Vadovaujantis LR vyriausybės 2020 m. lapkričio 4 d. Nr. 1226 nutarimu „Dėl karantino Lietuvos respublikos teritorijoje paskelbimo“, karantinas LR teritorijoje pratęstas iki gruodžio 17 d. 24.00 val.
Dizainas, Kultūros paveldas

,,Odinė tulpė"

Edukacinės programos dalyviai atvyksta į Burbiškio dvarą, įkurtą sename Baženskių dvare. Kasmet pražydus tulpėms, čia organizuojamas Burbiškio dvaro festivalis „Tulpių žydėjimo
šventė". Dvaras garsėja nuostabiu peizažinio tipo parku, užimančiu net 28 hektarų plotą. Didingi vartai, liūtų tiltas, gausu paminklų, skulptūrų. Įspūdingi parką puošiantys tvenkiniai, kuriuose yra 15 salų, turinčių savo vardus ir istorijas. Salas jungia 12 tiltelių, o aplink plyti žydinčių gėlių kilimas. Lankytojai susipažinę su Burbiškio dvaro istorija, apžiūrėję 400 tulpių kolekciją vykdo praktines veiklas. Šiuolaikiniame pasaulyje ypač vertiname natūralumą, todėl galime pasiūlyti pasigaminti dekoratyvinių gaminių iš odos. Susipažinsime su odos apdirbimo įrankiais, odų rūšimis ir pasigaminsime odinę tulpę. Oda – tai nuostabi natūrali medžiaga, kurios savybės leidžia ne tik naudoti ją įvairios paskirties gaminiams, bet ir kurti dekoratyvinius, meniškus, įdomius darbus. Natūrali oda dėl savo prigimties išliks kaip ilgaamžė ir patikima medžiaga. Pasakojame, kad naudojant įvairias technikas galima pasigaminti ne tik odinę piniginę ar aplankalą, dėžutę ar albumą, bet ir sukurti šiuolaikinius, madingus odinius aksesuarus, paveikslus, moderniam interjerui naudojamus dirbinius. Gaminant bet kurį odinį gaminį, įdedama daug rankų šilumos, fantazijos, pritaikant technologijų ir formų įvairovę. Šio edukacinio užsiėmimo metu supažindinsime su odininko amatu, odos apdirbimo technologija, odos pritaikymu buityje. Užsiėmimo metu nuo pasyvaus stebėjimo ir klausymosi dalyviai pereina į aktyvią veiklą. Edukacinio užsiėmimo metu lankytojai pasigamins odinę tulpę, kuri nereikalauja daug laiko ir didelių sąnaudų. Šis unikalus suvenyras – įdomi dovana artimui ar sau pačiam. Užsiėmimo dalyviai sukurtą tulpę pasiima atminčiai. Į edukacijos kainą yra įskaičiuota Burbiškio dvaro lankytojo bilietas.
Kultūros paveldas

Pažintis su Kidulių dvaru

Užsiėmimų tikslas – supažindinti jaunimą su dvaro kultūra, istorija, gydymo metodais, pasitelkiant kultūros paveldą bei teatro elementus. Dvaras visuomet buvo kultūros židinys, kuris
žmones traukė ir turėjo tam tikrą paslapties šydą. Šiomis dienomis Kidulių dvaras yra kultūros paveldo objektas, puiki erdvė kultūriniam ir tautiniam sąmoningumui ugdyti. Siekiant įgalinti dvariškas veiklas yra atkuriamos arba iš naujo formuojamos istorinės erdvės. Viena iš tokių erdvių yra vaistinėlė, dar vadinama „aptieka“, kurioje dvarų klestėjimo laikotarpiu buvo laikomi vaistai, desertai, egzotiški delikatesai ir kt. Taigi ši patalpa buvo naudojama ne vieni gydymo funkcijai atlikti. Edukacijos metu vaikai galės pajausti 19 a. dvaro gyvenimo dvasia, pabendrauti su dvariškiais bei pasiklausyti pasakojimų apie dvaro gyvenimo ypatumus. Užsiėmimo pradžioje svečiai bus vedami į patį paslaptingiausią dvaro kambarėlį, kur dvaro ponia su liokajumi kvies garbius svečius išgerti arbatos, kurią kiekvienas asmeniškai išsirinks tam tikru specifiniu metodu. Pakalbėsime apie šalimais Nemuno pievose augančias žoleles ir jų gydymo galias. Ponia pristatys senąją vaistininkystę bei kokie gydymo metodus, kurie buvo taikomi „jos laikais“. Ši etninės kultūros raiška padės skatinti domėjimąsi krašto istorija bei papročiais. Praktinėje dalyje vaikai bus suskirstyti į komandas ir atliks pojūčių žaidimą/edukaciją, kurios metu bus naudojami uoslės, skonio bei lytėjimo pojūčiai. Užsiėmimo metu bus skatinamas vaikų kūrybiškumas bei tarpusavio grupinis bendradarbiavimas, nes komandos kartu turės įveikti ne vieną dvariška užduotį. Užsiėmimo pabaigoje dama įvertintinus visų „pacientų“ žinias bei sveikatos būklę, įteiks jaunųjų vaistininkų pažymėjimus bei išrašys šmaikščių receptų, skirtų tiek kūno tiek ir dvasinės būklės gerinimui. Po edukacijos vyks refleksija, susipažinimas su likusiomis dvaro erdvėmis. Metodai: teatralizuotas dvaro pristatymas, diskusija, praktinės užduotys.
Kultūros paveldas

