Dėmesio! Mokinių skaičius užkrautas iš mokinių registro, kiekvienam mokiniui skiriant 12 EUR. Daugiau info pateikta DUK.
Literatūra

Literatūrinė edukacija su Jurga Tumasonyte

Kūrybiškumas – tai nematomi raumenys, kuriuos verta treniruoti visą gyvenimą. Kūrybinga asmenybė ne tik geba originaliai mąstyti, kurti, bet gali lengviau priimti sprendimus sudėtingose
situacijose, lengviau ir netipiškai spręsti iškilusias problemas. Susitikimo su vyresniųjų klasių mokiniais metu rašytoja Jurga Tumasonytė atskleidžia savo rašymo virtuvę – pasakoja apie kūrybinio kelio pradžią paauglystėje, kaip ieško veikėjų ir temų. Taip pat kuo skiriasi ilgų ir trumpų tekstų rašymo rutina, kokie iššūkiai juos kuriant lydi? Rašytoja atvirai pasakoja apie rašymo iš pradžių kaip terapijos poreikį, kurį kiekvienas gali išmėginti pats, tik svarbu pasirinkti tinkamiausią formą. Taip pat dalinasi mintimis apie įkvėpimo paieškas (rašant įvairaus pobūdžio tekstus, o ypač tuos, kuriuos parašyti privaloma – tarkime, rašinėlius), kūrybiškumą skatinančiais pratimais, literatūros ir vizualiųjų menų rekomendacijomis. Jurga Tumasonytė – prozininkė, Lietuvos periodikoje publikavusi daugybę pokalbių su įvairių sričių menininkais. Debiutinė trumposios prozos knyga „Dirbtinė muselė“ (2011) autorei pelnė Kazimiero Barėno literatūros premiją už nebanalų, ironišką žvilgsnį į realybę ir patrauklią stilistiką. Antrasis autorės apsakymų rinkinys „Undinės“ (2019) pateko į akcijos „Metų knygos rinkimai“ penketuką suaugusiesiems, buvo įtrauktas į Lietuvių literatūros ir tautosakos instituto paskelbtą kūrybiškiausių knygų dvyliktuką, įvertintas Jurgos Ivanauskaitės premija. Apsakymas „Karalystė“ – 2020 m. apdovanotas lietuviškuoju Nobeliu vadinama A. Vaičiulaičio premija. Novelė „Vargšas Jacekas“ 2020 m. pelnė salono „Balta varna“ premiją.
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Senoji odininkystė (Nuotolinė paslauga)

Nuotolinio edukacinio užsiėmimo metu mokiniai bus supažindinti su istoriniais laikais labai reikšmingu senuoju Lietuvos amatu - odininkyste. Bus pristatytos jau egzotika tapusios odos
išdirbimo technologijos, pademonstruotas darbas su oda, naudojant rekonstruotus XV-XVII a. odininko įrankius ir priemones, parodytos gausios, pagal archeologinius radinius pagamintos įvairių rūšių odinių dirbinių rekonstrukcijos. Iš istorinės perspektyvos keliami aktualūs žmogaus ir gamtos tarpusavio santykiai. Vaizdo prezentacijos skaidrėse bus pateikiama gausi vaizdinė autentiškų dirbinių medžiaga (nuotraukos ir video), papildanti gyvą lektoriaus pasakojimą.
Kultūros paveldas, Literatūra

Knygnešio keliu

Lankytojai susipažins su knygnešyste - autentišku mūsų tautos reiškiniu. Klausysis pasakojimo apie žandarus, skaitys lietuvišką tekstą rusiškais rašmenimis, „praeis“ knygnešio kelią,
susiduriant su pasitaikančiomis kliūtimis. Po edukacinio užsiėmimo vyks kūrybinės dirbtuvėlės - joje gaminsime sulankstomą knygelę, papuoštą unikaliu antspaudu.
Dailė, Dizainas

