Dėmesio! Kvietimas teikti paraiškas kultūros paso paslaugų atrankai vyks nuo 2022 06 01 (10 val.) iki 2022 06 14 (17 val.)
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

"Aš ne molis"

Edukacijos „Aš ne molis“ tikslas – sudaryti sąlygas vaikams naudojant įvairias kūrybinio darbo technikas pažinti savo krašto kultūros paveldą, bendrauti tarpusavyje, ugdyti toleranciją.
Užsiėmimų metu 5–6 klasių mokiniai supažindinami su regiono istoriniais radiniais. Kūrybinio proceso metu naudodami molį kuria pasirinktą gaminį. Edukacijos metu naudojami įvairūs metodai: pasakojimas, diskusija, minčių lietus, demonstravimas, aiškinimas, stebėjimas , individualus ir grupinis kūrybinis darbas.
Kinas

Edukacinės filmo kūrimo dirbtuvės ,,Dėmesio, filmuojam!"

Kadangi, gyvename vaizdo kultūros laikais, todėl pasirinkta meno sritis - kinas - puikiai tinkanti priemonė kritiškai ir kartu savarankiškai vertinti aplinką, kasdienybę ir aktualijas
Lietuvoje ir pasaulyje. Dirbtuvės padėtų gerinti betarpiško bendravimo, meninius įgūdžius. Dirbtuvėms vadovauja ilgametę edukacinių kino dirbtuvių patirtį turintis režisierius ir prodiuseris Antanas Gluskinas. Dirbtuvių vadovas supažindins dalyvius su filmo kūrimo etapais, papasakos kaip kuriamas filmas, nuo ko reikia pradėti, trumpai pristatys pagrindinius filmo kūrybinės grupės narius ir kokius darbus jie atlieka filmo kūrimo procese. Po trumpos įvadinės paskaitos, pasiskirstę grupėmis, dalyviai patys kurs savo filmą arba kelis filmus. Kiek filmų bus kuriama, priklausys nuo dalyvių skaičiaus. Jeigu dalyvauja 30 dalyvių, bus kuriami du filmai, nes vieną grupę sudarys 15 dalyvių. Padedant dirbtuvių vadovui, dirbtuvių dalyviai patys kurs savo filmo scenarijų, pasiskirstys pareigomis - kas ką darys filmo kūrimo procese, t.y. kas bus režisierius, kas operatorius ir pan. - patys ruošis filmavimui, patys filmuos. Dirbtuvių dalyviai kurs vaidybinius filmus naudodami savo turimą techniką, t.y. išmaniuosius mobiliuosius telefonus. Po filmavimo vyks montažo etapas, kur patys dalyviai ieškos arba kurs reikalingus triukšmus ir muziką. Sukurtas filmas, pagal galimybes, bus parodytas dirbtuvėse nedalyvavusiems bendraamžiams ir dirbtuvių dalyviams. Po peržiūros vyks aptarimas bei analizė - kiekvienas dalyvis bus skatinamas pasakyti bent po sakinį apie sukurtą kūrinį. Tokiu būdu norima skatinti nebijoti reikšti savo nuomonės bei kalbėti viešai. Dirbtuvės truks keturias valandas su trumpomis pertraukomis. Kadangi, edukacinių filmo kūrimo dirbtuvių labai trūksta regionuose, dirbtuvės vyks tik Trakų, Varėnos, Alytaus, Prienų, Vilniaus, Elektrėnų rajonuose.
Kinas

Edukacinė paskaita "Noriu sukurti filmą" (7-8 kl.) (Nuotolinė paslauga)

