti aplinką, kasdienybę ir aktualijas
Lietuvoje ir pasaulyje. Dirbtuvės padėtų gerinti betarpiško bendravimo, meninius įgūdžius. Dirbtuvėms vadovauja ilgametę edukacinių kino dirbtuvių patirtį turintis režisierius ir prodiuseris Antanas Gluskinas. Dirbtuvių vadovas supažindins dalyvius su filmo kūrimo etapais, papasakos kaip kuriamas filmas, nuo ko reikia pradėti, trumpai pristatys pagrindinius filmo kūrybinės grupės narius ir kokius darbus jie atlieka filmo kūrimo procese. Po trumpos įvadinės paskaitos, pasiskirstę grupėmis, dalyviai patys kurs savo filmą arba kelis filmus. Kiek filmų bus kuriama, priklausys nuo dalyvių skaičiaus. Jeigu dalyvauja 30 dalyvių, bus kuriami du filmai, nes vieną grupę sudarys 15 dalyvių. Padedant dirbtuvių vadovui, dirbtuvių dalyviai patys kurs savo filmo scenarijų, pasiskirstys pareigomis - kas ką darys filmo kūrimo procese, t.y. kas bus režisierius, kas operatorius ir pan. - patys ruošis filmavimui, patys filmuos. Dirbtuvių dalyviai kurs vaidybinius filmus naudodami savo turimą techniką, t.y. išmaniuosius mobiliuosius telefonus. Po filmavimo vyks montažo etapas, kur patys dalyviai ieškos arba kurs reikalingus triukšmus ir muziką. Sukurtas filmas, pagal galimybes, bus parodytas dirbtuvėse nedalyvavusiems bendraamžiams ir dirbtuvių dalyviams. Po peržiūros vyks aptarimas bei analizė - kiekvienas dalyvis bus skatinamas pasakyti bent po sakinį apie sukurtą kūrinį. Tokiu būdu norima skatinti nebijoti reikšti savo nuomonės bei kalbėti viešai. Dirbtuvės truks keturias valandas su trumpomis pertraukomis. Kadangi, edukacinių filmo kūrimo dirbtuvių labai trūksta regionuose, dirbtuvės vyks tik Trakų, Varėnos, Alytaus, Prienų, Vilniaus, Elektrėnų rajonuose.
Architektūra, Daugiakultūriškumas

Tudor stiliaus architektūrinis paveldas Žagarėje

Žagarės dvaro sodyba, priklausiusi gražų Naryškinų šeimai (1858-1924) – viena didžiausių išlikusių dvarų sodybų Lietuvoje. Žagarės dvaro parke, aplink centrinius rūmus yra išlikęs Tudor
stiliaus pastatų kompleksas (9 pastatai). Tai bene didžiausias angliškosios gotikos pastatų kompleksas Lietuvoje. Užsiėmimas vyks Tudor architektūros pastate, kuris grafų Naryškinų laikais buvo koplyčia. Mokiniai užsiėmimo metu, pasitelkiant vaizdines priemones, bei apžiūrėdami netoliese esančius pastatus, susipažins išlikusius Tudor (angliškosios gotikos) architektūros kultūriniu paveldu Žagarėje. Edukacijos metu, mokiniai, pasitelkdami skrebinimo techniką, susikurs grafiniais vaizdais ir Tudor ornametais dekoruotą atvirutę. Kurdami atvirutę, mokiniai išradingai taikys įvairias medžiagas (akmenukus, dekoruotą popierių, grafinius Tudor pastatų vaizdus, juosteles ir kitas medžiagas). Užsiėmimo metu mokiniai bus skatinami eksperimentuoti bei improvizuoti, pasirenkant įvairias medžiagas bei priemones.
Dizainas, Kita

Ant ko mes vaikštome?

Užsiėmimo metu dalyviai prisimena žinomas iškasenas. Praplečia savo akiratį naujomis. Grupelės gauna indelius su durpės, žvyro, žemės ( kelių rūšių), smėlio (kelių rūšių), kreidos,
molio(raudono, balto, geltono, šamoto), gipso, anglies, lygina jų savybes (judindami klauso kaip barška, vizualiai, liesdami, ), apžiūri pateiktus ir aplinkoje esančius ar turimus daiktus, pasako, iš ko jie pagaminti. Spėja, kokios medžiagos ir kaip buvo naudojamos mūsų protėvių, kokios ir kaip naudojamos dabartyje. Užsiėmimo metu menamos mįslės apie žemę. Atlikę tiriamąją veiklą, susipažįsta su smėlio pilstymo būdais, komponavimo principais. Į stiklinį indą supilsto spalvotą smėlį bei kuria kompoziciją, ją pasilieka sau.
Dramos teatras, Kita