Grafika ant tekstilės

1–12 klasių moksleivius kviečiame išmėginti drobinių maišelių dekoravimą vienu seniausių Lietuvoje spaudos būdu – linoraižiniu. Į jūsų mokyklą atsivešime kilnojamą spausdinimo mašiną,
kurią naudodami vaikai organizatorių parūpintus drobinius maišelius dekoruos pačių sukurtais unikaliais meno kūriniais. Tai – neįtikėtinai paprastas, pakankamai greitas ir saugus spaudos būdas, imliai pasiduodantis neįgudusiam naudotojui. Dėl to jį greitai perpranta ir puikiai įvaldo ne tik vyresnių, bet ir pradinių klasių moksleiviai. Tuo tarpu vyresnieji noriai imasi realizuoti sudėtingesnes formas ir idėjas – tam linoraižinys itin parankus. Nepriklausomai nuo amžiaus, linoraižinio technologija užburia netikėto rezultato žavesiu ir eksperimentavimo dvasia, moko kantrybės ir susikaupimo. Užsiėmimas vyksta interaktyviai, jau pradedant nuo užduoties/temos formulavimo, techninių sąlygų pristatymo, baigiant raižymu ir raižinio spausdinimu ant tekstilės. Užsiėmimą vainikuoja improvizuota autoriniais kūriniais dekoruotų drobinių maišelių ekspozicija, trumpas kūrinių pristatymas ir aptarimas, kurio metu vaikai pristato savo darbus, diskutuoja ir aptaria bendraklasių darbus. Užsiėmimo temą galima iš anksto derinti, atsižvelgiant į metų laiką, kalendorines šventes, bendrojo ugdymo programą ar tarpdalykinę integraciją.
Kita

Verslo kūrybos labirintai

XX tūkstantmetyje auga nauja unikali žmonijos karta, kuri formuojasi savitu laikotarpiu, paženklintu politinių ir sveikatos krizių, kultūrinio pakilimo ar technologijų proveržio. Ši
karta dar vadinama „Google“ karta, nes nuolat ieško informacijos, domisi naujovėmis ir siekia naujų atradimų. Kiekvienas ateities kartos atstovas trokšta būti išskirtinis, savitas ir kūrybiškas. Ši karta nori kurti be apribojimų, siekti be standartų, veikti be limitų. Vienintelis šios kartos energijos šaltinis - kylančios idėjos ir įkvepianti kūryba. Novatoriškų jaunųjų mąstytojų karta pasiruošusi globalių verslo iššūkių kūrimui, kūrybinėms inovacijoms, pasauliniam kūrybos proveržiui, kuris kurs gražesnį ir darnesnį Pasaulį jau šiandien. Kūrybinių dirbtuvių "Verslo kūrybos labirintai" metu padėsime atskleisti vidinį potencialą "kurti", supažindinsime su naujausiais kūrybinio mąstymo metodais, kurie išlaisvins nuo "balto lapo" sindromo ir padėsime į verslo kūrimo pradžią pažvelgti per ateities lyderių "akinius". Kūrybinių dirbtuvių metu moksleiviai galės: atrasti naujas idėjas; sukurti naujoves; išmokti taikyti naujausius kūrybinio mąstymo metodus; praplėsti mąstymo ir matymo lauką; daryti tai, ko anksčiau neplanavote. Kūrybinės dirbtuvės "Verslo kūrybos labirintai" skirti tiems, kurie siekia būti kitokie: išskirtiniai, sumanūs, kūrybiški.
Dailė, Kita

Mažojo princo mieganti rožė

Tikslas: Sudaryti sąlygas 1-4 klasių mokiniams pažinti mus supančios aplinkos istoriją, sužinoti istorijos įtaką žmonių tarpusavio santykiams, suteikti vaikams teorinių bei praktinių
žinių, kad jie yra kūrėjai, ne tik savo meno kūrinio, bet taip pat ir savo asmenybės. Uždaviniai: 1. Per pasaką pažinti supantį pasaulį. 2. Pažinti save ir savo draugus, pamatyti visų skirtumus ir kuo esam ypatingi. 3. Nulipdyti meno kūrinius iš savo emocijų. 4. Išanalizuoti procesą, kaip aš jaučiuosi kurdamas sau/kitam, kaip jausmas įtakoja kuriamą kūrinį, kai nežinai kam jis skirtas. Metodai: pasakojimas, diskusija, minčių lietus, demonstravimas, aiškinimas, stebėjimas , individualus ir grupinis kūrybinis darbas. Priemonės: stikliniai indeliai su dangteliu, spalvota druska, lipdymo masė. Eiga: 1. Dalyviai supažindinami su pasakomis ir krašto pilių istorija, pasakos įtaka šiandienai. Ką mes jaučiame klausydami pasakos, kokios emocijos užlieja. Trukmė - 15 min. 2. Remiantis savo emocijomis pasirenkamos spalvos, iš kurių kuriamas paklotas rožei. Rožės forma ir spalva taip pat priklauso nuo šiandienos nuotaikos. Pasakojame kam norėtumėm padovanoti savo rožę. Trukmė - 45 min. Rezultatas: Per istorijos ir kultūros paveldą pažinti save ir savo emocijas. Iš emocijų sukuri kūrinį, kuris padėtų atsipalaiduoti bei išreikšti save.
Lėlių teatras, Etninė kultūra

