Edukacinė programa Karalius pamiršo raidyną

Renginio informacija
Kategorijos: Dailė,Literatūra
Skirta klasėms: 1-2
Kaina mokiniui: 2 EUR
Renginio trukmė: 60 min.
Galimas mokinių ir juos lydinčių asmenų skaičius vienoje teikiamoje paslaugoje: 10 - 20
Organizatorius
Vaikų literatūros muziejus, Maironio lietuvių literatūros muziejaus padalinys
vilda217@yahoo.com
8 37 206488
Aprašymas

„Karalius pamiršo raidyną“ – taip vadinasi poetės Violetos Palčinskaitės eilėraščių, supažindinančių su abėcėle, knyga. Knygeles - abėcėles vaikams poetai rašė nuo seniausių laikų. Edukacinės programos metu pristatoma ir apibūdinama rašto ir alfabeto reikšmė žmogaus gyvenime, magnetinėje lentoje ir ekrane rodomi jo pavyzdžiai nuo seniausių laikų iki dabar. Skaitomi skirtingomis raidėmis prasidedantys eilėraščių posmai, rodomi ir komentuojami pirmosios, išdidintos raidės paveikslėliai, demonstruojami rašytojo P. Cvirkos ranka piešti inicialai, pasakojama jų atsiradimo istorija. Kaligrafijos žinias užtvirtiname praktiškai mūsų kūrybinėse dirbtuvėse su savo atsineštomis priemonėmis (kartonu, plastilinu, karoliukais...): 1) kuriame individualaus raidės paveikslo eskizą ant kartono; 2) pieštuku nupieštos raidės kontūrus užpildome plastilinu; 3) puošiame savo raidę įvairiomis detalėmis ar sužinotu dantiraščio būdu (išbadant, išbraižant). Papildoma užduotis – demonstruodami savo kaligrafinį paveikslą bendraklasiams, perskaitome savo raide prasidedantį eilėraščio posmą. Sukabiname visus ant stendo bendrai parodai, nufotografuojame. Pasiūloma raidžių parodą pasikabinti klasėje, vėliau - namuose. Papildoma vaizdinė medžiaga: V. Palčinskaitė. Karalius pamiršo raidyną. V., Alma litera, 2007. M. Vainilaitis. Abėcėlė. V., Žara, 2000. Žurnalo „Laimiukas“ leidinys „Lietuviais esame mes gimę“ I, 2012. Z. Gaižauskaitė. „Linksmoji abėcėlė“. P. Cvirkos pieštų raidžių kopijos (muziejaus fondų eksponatai). Tikslas – supažindinti programos dalyvius su rašto atsiradimo ir vystymosi istorija, jo svarba žmonijos civilizacijos pasiekimams, mokyti kaligrafiškai rašyti. Uždaviniai: praplėsti istorijos, kultūros, literatūros ir žinias; padėti suprasti, kas yra "alfabetas", „piktograma“, „hieroglifas“, „inicialai"; žaidimo forma lavinti žinių įsisavinimą ir pritaikymą kūrybinėse užduotyse. Metodai: pasakojimas, informacijos demonstravimas ekrane, diskusija, skaitymo, rašymo ir kūrybinės užduotys.

Kultūros paso paslaugas gali rezervutoti/užsakyti tik mokyklos vadovo paskirtas asmuo - koordinatorius. Norėdami sužinoti koordinatoriaus kontaktus, spauskite čia.
Renginio kalendorius
Norėdami užsakyti paslaugas turite prisijungti .

Grįžti