Dėmesio! Vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. gruodžio 21 d. įsakymo Nr. ĮV-1000/V-1055, 24 punktu: Kultūros paso paslaugos gali būti vykdomos nuo sausio 1 d. iki gruodžio 20 d. imtinai. Nuo 2022 m. sausio 1 iki 17 d. vyks sistemos atnaujinimo darbai ir renginių užsakymai negalės būti vykdomi.
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Kuršių genties gyvosios istorijos pamokos, panaudojant interaktyvų pristatymą

Gyvosios istorijos pamokos apie vikinginio periodo kuršių gentį, jos gyvenseną, drabužius, papuošalus bei ginkluotę. Interaktyvus istorinių artefaktų rekonstrukcijų pristatymas.
Kita

Laiškas svajonei

Užsiėmimo "Laiškas svajonei" metu mokiniai turi galimybę skirtingais aspektais pažvelgti į savo svajones, jose glūdinčius poreikius ir baimes, trukdančias svajonių
įgyvendinimui. Užsiėmimo metu fotografijos, literatūros ir muzikos sintezė įgalina dalyvius sąmoningam savęs ir kito stebėjimui, naujoms įžvalgoms. Kaip viskas vyksta? Užsiėmime naudojamos POINTS OF YOU™ priemonės: klausimų korteles, kortelės su vienu žodžiu ar kelių žodžių junginiu, fotografijų kortelės, skaitomos ir aptariamos istorijos, užduodami klausimai. Kortelės sukurtos taip, kad žvelgiant į jas aktyviai veiktų abu žmogaus smegenų pusrutuliai: dešinysis – atsakingas už emocijas ir intuiciją, ir kairysis – atsakingas už loginį ir analitinį mąstymą. Fotografijos stebėjimas stimuliuoja dešinįjį, kūrybiškumą valdantį smegenų pusrutulį, tuo tarpu žodis, parašytas ant tos pačios kortelės, aktyvuoja kairiąją, analitiškąją smegenų dalį. Užsiėmime naudojamos kortelės (fotografijos, klausimai, žodžiai), istorijos ir citatos padeda išlaisvinti asociatyvų mąstymą ir pažvelgti į nagrinėjamą temą iš kitos perspektyvos. Kokia yra užsiėmimo eiga? Užsiėmimas vyksta 4 etapais: PAUZĖ – sąmoningas stabtelėjimas. Šis etapas padeda nurimti ir, atitrūkus iš skubėjimo pilnos kasdienybės, susitelkti į savo vidų. Šiame etape dažniausiai kelias minutes tyloje klausomasi muzikos. Po to vyksta dalinimasis potyriais, įžvalgomis. Stebimo ir fiksuojamos skirtingos reakcijos. IŠPLĖTIMAS - šiame etape moksleiviai išbando keletą (iš daugybės) skirtingų šio užsiėmimo metodų, dalinasi savo įžvalgomis su vienu, keletu ar net visais užsiėmimo dalyviais. SUSITELKIMAS – sąmoningas pasirinkimas. Susitelkiame į giliausias kiekvieno įžvalgas. Naudojame klausimus, padedančius išgryninti naujai atrastus suvokimus. VEIKSMAS – naujos realybės kūrimas. Moksleiviai sukuria asmeninius veiksmų planus, padedančius veiksmu įtvirtinti užsiėmimo metu gimusias naujas įžvalgas
Skulptūra, Daugiakultūriškumas

Kūrybiniai eksperimentai ir keramikos su augalais dirbtuvės

Paslaugos metu bus lipdoma moliu, spaudžiami gyvi augalai ant gaminio atskleidžiant augalo unikalumą, raštą, formą bei struktūrą. Gaminiai bus dekoruojami poglazūriniais dažais.
Dailė, Skulptūra