Lėlių teatro dirbtuvės

Paslauga skirta įvairaus amžiaus mokiniams norintiems susipažinti su lėlių teatru, lėlių gamyba, taip pat tiems, kurie nori ugdyti savo kūrybinius gebėjimus, lavinti estetinį skonį.
Paslaugos tikslas: sukurti pasirinkto tipo teatrinę lėlę naudojant įvairias priemones – tiek tradicines, tiek antrines žaliavas. Uždaviniai: ugdyti mokinių kūrybinius gebėjimus, kūrybiškai formuoti pasaulėvoką, skatinti saviraišką, domėjimąsi menu, lavinti estetinį skonį. Užsiėmimų metu mokiniai kurs pasirinkto tipo lėles – pirštukines, lazdelines, popierines, skiautelines, siūlines. Priklausomai nuo dalyvių amžiaus, gaminamos skirtingų tipų ir sudėtingumo lėlės. Naudojamos medžiagos – veltinis, vilna, siūlai, klijai, specialios akytės. Taip pat bus kuriama lėlė ir iš antrinių žaliavų – ledų pagaliukų, dėvėtų drabužių, siūlų likučių, sagų, popieriaus – taip skatinant tvarumą ir ekologiškumą bei didinant kultūrinį sąmoningumą globaliame pasaulyje. Pasidarius lėlę, bus demonstruojami, kokie yra pagrindiniai lėlės valdymo principai, koks yra jos santykis su žiūrovu, vyresniųjų klasių mokiniai galės patys išbandyti sudėtingesnes technikas. Edukaciniais užsiėmimais tikimasi sudominti mokinius menu, konkrečiai – lėlių teatru, kur per lėles mokytųsi reikšti ir valdyti savo emocijas – tiek teigiamas, tiek neigiamas. Ugdymo procesas taps įdomesnis ir įvairesnis, išbandant kitokius būdus mokytis, išeinant iš klasės, suolo, vadovėlių rėmų. Sukurtas lėles dalyviai galės pasilikti sau atminimui, panaudoti per pamokas kalbėdami ir diskutuodami įvairiomis temomis, pvz., apie draugystę, meilę, pareigą, emocijas ir t.t. Paslauga pritaikyta įvairaus amžiaus grupės mokiniams, vyresniems pateikiama daugiau informacijos ir sudėtingesnės kūrybinės užduotys.
Kita, Etninė kultūra

"Paukščiai aplink mus ankščiau ir dabar"

„Paukščiai aplink mus anksčiau ir dabar“ Užsiėmimų metu sužinosite, kodėl lietuviai nuo seno stebėjo, gerbė ir saugojo paukščius ir aptarsime, kokią reikšmę paukščiai turi dabartinio
žmogaus gyvenime. Nagrinėjant etninius elementus (nuo mįslių, pamokymų) bei klasikinių bei šiuolaikinių meno kūrinių, kuriuose atskleidžiama paukščių svarba žmogui bei žmogaus veiklos svarba paukščių rūšių ir buveinių apsaugai. Turėsite galimybę apžiūrėti Lietuvoje sutinkamų paukščių iškamšų kolekciją, patys nagrinėti, kaip skirtingos rūšys prisitaikę gyventi skirtingose buveinėse, sužinosite apie informatyvius paukščių tyrimų metodus. Galiausiai išsiaiškinsime, kaip ir kodėl dabartinė paukščių apsauga priklauso nuo mūsų. Edukacijos pabaigoje žinios įtvirtinamos viktorina.
Kultūros paveldas, Kita

