Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimo Nr. 152 „Dėl Valstybės lygio ekstremalios situacijos paskelbimo“ pakeitimo 3.2.1.4 papunkčiu „2021m. lapkričio 3-9 d. neformalus vaikų švietimas (išskyrus ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą) vykdomas nuotoliniu būdu arba stabdomas“, mokinių rudens atostogų metu lapkričio 3-9 d. Kultūros paso paslaugos galės būti organizuojamos tik nuotoliniu būdu. Kontaktinės paslaugos šiomis dienomis yra stabdomos.
Dailė

Pablo Pikaso kitu kampu

Edukacijos metu susipažinsite su vienu žymiausiu XX a. kūrėju ir dailininku Pablu Pikaso, kuris savo kūryba sužavėjo visą pasaulį ir tapo kubizmo pradininku. Kuo kvėpavo, kaip dirbo ir
kūrė įžymusis dailinikas sužinosite edukacinio užsiėmimo metu. Laikas išbandyti kubizmo epochos subtilybes patiems! Kultūrinės edukacijos metu mokiniai susipažins su meninėmis raiškos priemonėmis, kurios būdingiausios P. Pikaso ir kubizmo laikotarpiui. Įgis specifinių žinių lėkščių dekoravimo srityje. Pateikiami ir aptariami darbų pavyzdžiai. Eskizuojamos ir gryninamos darbų idėjos, piešiniai perkeliami ant lėkštės specialių dažų pagalba. Kiekvienas paslaugos dalyvis išsineša savo kūrybiško darbo rezultatą - savo rankomis dekoruotą lėkštę.
Dailė

Kuriame linoraižinį

Pirmiausiai trumpai pristatomos įvairios grafikos technikos. Plačiau aptariami lietuviškų medžio ir lino raižinių autoriai ir jų kūriniai. Mokiniai supažindinami su grafikos įrankiais,
išklauso ir darbo saugos instruktažą. Po informatyvios bet neilgos teorinės dalies pereiname prie kūrybos. Ant linoleumo kiekvienas išsipiešia piešinį, po to jį išraižo specialiais kaltais. Galiausiai su specialiu voleliu užvoluoja dažus ant savo linoleumo klišės ir pačiu seniausiu būdu – su šaukštu- atspaudžia atspaudą ant popieriaus.
Dailė, Kita

„Popieriaus transformacija – magnetuko kūrimas su Panemunės pilies atvaizdu – bareljefu“

„Popieriaus transformacija – magnetuko kūrimas su Panemunių pilies atvaizdu“ tikslas – per kūrybos procesą supažindinti 1–4 klasių mokinius su papjė mašė technika ir sukurti magnetuką
pasirinktos Panemunės pilies atvaizdu. Numatoma veikla ir siektini rezultatai: I dalis – edukacinis užsiėmimas pradedamas trumpa apžvalga po menininkės Sandros Mielkaitytės personalinę parodą „Rėmai svajonėms“, sukurtą iš papjė mašė masės, laimėjusios profesionalų grupėje I vietą „Kita Forma“ surengtame konkurse. Funkcionalių daiktų apžvalga ir įvertinimas. Susipažįstama su papjė mašė masės gamyba. Trukmė – 15 min. II dalis – praktinėje dalyje dalyviai kurs pasirinktos Panemunės pilies atvaizdą magnetuką iš papjė mašė masės. Dalyviai bus aprūpinti visomis kūrybai reikalingomis priemonėmis ir medžiagomis. Trukmė – 45 min. Edukacijos rezultatas – praplečiamas dalyvių kultūrinis akiratis, dirbdami grupėje ir kiekvienas individualiai, jaunieji kūrėjai pamatys, kokią plačią įvairovę galima gauti dirbant ta pačia technika. Kiekvieno dalyvio sukurtas darbelis – tai meninių bei vizualinės teorijos žinių įgijimas, praktinis jų panaudojimas užsiėmimo metu, socialinių, pažinimo bei iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijų lavinimas. Dalyviai puoselės bendravimo bei bendradarbiavimo, smulkiosios motorikos įgūdžius, įgytą patirtį gebės kūrybiškai pritaikyti. Užtikrinamas ir specialiųjų ugdymo poreikių mokinių įtraukimas į bendrą veiklą. Po užsiėmimo kiekvienas dalyvis parsineš savo darbelį – iš papjė mašė masės pagamintą pasirinktos pilies atvaizdą –magnetuką. „Popieriaus transformacija – magnetuko kūrimas su Panemunės pilies atvaizdu“ – tai įkvepianti socialinė misija ir žaidimas kartu: • Atrask ir pamatyk tai, kas aplink tave nauja! • Kurk – išlaisvink savo vaizduotę! • Žaisk – įkvėpk savo kūriniui gyvybę! • Dalinkis savo idėjomis su kitais! • Įkvėpk aplinkinius ir pats semkis įkvėpimo iš kitų! Šioje idėjoje svarbiausia ne tikslas, o pati kelionė!
Kultūros paveldas, Kita