Kadangi, gyvename vaizdo kultūros laikais, todėl pasirinkta meno sritis - kinas - puikiai tinkanti priemonė kritiškai ir kartu savarankiškai vertinti aplinką, kasdienybę ir aktualijas
Lietuvoje ir pasaulyje. Paskaita padės suprasti kino kalbą, išmokys “skaityti” kino kadrų citatas ir potekstes, padės suvokti žanrų ir stilių skirtumus bei panašumus, išmokys interpretuoti kino dramaturgiją. Tai ypač bus aktualu moksleiviams ateityje, žiūrint filmus, jie jau žinodami kino gramatikos pagrindus, galės analizuoti pamatytą kino kūrinį skirtingais kampais. Taip bus prisidėta prie kūrybiškos, kritiškai mąstančios ir pilietiškos jaunuomenės ugdymo. Paskaitą ves ilgametę edukacinių kino dirbtuvių patirtį turintis režisierius ir prodiuseris Antanas Gluskinas. Paskaita bus suskirstyta į tris dalis. Pirmoje dalyje moksleiviai susipažins su pagrindiniais filmo kūrimo - pasiruošimo, filmavimo ir montažo - etapais ir su filmo kūrybinės grupės narių funkcijomis - kas ką daro ir kas už ką yra atsakingas - filmo kūrimo darbuose. Antroje dalyje moksleiviai bus supažindinti su scenarijaus kūrimo pagrindais bei patys išbandys ,paskaitos metu, per kelias minutes, sukurti scenarijaus pagrindus, kuriuos jie galėtų vystyti vėliau ateityje. Trečioje dalyje bus kalbama apie vaizdą ir garsą, apie jų svarbą filme. Paskaitos vadovas pasidalins patirtimi, kaip naudojant savo turimą techniką - išmaniuosius telefonus ar planšetes, fotoaparatus - nufilmuoti reikiamą vaizdą arba įrašyti garsą. Paskaitos metu moksleiviai bus skatinami aktyviai dalyvauti, išreiškiant savo mintis apie išgirstus filmo kūrimo dalykus. Tokiu būdu bus skatinama nebijoti reikšti savo mintis bei vertinti išgirstą informaciją.
Lėlių teatras

Origami lėlių spektaklis "Arklio Dominyko meilė"

Meilė ir draugystė svarbi tema vaikų pasaulyje. Ji padeda augti, pažinti pasaulį, atskleisti save, įsitraukti į įdomias veiklas .Tačiau ne visiems vaikams pavyksta greitai susirasti
draugą, jie bendraudami tarpusavyje patiria sunkumų, nes nemoka įvardinti, išreikšti jausmus. Popierinių (origami) lėlių vaidinimas pagal Vytauto V. Landsbergio pasaką “ Arklio Dominyko meilė” šiuolaikiškai, subtiliai ir kūrybingai pateikia jaunajam žiūrovui meilės temą . Žiūrėdami vaidinimą dalyviai nejučia sutapatina save su veikėjais ir stebėdami jų išgyvenimus labiau pažįsta ir supranta save bei aplinką. Pasakos siužetas stebinantis, paradoksalus. Laukinis arklys Dominykas pamilsta gražią ir truputį aikštingą rugiagėlę. Artėjant žiemai, arklys nuskina rugiagėlę ir paslepia, nes šalna kėsinasi ją sušaldyti, o pats iškeliauja į Afriką. Jo kelionė įdomi ir sudėtinga. Dominykas susitinka baltąją mešką, krokodilą, kupranugarių ir kitokių veikėjų. Pagaliau Dominykas patenka į rugiagėlių pievą, iš kurios kilusi jo mylimoji. Artėjant pavasariui Dominykas grįžta į Lietuvą, nes vėl turi išdygti jo rugiagėlė. Sceninio veiksmo metu du aktoriai ( Kamilė Kondrotaitė ir Liudas Vyšniauskas) pasakodami šią istoriją naudoja įvairių dydžių, formų popierinius lankstinius. Scenografijoje matome įvairius pasaulio žemėlapių vaizdavimo būdus , kurie kelionės metu kinta, keičiasi. Visa tai apjungia subtilūs akvarelės piešiniai ( dailininkė Liuda Liaudanskaitė) ir fortepijono garsai (kompozitorė Aušra Vaštakaitė). Stebėdami lėlių ir objektų judėjimą žiūrovai nejučia įsitraukia į žaidimą, lavina savo fantaziją, kūrybingumą. Spektaklyje yra interaktyvių momementų, kurie įtraukia žiūrovą ir skatina kūrybingai mąstyti kartu ieškant sprendimų. Šis meilės ir kelionių vaidinimas moko meilės ir kūrybos. Spektaklis 2015 metais nominuotas klaipėdietiškam teatralų apdovanojimui "Padėkos kaukė" už geriausią metų spektaklį.
Dailė, Kita