Riterija Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje

Edukacinė programa supažindins moksleivius su XIV – XV amžių karyba, leis gyvai pažvelgti į riterių kasdienybę ir jų karo meną. Programa pagilins moksleivių žinias apie Vytauto Didžiojo
laikais susiformavusį LDK riterijos luomą, kuris savo visuomenine padėtimi ir funkcijomis niekuo nesiskyrė nuo Vakarų Europos riterijos. Programoje dalyvaujantys riteriai - kryžiuotis ir LDK bajoras - įkurs tikrą mažą viduramžišką karo stovyklą: pastatys ekspozicijos stendus su viduramžiškais ginklais ir šarvuote, iškels heraldines riterių vėliavas. Visi ekspozicijoje naudojami ginklai, skydai, šarvai ir vėliavos – vaizduojamojo laikotarpio autentiškos rekonstrukcijos, tiksliai atkuriančios XIV-XV amžiaus originalus. Teatralizuotos edukacinės programos metu riteriai papasakos apie riterių kasdienybę, pareigas ir teises, supažindins moksleivius su viduramžiškų ginklų valdymo ir kautynių technika, išsamiai papasakos apie kiekvieno ginklo panaudojimo ypatumus. Programos metu moksleiviai ne tik klausysis riterių pasakojimo, tačiau ir patys aktyviai dalyvaus edukacinėje programoje – matuosis šalmus ir šarvuotę, ims į rankas įvairius ginklus ir skydus, galės pajausti ginklų svorį. Moksleiviai taip pat bus įtraukti į riteriškus žaidimus, leidžiančius lengviau suprasti XIV-XV amžiaus kario kasdienybę. Edukacinė programa sudaryta taip, kad moksleiviai įdomiai ir gyvai būtų supažindinti su viduramžiais gyvavusiu riterijos luomu, jų kasdienybe, karo menu ir kartu per savo asmeninį patyrimą moksleiviai galėtų susiformuoti autentiškesnį istorinį vaizdinį apie viduramžių laikotarpį. Edukacinės programos turinys ir metodai, remiantis Bendrosiomis programomis yra pritaikyti 1 – 4 kl. , 5 – 8 kl. ir 9 – 12 kl. mokiniams.
Kita

„Aš – savo šeimos istorijos metraštininkas"

Genealogija – pati seniausia iš pagalbinių istorijos disciplinų. Susidomėjimas savo protėvių ir savo šeimos istorija atsirado kartu su žmogumi. Šeima (giminė) buvo pagrindinis
visuomeninio gyvenimo veiksnys, ir kiekvienas jos narys, galėdavo naudotis tos giminės teisėmis, valdžia, tradicijomis, kartais net turtais. Šiais laikais visuomenės išsivystymas pasiekė tokį lygį, kad pamažu vėl atsigręžiama į savo šaknis. Tai tarsi reakcija į vartotojiško pasaulio bedvasiškumą ir kosmopolitizmą, noras apsibrėžti ir pažinti jame save. Genealogijos specialistai pastebi, kad Lietuvos gyventojų tarpe didėja tarpusavio atskirties tendencija, daugelis giminaičių nepalaiko ar nutraukia ryšius su artimaisiais, todėl giminės medžių informatyvumas menksta. Edukacinio užsiėmimo „Aš – savo šeimos istorijos metraštininkas“ metu bus supažindinta su genealogijos atsiradimo istorija, jos svarba ir įtaka visuomenės, ekonomikos, valstybės aparato istorijai, susidomėjimo savo protėvių ir šeimos istorijos raida. Bus pristatyti genealogijos medžio sudarymo metodai ir formos anksčiau ir dabar. Diskusijų metu bus aptarti ietuvos istorinių asmenybių giminės ištakos ir jų svarba mūsų šalies, visuomenės istorijai, tokiu būdu bus siekiama didinti jaunų žmonių sąmoningumą ir pilietiškumą. Praktinių užduočių metu kiekvienas dalyvis turės galimybę sumodeliuoti savo šeimos genealoginį medį, kurį vėliau galės papildyti bendraudamas su savo šeima ir artimaisiais. Šio užsiėmimu siekiama paskatinti jauno žmogaus tapatumo formavimąsi sudominant savo ištakomis ir padėti pagrindai giminės medžio kūrimui užsiėmimo metu. Tęstinis rezultatas – pradėjus kurti giminės genealoginė medį, jaunuoliai bus paskatinti daugiau bendrauti su šeimos nariais, artimaisiais, nes kils vis naujų ir naujų klausimų apie savo protėvių gyvenimą, kas jie buvo, kur gyveno ir pan. Tai stiprins artimųjų santykius, didės jaunuolių smalsumas, gebėjimas rinkti ir analizuoti informaciją, kritiškai vertinti tam tikrus istorinius faktus ir pan.
Rodomi įrašai: 1 - 102 686