Giedriaus Mazūro keramikos studija

Atvykę mokiniai susipažins su keramikos degimo būdu raku. Patys sukurs po puodelį, kuris bus degamas keramikos degimo krosnyje, galės stebėti degimo procesą, kai darbai kaitinami iki
900 laipsnių Celsijaus temperatūros, vėliau karšti dedami į pjuvenas ir ataušinami bei plaunami vandenyje. Kadangi darbų degimas trunka 1 val., siekiant išlaikyti mokinių dėmesį pristatoma sodyba, kurioje gyvena jau trečia mokytojų šeimos karta, pristatomi keramikos darbai, degtukų dėžučių etikečių kolekcija, parko teritorija su interaktyviomis šiuolaikinio meno erdvėmis. Mokiniai turės galimybę stebėti gamtos motyvus išdidintu masteliu, susipažinti su akustine instaliacija „Aidas“, pamaitinti bei paglostyti sodybos teritorijoje laisvai vaikštančius gyvūnus. Esant pageidavimui galime žiesti. Išdegus darbams vaikai patys juos nusiplauna, nusifotografuoja ir vežasi su savimi. Pati edukacijos ašis yra keramikos darbo dekoravimas ir degimas, todėl ji yra įdomi ir prieinama tiek pirmų, tiek dvyliktų klasių mokiniams, Jaunesnių klasių mokiniams informacija perteikiama žaidimo forma, tyrinėjat aplinką, vyresniems leidžiama daugiau eksperimentuoti, praktiškai pabandyti keramikos įrankius, skatinant pasitikėjimą kūrybiškumą.
Kita

„Aš – savo šeimos istorijos metraštininkas"

Genealogija – pati seniausia iš pagalbinių istorijos disciplinų. Susidomėjimas savo protėvių ir savo šeimos istorija atsirado kartu su žmogumi. Šeima (giminė) buvo pagrindinis
visuomeninio gyvenimo veiksnys, ir kiekvienas jos narys, galėdavo naudotis tos giminės teisėmis, valdžia, tradicijomis, kartais net turtais. Šiais laikais visuomenės išsivystymas pasiekė tokį lygį, kad pamažu vėl atsigręžiama į savo šaknis. Tai tarsi reakcija į vartotojiško pasaulio bedvasiškumą ir kosmopolitizmą, noras apsibrėžti ir pažinti jame save. Genealogijos specialistai pastebi, kad Lietuvos gyventojų tarpe didėja tarpusavio atskirties tendencija, daugelis giminaičių nepalaiko ar nutraukia ryšius su artimaisiais, todėl giminės medžių informatyvumas menksta. Edukacinio užsiėmimo „Aš – savo šeimos istorijos metraštininkas“ metu bus supažindinta su genealogijos atsiradimo istorija, jos svarba ir įtaka visuomenės, ekonomikos, valstybės aparato istorijai, susidomėjimo savo protėvių ir šeimos istorijos raida. Bus pristatyti genealogijos medžio sudarymo metodai ir formos anksčiau ir dabar. Diskusijų metu bus aptarti ietuvos istorinių asmenybių giminės ištakos ir jų svarba mūsų šalies, visuomenės istorijai, tokiu būdu bus siekiama didinti jaunų žmonių sąmoningumą ir pilietiškumą. Praktinių užduočių metu kiekvienas dalyvis turės galimybę sumodeliuoti savo šeimos genealoginį medį, kurį vėliau galės papildyti bendraudamas su savo šeima ir artimaisiais. Šio užsiėmimu siekiama paskatinti jauno žmogaus tapatumo formavimąsi sudominant savo ištakomis ir padėti pagrindai giminės medžio kūrimui užsiėmimo metu. Tęstinis rezultatas – pradėjus kurti giminės genealoginė medį, jaunuoliai bus paskatinti daugiau bendrauti su šeimos nariais, artimaisiais, nes kils vis naujų ir naujų klausimų apie savo protėvių gyvenimą, kas jie buvo, kur gyveno ir pan. Tai stiprins artimųjų santykius, didės jaunuolių smalsumas, gebėjimas rinkti ir analizuoti informaciją, kritiškai vertinti tam tikrus istorinius faktus ir pan.
Literatūra, Kita