„Popieriaus transformacija – magnetuko kūrimas su Panemunės pilies atvaizdu - bareljefu“

„Popieriaus transformacija – magnetuko kūrimas su Panemunių pilies atvaizdu“ tikslas – per kūrybos procesą supažindinti 1–4 klasių mokinius su „Papjė mašė“ technika ir sukurti magnetuką
pasirinktos Panemunės pilies atvaizdu. Numatoma veikla ir siektini rezultatai: I dalis - edukacinis užsiėmimas pradedamas trumpa apžvalga po meninkės Sandros Mielkaitytės personalinę parodą „Rėmai svajonėms“, sukurta iš „papjė mašė“ masės, laimėjusios profesionalų grupėje I vietą „Kita Forma“ surengtame konkurse. Funkcionalių daiktų apžvalga ir įvertinimas. Susipažįstama su „Papjė mašė“ masės gamyba. Trukmė – 15 min. II dalis - praktinėje dalyje dalyviai kurs pasirinktos Panemunės pilies atvaizdą magnetuką iš „Papjė mašė“ masės. Dalyviai bus aprūpinti visomis kūrybai reikalingomis priemonėmis ir medžiagomis. Trukmė – 45 min. Edukacijos rezultatas – praplečiamas dalyvių kultūrinis akiratis, dirbdami grupėje ir kiekvienas individualiai, jaunieji kūrėjai pamatys, kokią plačią įvairovę galima gauti dirbant ta pačia technika. Kiekvieno dalyvio sukurtas darbelis - tai meninių bei vizualinės teorijos žinių įgijimas, praktinis jų panaudojimas užsiėmimo metu, socialinių, pažinimo bei iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijų lavinimas, puoselės bendravimo bei bendradarbiavimo, smulkios motorikos įgūdžius, įgytą patirtį gebės kūrybiškai pritaikyti. Užtikrinamas ir specialiųjų ugdymo poreikių mokinių įtraukimas į bendrą veiklą. Po užsiėmimo kiekvienas dalyvis parsineš savo darbelį – iš „Papjė mašė“ masės pagamintą pasirinktos pilies atvaizdą - magnetuką. „Popieriaus transformacija – magnetuko kūrimas su Panemunės pilies atvaizdu“ - tai įkvepianti socialinė misija ir žaidimas kartu: • Atrask ir pamatyk tai, kas aplink tave nauja! • Kurk - išlaisvink savo vaizduotę! • Žaisk - įkvėpk savo kūriniui gyvybę! • Dalinkis savo idėjomis su kitais! • Įkvėpk aplinkinius ir pats semkis įkvėpimo iš kitų! Šioje idėjoje svarbiausia ne tikslas, o pati kelionė!
Dailė, Kultūros paveldas

Edukacinė programa „Dailininko Justino Vienožinskio pėdsakai Lietuvos kultūroje“

Edukacinė programa „Justino Vienožinskio pėdsakai Lietuvos kultūroje“ vyksta dailininko Justino Vienožinskio memorialiniame muziejuje ir tėviškės sodyboje, kuri yra Lietuvos kultūros
paveldo objektas. J. Vienožinskis – garsus Lietuvos dailininkas, pedagogas, dailės kritikas, kurio didžiausias nuopelnas Lietuvai buvo pirmosios profesionalios dailės mokyklos Kaune 1924 m. įkūrimas. Muziejaus ekspozicijos peržiūros metu pasakosime ne tik apie Justino Vienožinskio gyvenimą ir veiklą, bet ir apie jam artimus žymius žmones. Sesuo Liuda Purėnienė pirmoji Baltijos šalyse moteris advokatė, seimo narė; Antanas Purėnas chemikas, pedagogas, kultūros, visuomenės ir politinis veikėjas; Juozas Keliuotis žurnalistas, „Naujosios Romuvos“ redaktorius, rašytojas, vertėjas; Paulius Galaunė tautodailės ir muziejininkystės pradininkas, grafikas; Mykolas Romeris teisininkas, profesorius, universiteto rektorius, Lietuvos konstitucinės teisės mokslo kūrėjas. Žiūrėsime ir aptarsime dokumentinį filmą „Meistras“, kurio autoriai L. Pociūnienė ir P. Savickis, o įgarsino R. Kazlas. Praktinėje užsiėmimo dalyje moksleiviai tapys sodybos peizažą iš tokio paties rakurso, kaip tapė dailininkas. Mokiniai, praleidę pusdienį J. Vienožinskio tėviškės sodyboje išsiveš žinias, įprasmintas įspūdžiais, ir savo nutapytą paveikslą. Paskaita ir ekskursija pritaikytos pagal sudėtingumą skirtingam amžiui, todėl vienos grupės dalyviai turi priklausyti vienai amžiaus grupei (1-4 kl., 5-8 kl., 9-12 kl. ).
Dramos teatras