Spaustuvės detektyvas: Gutenbergo kodas

Spaustuvininkas Johanas Gutenbergas paslėpė savo įžymiojo išradimo brėžinius! Užsiėmimo „Spaustuvės detektyvas: Gutenbergo kodas“ dalyvių laukia iššūkis – ieškoti Klaipėdos apskrities
viešosios I. Simonaitytės bibliotekos Edukacinės erdvės spaustuvėje paslėptų užuominų ir jas šifruojant surasti brėžinių slaptavietę. Įsitraukdami į detektyvinį-pažintinį žaidimą apie Pasaulio ir LDK spaudos ir raštijos istoriją bei paveldą dalyviai lavins kūrybiškumo, komandinio darbo ir problemų sprendimo gebėjimus. Užsiėmimo dalyviai turės galimybę pažinti autentišką Klaipėdos apskrities viešosios I. Simonaitytės bibliotekos Edukacinėje erdvėje įkurtos spaustuvės aplinką, susipažins su senaisiais Klaipėdos miesto spaustuvėse naudotais įrenginiais ir įrankiais, spaudos technologijos raida nuo seniausių iki mūsų laikų, lietuviškos spaudos ir raštijos pradžia Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje, diskutuos apie Johano Gutenbergo spaudos preso išradimo svarbą, praktiškai išbandys spaudos preso veikimo principą bei pagilins mokykloje įgytas žinias. Užsiėmimo metu taikomi aktyvaus mokymosi metodai leis dalyviams savarankiškai spręsti kylančias problemas, rasti užduočių atsakymus priimant netradicinius kūrybiškus sprendimus bei lavinti sėkmingo komandinio darbo įgūdžius. Edukacinis žaidimas „Spaustuvės detektyvas – Gutenbergo kodas“ skirtas 5-7 klasių moksleiviams.
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Edukacinis užsiėmimas „Velykų margutis margas“ Šilagalio kaime

Edukacinio užsiėmimo metu dalyviai bus supažindinami su Velykų tradicijomis bei papročiais tiek Lietuvoje, tiek kituose kraštuose, kur ši šventė buvo ar yra švenčiama. Bus pristatyti
baltų simboliai bei jų reikšmės. Programos dalyviai susikurs savo simbolius ir juos interpretuos remdamiesi išgirsta informacija. Taip pat marginsime kiaušinius vašku bei juos dažysime. Kiekvienas programos dalyvis numargins po du margučius, gaus margučių margintojo sertifikatą bei dalomąją medžiagą apie Velykų šventės tradicijas Lietuvoje bei margučių marginimo simbolių reikšmes. Skanausime žolynų arbatą.
Performansas (tarpdisciplininis menas), Kita

