Renginiai
Pelėda – išminties ir pastovumo simbolis
Renginio informacija
Organizatorius
Aprašymas
Apžiūrima pelėdų ekspozicija. Bibliotekininkei pristatinėjant eksponatus „atgyja“ personažas – pelėdikė Bronikė. Išraiškingai, per plėtojamą dialogą, bibliotekininkė ir personažas pasakoja, rodo sukauptus eksponatus, akcentuoja dirbinių įvairovę, gaminimo medžiagų subtilybės. Peržiūrimi metraščiai. Supažindinama su rokiškėnų literatūriniais kūriniais apie šį mistinį paukštį. Keli iš jų paskaitomi. Atskleidžiamos sąsajos, nulėmusios pasirinkimą bibliotekoje kolekcionuoti šiuos dirbinius. Siekiant išvengti statiško vienakrypčio ekspozicijos pristatymo, palaikomas dialogas su lankytojais, jiems užduodami klausimai, diskutuojama. Audiovizualinė dalis. Apžiūrėję ekspoziciją dalyviai pakviečiami į skaityklą, kur demonstruojamos skaidrės apie Lietuvoje gyvenančių pelėdų rūšis, ypatumus, klausomasi paukščių balsų, išmokstama atskirti pelėdos balsą. Pasitelkus lietuvių tautosaką, atskleidžiamos slėpiningos galios, mitai, legendos apie šį, manoma, paslaptingą ir antgamtinių galių turintį paukštį. Rodoma vaizdo medžiaga iš bibliotekos archyvų apie 5 metus bibliotekoje globotą, nuo pražūties išgelbėtą pelėdą Uksę, papasakojant atsiradimo bei globojimo istoriją. Komandinis žaidimas „Lobio ieškojimas“ orientuotas į 3–5 kl. mokinius. Grupė suskirstoma į 4 komandas. Vienai komandai duodama užduotis – surasti bibliotekos fonduose, tautosakos skyriuje, knygų, kuriose yra mįslių, patarlių apie pelėdą. Antroji komanda pagal raktinius žodžius ieško skrynios su mįslėmis, trečioji komanda – paslėptos dainų skrynelės. Ketvirtosios komandos nariai pagal pateiktus raktinius žodžius ieško medžiagos internete. Atlikusios užduotis, komandos supažindina viena kitą su užduočių rezultatais: mena mįsles, skaito patarles, pristato rastą informaciją internete, visi drauge dainuoja dainą apie pelėdą. Kūrybinė veikla mažiems pirštukams: 1. Origamis. Iš popieriaus lankstoma pelėda. 2. Užslėpto paveikslėlio spalvinimas.
Grįžti