Interaktyvi programa "Linksmosios pamokėlės su Pepe ir Karlsonu"

Astridos Lindgren knygų personažai Pepė Ilgakojinė ir Karlsonas į mokyklą atsineša pilną lagaminą pamokėlių iš svarbiausių pradinio ugdymo sričių- lietuvių kalbos, matematikos, pasaulio
pažinimo, muzikos, šokių bei kūno kultūros. Programos metu visi šie ugdomieji dalykai virsta linksmosiomis pamokėlėmis, kurių metu Karlsonas ir Pepė kartu su moksleiviais mokosi bei atlieka užduotis, jog pamoka būtų išmokta ir įsisavinta. Pamokėlės vyksta žaidimų forma- per matematikos pamoką reikia surankioti atsakymus į pateiktas lygtis iš išsibarsčiusių skaičių, literatūros pamokėlėje dalyviai turi nusitiesti kelią iš supainiotų patarlių, šokių pamokėlėje personažai visus išmoko šokti bendrą šokį ir patirti judėjimo džiaugsmą, na, o kūno kultūros pamokėlėje moksleiviams reikia pasitelkti ne tik aktyvumą, bet ir kūrybingumą, kadangi moksleiviams pavedama užduotis sukurti savo sportinį judesį. Pamokėlės skirtos masinei, komandinei bei pavienei veiklai. Tiksliausiai, greičiausiai, kūrybiškiausiai užduotį atlikusiam moksleiviui ar komandai įteikiamas Karlsono įsteigtas prizas. Programa puikiai tinka Mokslo ir žinių dienos šventei, mokslo metų pabaigos šventei, vaikų gynimo dienai, išleistuvių šventei ar tiesiog tiems, kas vieną pamoką nori pasimokyti linksmai!
Literatūra

Edukacija "Teksto ir muzikos dermė: knyga su muzikinėmis iliustracijomis" (Nuotolinė paslauga)

Edukacijos „Teksto ir muzikos dermė: knyga su muzikinėmis iliustracijomis“ pagrindas – Ilonos Ežerinytės apysaka paaugliams „Skiriama Rivai“. Knygoje pasakojama apie keturiolikmetį
paauglį, kompozitoriaus sūnų, kartu su tėvu patyrusį mistinę trijų dienų kelionę į XIX a. pabaigos Lietuvos miestelį, kad sugrąžintų pasauliui dingusį muzikos kūrinį. Nuotolinės edukacijos metu ekrane rodomos ir garsiai skaitomos knygos ištraukos, kuriose išryškinamas psichologinis knygos aspektas – paauglio Dovo problemos, kurias įvardyti turi edukacijos dalyviai (nuobodulys, komplikuoti santykiai su tėvu, nevykusi draugystė su mergina bei kt.). Problemų sprendimui autorė pasitelkia kelionę laiku, kur susiduriama su kitokia realybe, kurioje problemos kur kas rimtesnės – ką mokiniai žino apie gyvenimą XIX a. pabaigos Lietuvoje, pvz., kokios tuometės susisiekimo priemonės, kokie pinigai, kokių tautybių žmonių galima sutikti mažo XIX a. pabaigos Lietuvos miestelio gatvėse? Knygoje pateikiama istorinių ir etnografinių detalių – gyvenimas Carinės Rusijos valdomoje Lietuvoje, žydų gyvenimo bei buities elementai, kurie daugeliui mokinių gali būti pirma pažintis su žydų tauta. Knygos ašis – muzikos kūriniai, kurie pateikiami skaitytojui dviem formatais – kaip natos ir kaip QR kodas, kurį nuskaičius išmaniuoju įrenginiu galima pasiklausyti grožinį tekstą papildančių muzikos kūrinių. Tokia knygos forma atveria galimybę kalbėtis su paaugliais apie muzikos (ir meno apskritai) funkcijas jų gyvenime, ypač aktualizuojant terapinę ir saviraiškos funkciją. Ekrane etapas po etapo rodoma ir bendrai aptariama pagrindinio veikėjo vidinės transformacijos schema – nuo muzikos nekenčiančio muzikos mokyklą metusio paauglio iki mylimai merginai rašančio dainą kūrėjo. Prašoma edukacijos dalyvių pasidalinti savo patirtimi, kaip muzika (tegul viena daina, vienas koncertas, vienas atlikėjas ar pan.) pakeitė ką nors jų gyvenime. Paaugliams siūloma sukurti netradicinės raiškos /formato knygos koncepciją.
Literatūra, Kita