Lazeriai, eksperimentai, sprogimai ir kelionė laiku – spektaklis „Eureka! PLIUS“

Eureka efektas – tai staigus ir netikėtas problemos sprendimo suvokimas. Ar nebūtų įdomu pamatyti tą momentą, kai visų laikų garsiausi mokslininkai patyrė savo EUREKĄ? Nusikelkime laiku
kartu su linksmaisiais mūsų aktoriais, kurie įkūnys tokius mokslininkus, kaip Archimedas, Izaokas Niutonas, ir kartu patirkime atradimo džiaugsmą. Lazeriai, eksperimentai ir sprogimai pavers šią kelionę neužmirštamu nuotykiu. Įvairūs eksperimentai bus perteikiami ne tik teoriškai, bet ir praktiškai – sprogimai, ugnies kamuoliai ir garų geizeriai privers kiekvieną aikčioti iš nuostabos ir ilgam pasiliks atminty. Forumo teatro principu pastatytas spektaklis leis žiūrovams patiems iškelti problemas, pasiūlyti sprendimo būdus ir taip nulemti pasirodymo eigą. Viso renginio metu mokiniai bus kviečiami aktyviai dalyvauti diskusijose su vedėjais, įsitrauks į pasirodymą savo idėjomis ir pasiūlymais. RGB projekcinio lazerio filmukai padės lengviau suprasti eksperimentuose vykstančius procesus ir sukurs magišką atmosferą. Pagrindinis renginio tikslas – skatinti vaikų kultūrinį sąmoningumą per kūrybiškumo ir kritinio mąstymo ugdymą. Taip pat populiarinti mokslą parodant nuostabiąją jo pusę. Renginio metu mokiniai pagilins istorijos, fizikos ir chemijos žinias, o svarbiausia – labai linksmai praleis laiką! „Eureka! PLIUS“ – tai dar daugiau eksperimentų, dar daugiau efektų ir dar daugiau emocijų!
Kultūros paveldas, Kita

Pažink Mūšos tyrelio pažintinį taką kitaip

Veikla skirta 9-12 klasių mokiniams, siekiant įveiklinti jų žinias, gaunamas bendrojo ugdymo mokykloje, ir orientuota į etnokultūros pažinimo kompetencijų ugdymąsi. Programos dalyviai,
naudodami orientacinių varžymų metodą, turėdami vietovės žemėlapius ir specialiai parengtas užduotis, ieškos Mūšos tyrelio pažintiniame take esančių istorinių, kultūrinių, mitologinių objektų ir atliks įvairias kūrybines užduotis, susijusias su šiais objektais. Veikla grindžiama komandinio darbo principu: kiekviena komanda, sudaryta iš 3-5 asmenų, ieškos paslėptų kultūrinių, istorinių ir kt. objektų, studijuos istorijas, padavimus, mitus apie šiuos objektus, atliks objektų vizualizacijos užduotis. Komandos varžysis dėl nugalėtojo titulo (nugalėjusi komanda apdovanojama specialiu prizu), atlikę užduotis reflektuos ir analizuos pridėtinę veiklos vertę.
Dramos teatras

Interaktyvus edukacinis spektaklis ,,Sesutė Gerutė ir broliukas Nevaliukas''

Tai interaktyvus situacijų spektaklis skatinantis sąžiningumą (prie ko gali privesti melas), sveiką gyvenimo būdą (sveika mityba, sporto nauda, kasdieninė higiena), aplinkos tausojimą
(atliekų rūšiavimas, antrinių žaliavų panaudojimas). Spektaklis skatina moksleivių kūrybiškumą ir savimonę, moksleiviai kartu su aktoriais/ personažais ieško ir randa situacijų sprendimus, moksleiviai kartu dalyvauja spektaklyje. Žiūrovai tampa spektaklio dalyviais jau per pirmąsiais spektaklio minutes- jų klausiama kaip pasielgti vienoje ar kitoje situacijoje, keletas žiūrovų kviečiami į sceną, jog patys dalyvautų situacijoje ir atliktų personažų jiems pavestą užduotį. Spektaklyje akcentuojama draugystės ir empatijos tema, jog draugai, broliai ar sesės nepaliktų vienas kito nesėkmėje ar nežinojime kaip pasielgti, bet visad padėtų, patartų ar paprašytų suaugusiųjų pagalbos, mokoma džiaugtis vienas kito pasiekimais. Tai linksmas, nuotaikingas ir spalvingas spektaklis skirtas smalsiems 1- 4 kl. moksleiviams.
Kita, Etninė kultūra

,,Žvakių fabrikėlis"

Vaikai supažindinami su natūralaus bičių vaško žvakelėmis. Edukacinio užsiėmimo metu mokiniai sužino žvakės atsiradimo istoriją, su žvakėmis susijusius papročius, žvakių liejimo
technologijas ir būdus. Taip pat demonstruojamos senosios apšvietimo priemonės: žibinčiai, žibalinės lempos, žibintai. Vienas iš žvakių liejimo būdų, kai karštas vaškas yra pilamas ant dagties, moksleiviams demonstruojamas užsiėmimo metu. Taip pat moksleiviai mokomi iš lininio siūlo nusivyti dagtį, ir žvakelę susisukti iš natūralaus bičių vaško plokštelės. Edukacijos metu dalyviai nusilieja vaškinį žaisliuką- formelėje. Vaško žvakutę ir žaisliuką vaikai nešasi į namus.
Rodomi įrašai: 1 - 102 683