Literatūrinis-edukacinis užsiėmimas „Apie ką kalba knygos ir lėlės“

Pasakos – labai talpus žanras, atspindintis tikrovę, visais laikais atliekantis patirties saugojimo, tautosakos skleidimo, pamatinių bendražmogiškų vertybių ugdymo, terapines funkcijas.
Pasakos lydi ir moko žmogų visuose jo gyvenimo etapuose, yra tarsi žinynai, universalių taisyklių rinkiniai, mokantys pasitikėti savo jėgomis, susidūrus su sunkumais nepasiduoti, siekti tikslo, elgtis atsakingai, pažinti savo emocijas, įsijausti į kitą ir priimti jo kitoniškumą, skatinantys siekti teisingumo, bendradarbiavimo, draugystės. Literatūrinio-edukacinio užsiėmimo „Apie ką kalba knygos ir lėlės“ metu bus aptariamos pasakos „Skudurinukė“, „Stebuklingi senelio batai“ ir kt. Pasitelkiant informacines technologijas, vaizdines priemones bus perteikiamos literatūrinių personažų ir teatrinių lėlių kūrimo subtilybės. Dalyviai bus įtraukti į dinamišką, aktyvią veiklą, žaismingas rungtis, kurios sudomins skirtingų pomėgių ir poreikių vaikus, padės jiems perprasti ir interpretuoti pasakojimų siužetus, susitapatinus su veikėjais išspręsti sudėtingas situacijas. Dirbtuvių metu visi sukurs po savo tekstilinį/kartoninį žmogelį-teatrinę lėlę, rinks jam vardą, meninėmis priemonėmis perteiks jo išorines ir vidines savybes, sugalvos jo istoriją. Taigi bus mokomasi empatijos, abipusių jausmų ir patirties mainų – iš pradžių įsijaučiant į aprašyto personažo vaidmenį, o vėliau – susikurtai teatrinei lėlei perduodant savo emocijas. Sukurtus personažus vaikai (savarankiškai, kartu su mokytojais ir/ar tėvais) galės naudoti tęstinėms veikloms – knygų aptarimams, vaidinimams ir kt. Užsiėmimus veda rašytoja, menininkė, edukatorė Ignė Zarambaitė, kartu su savo knygų personažais – skudurine lėle Uršule ir teatrine lėle Enriku.
Šokis

BENDRUOMENINIAI ŠOKIAI IR ŽAIDIMAI

Edukacijos metu mokiniai dalyvaus kūrybiniuose ir komandiniuose žaidimuose, mokysis bendruomeninių šokių, kas praplės ne tik žinias, bet įgys naujos patirties bendruomenėje. Žaidimas ir
šokis tai ne tik pramoga, bet ir emocinės būsenos, asmenybės saviraiškos ir tarpusavio santykių ugdymo priemonė. Edukacijoje mokiniai sužinos įvairių žaidimų, kurie padės suburti grupę, reflektuoti savo poelgius, juos įvertinti ir tinkamai reikšti. Suvoks žaidimų ir šokių prasmę, kurių dėka grupėje kuriami pagarbūs ryšiai. Žaidimai ir šokiai taip pat padės pajusti ar asmens laisvę ir išreikšti kūrybinius gebėjimus, skatins atrasti savyje kažką naujo, pažinti šalia esantį žmogų. Tai psichologinė ir emocinė, socialinė ir kultūrinė patirtis. Edukacijos turinys nukreiptas į mokinių vertybinių nuostatų ir gebėjimų – intelektinių, socialinių, kultūrinių, emocinių –dinaminį ugdymą ir pozityvią veiklą siekiant bendro gėrio. Edukaciją veda Vilhelmina Raubaitė Mikelionienė ir Vytautas Salinis
Literatūra, Kita