Pogrindžio leidybinė veikla Kronika

Ar žinote kaip gyveno ir ką veikė pogrindžio sąlygomis Lietuvoje moterų bei vyrų vienuolijos? Aplankysime du vienuolynus Kauno senamiestyje Jėzuitus ir Eucharistinio Jėzaus seseris.
•Edukacijos metu sužinosite kaip veikė Lietuvoje vienuolynai pogrindžio sąlygomis ir kaip kai kurie kunigais ir seserys vienuolės leido pogrindinę Katalikų Bažnyčios kronika. Kaune 1972 metais buvo išleistas pirmasis Kronikos numeris. Turėsime galimybę pamatyti išlikusius pirmuosius Kronikos numerius bei priemones, su kuriomis buvo dirbama. Žaisme vaidmenų žaidimą - mokysimės kaip paslėpti spaudą, ieškosime pogrindinės spaudos, skaitysime autentiškus to meto Kronikos tekstus ir turėsime pervežti ją į "užsienį".
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Mamutės auselės

Edukacijos metu moksleiviai susipažins su Jurbarko krašto įvairiakultūriniu kulinariniu paveldu, šventiniais bei kasdieniniais patiekalais. Mokysis atpažinti ir išreikšti meilės kalbą
per maistą. Išmoks pasigaminti suvalkietišką patiekalą - auseles.
Kita

"Dantės "Pragaro" matematinė analizė" (Nuotolinė paslauga)

Užduotys labai įdomios, mokiniai nuolat atranda teorinį ryšį su praktika. Štai, pavyzdžiui, pasitikrinę savo literatūrines žinias Kahoot programėle, jie keliauja į duomenų puslapius,
bandydami atsakyti į nurodytus klausimus. Tada mąsto, kokia tikimybė patekti į trečią pragaro ratą (duomenis reikia pateikti paprastąja nesuprastinama trupmena), skaičiuoja įvykio „Papulti į Dantės „Pragaro“ 3 ratą“ tikimybę. Matematika nuolat siejama su praktiniu pažinimu – surasti, kur yra vietų pasaulyje, primenančių (ir dydžiu, ir paskirties panašumu) Dantės pragarą, kokie turėtų būti realūs kūgio matmenys, kad į tokios formos „pragarą“ tilptų nors vienas žmogus, atrasti geometrines figūras, matomas Botičelio paveiksle ,,Pragaras“ ir kt. Pamokos kūrybinė užduotis – sukurti Dantės ,,Pragarą“ iliustruojančią vizualizaciją: iškirpus lygiašonę trapeciją iš plastiko pagal youtube nurodytą filmuką pavaizduoti savo 3D hologramą. Pasitelkiamos ir matematinės, ir literatūrinės mokinių žinios, vaizduotė.
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Edukacija „Pabūk amatininkas: vytelių pynėjas“

Edukacija „Pabūk amatininku: vytelių pynėjas““ - tai veikla, atskleidžianti moksleivio kūrybiškumą, atsakingumą, kruopštumą, kantrybę ir savarankiškumą, dirbinių formų ir funkcijų
darnos jutimą, polinkį į meną. Pinti daiktai nuo seno žavi lengvumu, patogumu, puikia išvaizda ir įvairove. Manoma, kad pynimas atsirado anksčiau nei keramika. Archeologai pasakoja, kad seniausias krepšys iškastas Fajūme (Egipte) gali būti 10000-12000 metų senumo. Moksleiviai turės galimybę susipažinti su senuoju kaimo amatu, prisiliesti prie ekologiškai švarių gamtinių medžiagų, nužievinti vytelę, ją perskelti ir taip pasiruošti medžiagas gaminio pynimui. Pinti darbeliai spinduliuoja ypatingą atmosferą, malonų medžio kvapą. Edukacijos metu vaikai sužinos daug naudingos informacijos apie karklų auginimą ir jų savybes, susipažins su vytelių pynimui reikalingais įrankiais, bet taip pat savo rankomis nusipins po nedidelį suvenyrinį darbelį, kurį pasiims su savimi.
Kita