"Muilo Burbulų Revoliucija" - vizualus muilo burbulų spektaklis

Spektaklis “Muilo Burbulų Revoliucija” kviečia visus į magišką muilo burbulų pasaulį. Mes visi esame žaidę su muilo burbulais, bet ar tikrai viską žinome apie juos? Ar burbulai gali
būti tik apvalios formos ar įmanoma sukurti ir kubo formos burbulą, kuris turėtų kampus? Kas nutinka burbulams ypač žemoje temperatūroje? Ar žmogus gali tilpti į muilo burbulą? Ar paprasti muilo burbulai gali tapti menine išraiška, kurią galima demonstruoti teatruose visame pasaulyje? Atsakymus į šiuos ir daugybę kitų klausimų, susijusių su muilo burbulų skulptūrų menu, rasite spektaklyje “Muilo Burbulų Revoliucija”. Spektaklio metu mokiniai turės galimybę grožėtis daugybe spalvotų muilo burbulų, stebėti nepaprastus su muilo burbulais atliekamus triukus, klausytis puikios muzikos ir sužinoti daugiau apie gamtos mokslus, kurie slepiasi už paprastų muilo burbulų kūrimo, išmoks kūrybiškai žvelgti į juos supantį pasaulį ir atras naują vizualaus meno formą. Pasirodymo metu žiūrovai susipažins su dviem artistais – iš Lietuvos ir Italijos, kurie per pastaruosius 10 metų surengė spektaklius 54 valstybėse visame pasaulyje. Spektaklio metu atlikėjai papasakos ir pademonstruos mokiniams kaip muilo burbulų menas tapo tarptautine vizualine kalba, kuriai suprasti nereikia žodžių ir kaip menas suartina žmones iš skirtingų pasaulio kraštų.
Architektūra, Dizainas

LEGO kūrybinė laboratorija: Kelionė aplink pasaulį!

LEGO kūrybinė laboratorija: Kelionė aplink pasaulį! tai yra nuotaikinga, pilna įspūdžių kelionė po žymiausius Pasaulio ir Lietuvos architektūrinio paveldo objektus - Trakų pilis,
Gedimino bokštas, Egipto piramidės, Didžioji Kinijos siena, Eifelio bokštas, Auksinių vartų tiltas ir kt. Iš viso 30 architektūrinio paveldo objektų. Kelionės metu vaikai susipažins ir praktiškai išbandys architekto, dizainerio profesijas, sužinos apie paveldosaugininko profesiją. Naudojant LEGO ir LEGO DUPLO statys žymiausius Lietuvos ir pasaulio architektūros objektus. Šis užsiėmimas plečia vaikų kultūrinį sąmoningumą kartu lavina 21 amžiaus įgūdžius: bendradarbiavimas, komunikacija, kūrybingumas, kritinis mąstymas ir problemų sprendimas.
Performansas (tarpdisciplininis menas)

Linksmasis mokslas su Lietuvos himnu 9-12 kl.

Lietuvos Respublikos himno šimtmečio ir Nepriklausomybės atkūrimo trisdešimtmečio proga parengtose edukacijose skirtingo amžiaus moksleivių laukia neįtikėtina kelionė po taip gerai
pažįstamus ir tuo pačiu dar niekada nepažintus pasaulius. Mokiniai spręs lygtis: Kaip Napoleonas įspėjo mūsų eros pirmavaizdį? Ką bendra turi Pitagoras ir Albertas Enšteinas? Kodėl kai kurie grybai yra valgomi tik vieną kartą? Kas iš tiesų valdo Lietuvą? O kada kursime valstybę mes patys? Ir dar daugybė kitų keistų ir išradingų klausimų ir žaidimų laukia kelionėje po mokslo, meno ir šiuolaikinių technologijų sintezės pasaulį, kuriame susijungia istorija ir muzika, fizika ir kalba, etika ir gamtos pažinimas, dailė ir informacinės technologijos, meilė savajam kraštui ir savęs pažinimas... Edukacijos metu pabandysime pakilti iki profesorių lygio ir išsiaiškinti, kaip veikia „Tautiškos giesmės“ instaliacija, susidedanti iš Lietuvos Respublikos himno, pirmą kartą pasaulio istorijoje nuausto garso analizės juostos ir lazerio iliuminacijos, kuri apjungia garso, vaizdo ir judesio sinchroninę sistemą. Edukacijas veda poetas ir tarpdisciplininių menų kūrėjas Julius Žėkas; baigęs skulptūros, fizikos, lietuvių filologijos, literatūrologijos, kultūros vadybos ir politikos studijas; kuriantis, organizuojantis ir kuruojantis įvairius kultūros ir meno bei neformaliojo švietimo projektus; vien „Linksmojo mokslo su Lietuvos himnu“ edukacine programa prakalbinęs jau virš 20 tūkstančių vaikų širdžių.
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Edukacinis užsiėmimas „Velykų margutis margas“