Literatūrinis-edukacinis užsiėmimas „Laiškai pasauliui“

Literatūrinio-edukacinio užsiėmimo metu bus kalbama apie pasaką „Emilio laiškas“, taip pat apie laiškų rašymą, tikrą draugystę ir stebuklus, kuriuos galime sukurti mes patys. Knyga
„Emilio laiškas“ įtraukta į mokiniams rekomenduojamų knygų sąrašą, kurį parengė ir išleido Tarptautinės vaikų ir jaunimo literatūros asociacijos (IBBY) Lietuvos skyrius kartu su Lietuvos nacionaline Martyno Mažvydo biblioteka. Knygos ištraukos įtrauktos į antrokams skirtus leidyklos „Šviesa“ vadovėlius: „Lietuvių kalba. II dalis (TAIP!)“ ir „Skaitiniai“. Šiuo metu rašoma antra knygos dalis „Slapta laiškų rašymo agentūra“, kurios sukūrimą finansavo Lietuvos kultūros taryba. Užsiėmime laiškų rašymo tema bus vystoma ir plėtojama, bus papildoma mokyklos programa. Pasitelkiant vaizdines priemones bus pasakojama apie tradicinių laiškų rašymo naudą ir malonumą, pranašumą, palyginus su virtualiomis žinutėmis. Dalyviai bus įtraukti į dinamišką, aktyvią veiklą, žaismingas laiško rašymo rungtis, kurios sudomins skirtingų pomėgių ir poreikių vaikus, padės jiems perprasti ir interpretuoti pasakojimo siužetą. Dirbtuvių metu dalyviai pasirinks knygos veikėją, su kuriuo norėtų susitapatinti, karpys juos iš popieriaus ir vaidins šešėlių teatre. Sukurtus personažus ir kitas šešėlių teatrui reikalingas priemones vaikai (savarankiškai, kartu su mokytojais ir/ar tėvais) galės naudoti tęstinėms veikloms – knygų aptarimams, vaidinimams ir kt. Po susitikimo vaikai galės rašyti laiškus vieni kitiems, taip pat – knygos autorei. Užsiėmimus veda rašytoja, menininkė, edukatorė Ignė Zarambaitė.
Dailė, Etninė kultūra

Tradicinė grafika: medžio raižiniai

Pirmiausiai trumpai pristatomos įvairios grafikos technikos. Plačiau aptariami lietuviškų medžio ir lino raižinių autoriai ir jų kūriniai. Mokiniai supažindinami su grafikos įrankiais,
išklauso ir darbo saugos instruktažą. Po informatyvios bet neilgos teorinės dalies pereiname prie kūrybos. Ant duotų liepos medžio lentelių kiekvienas išsipiešia piešinį, po to jį išraižo specialiais kaltais. Galiausiai su specialiu voleliu užvoluoja dažus ant savo medinės klišės ir pačiu seniausiu būdu – su šaukštu- atspaudžia atspaudą ant popieriaus. Visos medžio raižinio kūrimo priemonės ir medžiagos yra duodamos kiekvienam mokiniui. Su šia technika verta susipažinti dar ir todėl, kad liaudiškų medžio raižinių kūrėjų Lietuvoje šiuo metu yra labai nedaug.
Rodomi įrašai: 1 - 102 628