Senieji dvaro laiškai

Ar esate kada nors rašę laišką? O ar esate gavę laišką? O ar patys esate jį išsiuntę? Susipažinti su senuoju laiškų rašymu bei įrankiais, kurie buvo naudojami laiškams rašyti, jums
padės Kauno rajono muziejaus muziejininkai. Edukacinio užsiėmimo metu pademonstruosime laiškus, kuriuos rašė Raudondvario dvare grafai Tiškevičiai. Susipažinsite su įrankiais, kurie buvo naudojami laiškams rašyti. Paplušėję ir patys parašysite laišką artimam žmogui. Ant voko užrašysite vardą ir pavardę, tikslų adresą. Su vašku ir antspaudu užantspauduosite ir įmesite į dėžutę. Mums beliks tik jį išsiųsti.
Dailė, Kultūros paveldas

Orientacinis žaidimas Marijampolėje "Miesto gatvių labirintai"

Orientacinio žaidimo metu dalyviams reikia ne tik klaidžioti miesto gatvių labirintais, bet pirmiausia išgvildenti užduotis ir surasti gatvės meno sienose vaizduojamus atsakymus.
Marijampolė vadinama GATVĖS MENO Meka Lietuvoje. Šiuo metu miestą puošia 27 kūriniai, kiekvienais metais kūrinių gausa auga. Tai tarptautinis projektas MALONNY , kuris vyksta jau 7 metus iš eilės. Vienas iš gatvės meno kūrinių R. Bartkaus "Tekantis gyvenimas" yra išrinktas gražiausiu gatvės meno kūriniu visoje Lietuvoje. Orientacinio žaidimo "Miesto gatvių labirintai" tikslas - aktyviai, per pažintį su miesto gatvės menu, ugdyti mokinių sąmoningumą, bei skatinti savarankiškai tyrinėti, pažinti Marijampolės miestą. Žaidimo uždaviniai: ugdyti vaikų pastabumą, gebėti atpažinti kultūros paveldą, aktyviai, savarankiškai tyrinėti, suprasti gatvės meno kūrinius. Dalyviai teisingus atsakymus suras žemėlapyje, lankstinukuose ar internete. Bet suradus teisingo atsakymo vietą, reikia visai komandai nuėjus prie jos įsiamžinti išmaniuoju telefonu. Naudojami metodai: navigavimas remiantis žemėlapiu, gatvės kūrinių atpažinimas nuotraukose, teksto arba vaizdų paieška informaciniuose miesto stenduose. Siekiama, žaismingo, savarankiško tyrinėjimo dėka dalyviai geriau įsisavins Marijampolės gatvės meno svarbą. Žaidimą laimi, daugiausiai užduočių ir teisingai išsprendusi komanda, atlikusi per trumpiausią laiką. Šis užsiėmimas skirtas įvairioms klasėms, bet užduočių sudėtingumas ir vertinimas skirtingas atsižvelgiant į mokinių amžių. Suskaičiavus rezultatus apdovanosime nugalėtojų komandą, saldžiais prizais apdovanoti bus visi dalyviai.
Kultūros paveldas, Šokis

Istorinio šokio dirbtuvės (Išvažiuojamoji)

Istorinio šokio dirbtuvės - tai aktyvi ir kartu prasminga veikla moskleiviams, ieškantiems naujų žinių kultūros istorijos srityje. Kultūros istorija - tai ne nuobodus mokslas, bet
įtraukiantis pasakojimas, padedantis suvokti, kodėl šiandien mes esam tokie, kokie esam. Edukacijos metu taikomas istorinės rekonstrukcijos metodas - tai pasaulyje jau išpopuliarėjęs būdas suteikti moksleiviams ilgai išliekančias žinias per potyrius. Bandymas patiems atkurti kokias nors kultūros kategorijas (šiuo atveju istorinį šokį) skatina didesnį moksleivių domėjimąsi tomis kategorijomis, kadangi jie gali patys analizuoti ir logiškai išmąstyti istorinio - kultūrinio reiškinio prežastis, raidą ir pasėkmes. Edukacija susideda iš trijų dalių. Pirmojoje moksleiviams trumpai, bet aiškiai bus pristatyta istorinio šokio raida nuo viduramžių iki baroko. Tam bus reikalinga multimedija, kadangi bus leidžiami video įrašai. Antrosios dalies metu moksleiviai išmoks šokti 3 viduramžiškus šokius. Šokius moksleiviai rinksis traukdami burtus arba, esant būtinybei, šokiai bus parenkami edukatorės atsižvelgiant į vaikų poreikius ir/ ar amžių. Trečiosios dalies metu moksleiviai grupėse turės pastatyti savo istorinį šokį, remiantis anksčiau išmoktais žingsneliais. Šiomis dirbtuvėmis siekiama sužadinti mokslievių domėjimąsi kultūros istorija ir supažindinti juos su jiems galbūt nauju laisvalaikio praleidimo būdu - istorine rekonstrukcija.
Rodomi įrašai: 1 - 102 692