Literatūrinis-edukacinis užsiėmimas „Juodavandeniai“

Kaip negali spręsti apie knygos turinį iš jos viršelio, taip negali pažinti žmogaus iš pradinio įspūdžio. Juk žmogus – kaip tekanti upė, jis visada visiems ir visur kitoks. Turi savo
dugną, paviršių, o kiekvieno vanduo savaip drumstas – skirtingomis patirtimis, svajonėmis, paslaptimis. Visi tarsi juodavandeniai – tuo pačiu ir tamsos, ir šviesos nešėjai. Literatūrinio-edukacinio užsiėmimo metu knygų vaikams ir paaugliams autorė Ignė Zarambaitė pristatys naujausią knygą „Juodavandeniai“. Pagrindinė veikėja Anika persikelia į gimtąjį miestelį, kuriame gyveno iki tėvų skyrybų. Su mama kurį laiką praleido sostinėje, ten stengėsi pamiršti skaudžias patirtis, pradėti gyvenimą iš naujo, vis dėlto aplinkybės privertė sugrįžti. Šešiolikmetę merginą vėl prislegia vaikystės ir ankstyvos paauglystės prisiminimai – nesutarimai šeimoje, žiaurios bendramokslių patyčios. Anikos viduje veši senos nuoskaudos, bet išoriškai ji stipriai pasikeitusi, niekas jos neatpažįsta. Ji nusprendžia tuo pasinaudoti. Pasivadinusi Ana, perėmusi mamos pavardę į gimnaziją įžengia tapusi kitu žmogumi... Kūrinys laviruoja tarp trilerio ir probleminės prozos žanro. Knygoje nagrinėjamos jaunimui aktualios temos – patyčios, tapatybės ir prasmės paieškos, draugystės ir pripažinimo troškimas, moralinės dilemos. Pasitelkiant informacines technologijas, vaizdines priemones bus perteikiamos knygos siužeto kūrimo subtilybės, apibūdinami veikėjų charakteriai. Dalyviai bus įtraukti į atvirą, neformalų pokalbį apie problemas ir dilemas, su kuriomis susiduria knygoje aprašomi veikėjai ir jie patys. Antroje susitikimo dalyje galimi du kūrybinių dirbtuvių variantai: kūrybinis rašymas arba knygų skirtukų kūrimas.
Dailė, Etninė kultūra

Kerpame simetrinę kompoziciją

Analizuojame įvairiomis karpinių technikomis sukurtus kūrinius. Aptariame dažniausius tradicinių karpinių motyvus. Išskiriame taikomojo ir vaizduojamojo pobūdžio karpinius. Plačiai
apžvelgiame karpinių pritaikymo galimybes. Aptariame Gyvybės medžio ir tradicinės augalinės simetriškos kompozicijos pavyzdžius. Praktinės dalies metu praktiškai bandome sukurti simetrišką augalinę kompoziciją: išsipiešiame, iškerpame ir priklijuojame. Visi šie karpinio kūrimo etapai detaliai paaiškinami, praktiškai pademonstruojami. Užsiėmimo pabaigoje galime aptarti savo sukurtus originalius karpinius. Juos mokiniai išsineša į namus arba klasėje eksponuoja savo karpinių parodėlę.
Kultūros paveldas, Šokis

Dvaro kultūra Europoje ir LDK

Programos metu moksleiviai išvys autentiškai atkurtus istorinius kostiumus, kuriuos vilkėjo to laikmečio kilmingi bajorai ir jų damos. Šokėjai pademonstruos moksleiviams dvaruose
šokamus šokius ir papasakos, kokių dvaro etiketo taisyklių privalėjo laikytis kilmingieji. Kiekvienas programos šokis – atskira dvaro kultūros miniatiūra, padedanti geriau susipažinti su dvaro gyvenimu. Edukacinė programa sudaryta iš dviejų dalių. Pirmoje programos dalyje profesionalūs šokėjai-vedantieji supažindins moksleivius su dvaro kultūra, pasitelkdami šokio ir kostiumo istoriją, pademonstruos pačius šokius ir pamokys dvaro etiketo taisyklių. Antroje dalyje moksleiviai bus pakviesti patys išbandyti šokių žingsnelius ir pasimokyti mandagių dvaro manierų. Moksleiviui mokymui parinkti nesudėtingos choreografijos autentiški dvaro šokiai, kuriuos, vadovaujant įgudusiems ir didelę patirtį turintiems vedantiesiems, galima lengvai išmokti. Edukacinės programos turinys ir metodai, remiantis Bendrosiomis programomis yra pritaikyti 1 – 4 kl. , 5 – 8 kl. ir 9 – 12 kl. mokiniams.
Rodomi įrašai: 1 - 102 667