Renginiai
KAS VYKSTA ŠIAME PAVEIKSLE? Vizualinio mąstymo metodu paremtas užsiėmimas.
Renginio informacija
Organizatorius
Aprašymas
„Pažvelk, o tada pažvelk dar kartą“, – sako Philipas Yenawine’as (MoMa muziejus, Niujorkas), vizualiojo mąstymo strategijos (VMS) pradininkas. Kviečiame moksleivius į meno kūrinius pažvelgti be išankstinių įsitikinimų ir nusistatymų. Užsiėmimas pagrįstas aktyviu jo vedėjo ir dalyvių dialogu. Pokalbio vedėjas remiasi universalia klausimų sistema, sukurta psichologės Abigailės Housen ir edukatorius Philipo Yenawine’o. Kadangi kiekvienas dalyvis paveikslus mato skirtingai, užsiėmimo pradžioje dėmesys sutelkiamas į objektyvius meno kūrinį apibūdinančius faktus: formą, kompoziciją, spalvą, medžiagas. Vėliau aptariamos subjektyvios moksleivių siūlomos kūrinio interpretacijos. Edukatoriai padeda užsiėmimo dalyviams sukurti savo pačių „tiesą“, apibūdinančią meno kūrinį, kartu jautriai įpindami į sukuriamą pasakojimą ir informaciją apie autorius bei meno kūrinius. Grupės indėlis skatina mūsų edukatorius kaskart naujai pažvelgti į meno istorijos interpretacijas. Toks apmąstymo procesas suteikia naujos patirties visiems, dalyvaujantiems edukaciniame užsiėmime. Svarbus edukacijos indėlis yra į XXI a. gebėjimų ugdymą: kritinio mąstymo, komunikavimo, kūrybiškumo. Pastebėta, kad po šių užsiėmimų mokiniai jaučiasi laisviau, geba laisvai kalbėti apie meno kūrinius, išmoksta toleruoti bei priimti kito nuomonę, atsirinkti informaciją, kuri jiems yra svarbi ir tinkama. Edukatoriai, atsižvelgę į dalyvių amžių, grupės dinamiką, parenka vieną iš kelių galimų užsiėmimo scenarijų ir prie jų priderina žaidimus, kurie atlieptų skirtingą mokinių žiūrėjimo ir koncentracijos lygį. Edukacijos metu aptariama nuo 3 iki 5 meno kūrinių, edukacija vyksta parodos erdvėje. Vizualinio mąstymo užsiėmimas gali vykti lietuvių, anglų ir rusų kalbomis.
Grįžti