Edukacinio užsiėmimo metu dalyviai bus supažindinami su Velykų tradicijomis bei papročiais tiek Lietuvoje, tiek kituose kraštuose, kur ši šventė buvo ar yra švenčiama. Bus pristatyti
baltų simboliai bei jų reikšmės. Programos dalyviai susikurs savo simbolius ir juos interpretuos remdamiesi išgirsta informacija. Taip pat marginsime kiaušinius vašku bei juos dažysime. Kiekvienas programos dalyvis numargins po vieną margutį, gaus dalomąją medžiagą apie Velykų šventės tradicijas Lietuvoje bei margučių marginimo simbolių reikšmes. Skanausime žolynų arbatą.
Dailė, Kultūros paveldas

Panevėžio siaurukas (1-4 klasėms)

Programos edukatorius pasitiks moksleivius, atvykusius į Panevėžio siaurojo geležinkelio stotį. Pasisveikinsime, susipažinsime. Taip užmezgsime ryšį su grupe. Mokinius supažindinsime su
ekskursijos eiga: riedmenų ekspozicija-Panevėžio siauruko stotis-važiavimas siauruku- Depas- pasivažinėjimas rankine drezina. 1. Riedmenų ekspozicijoje programos dalyviams pristatysime skirtingos transporto priemones riedančias bėgiais, paaiškinsime jų tarpusavio skirtumus. Supažindinsime su riedmenų paskirtimi, kartu su programos dalyviais svarstysime, kaip tokie riedmenys pakeitė žmonių gyvenimą. Žaisime „istorinį“ žaidimą, kurio metu mokiniai pagal išorinius matomus požymius turės pasakyti, kurie eksponatai buvo sukurti ir naudojami ankščiau, o kurie vėliau. 2. Pristatysime Panevėžio stotį, stoties aplinką, stoties viršininko namelį ir kitą infrastruktūrą. Mokinius supažindinsime su geležinkelyje dirbančiais darbuotojais: stoties viršininku, mašinistu, palydove, kelininkais. Diskusijų būdu išsiaiškinsime kaip atskirti šių profesijų atstovus. 3. Traukinuku riedėsime į didžiausią pasaulyje siaurukų Depą (garažą). Depe – Garvežinės pristatymas, šilumvežio ir garvežio techninių charakteristikų skirtumai panaudojant garvežio maketą. Pristatysime Aukštaitijos siaurojo geležinkelio ruožą analizuojant stoteles, atstumus, infrastruktūrą, panaudojimo galimybes išvykoms. Esant galimybei aplankysime I klasės vagoną ir vagoną valgyklą, apžiūrėsime kitus Depe esančius riedmenys. Kalvėje žiūrimi animaciniai filmukai po kurių vykdomi aptariami, ar atliekamos užduotys raštu: kryžiažodžiai, pastabumo užduotys ar atliekamos meninės užduotys susijusios su traukinukais ar siauruko stotimis. 4. Išbandysime pačią paprasčiausią bėginę transporto priemonę - dreziną. Išsiaiškinsime jų paskirtį, svarstysime, kaip tokie riedmenys palengvino žmonių gyvenimą. Mokiniai (išklausę ir pasirašę saugos instrukcijas) rankine drezina važiuoja tyrinėdami tokios transporto priemonės greitėjimo ir stabdymo galimybes.
Kita, Etninė kultūra

Lėlių rišimo edukacija

Lėlių rišimo edukacijos dalyviai trumpai supažindinami su lėlių istorija, naudojimo prasme, kuo jos ypatingos. Edukacijos metu rišama lėlė įkūnija namų saugotoją, tyliai įrišami norai,
palinkėjimai, ši lėlė tampanti energetiškai labai stipri. Prie lėlės rankos galima pritvirtinti maišelį, į kurį įdedama melisos (simbolizuoja ramybę) arba grūdų (jie reiškia duoną, skalsą, turtą). Įgyti įgūdžiai/žinios gali būti pritaikomi praktiškai tiek mokykloje, tiek kasdienėje veikloje, tai skatina tapti originalaus žaislo kūrėju ir tikslingai praleisti laisvalaikį. Dalyviai bus aprūpinti visomis kūrybai reikalingomis priemonėmis ir medžiagomis. Po užsiėmimo kiekvienas dalyvis parsiveš savo pagamintą lėlę.
Rodomi įrašai: 1 - 102 144