Kultūros paso renginiai atšaukiami visam karantino laikotarpiui
Kinas

Edukacinės filmo kūrimo dirbtuvės ,,Dėmesio, filmuojam!"

Kadangi, gyvename vaizdo kultūros laikais, todėl pasirinkta meno sritis - kinas - puikiai tinkanti priemonė kritiškai ir kartu savarankiškai vertinti aplinką, kasdienybę ir aktualijas
Lietuvoje ir pasaulyje. Dirbtuvės padėtų gerinti betarpiško bendravimo, meninius įgūdžius. Dirbtuvėms vadovauja ilgametę edukacinių kino dirbtuvių patirtį turintis režisierius ir prodiuseris Antanas Gluskinas. Dirbtuvių vadovas supažindins dalyvius su filmo kūrimo etapais, papasakos kaip kuriamas filmas, nuo ko reikia pradėti, trumpai pristatys pagrindinius filmo kūrybinės grupės narius ir kokius darbus jie atlieka filmo kūrimo procese. Po trumpos įvadinės paskaitos, pasiskirstę grupėmis, dalyviai patys kurs savo filmą arba kelis filmus. Kiek filmų bus kuriama, priklausys nuo dalyvių skaičiaus - vienoje grupėje būtų 15 dalyvių. Jeigu dalyvauja 30 dalyvių, bus kuriami du filmai. Padedant dirbtuvių vadovui, dirbtuvių dalyviai patys kurs savo filmo scenarijų, pasiskirstys pareigomis - kas ką darys filmo kūrimo procese, t.y. kas bus režisierius, kas operatorius ir pan., patys ruošis filmavimui, patys filmuos. Dirbtuvių dalyviai kurs vieno kadro vaidybinius filmus naudodami savo turimą techniką, t.y. išmaniuosius mobiliuosius telefonus. Vieno kadro filmas - tai filmas, filmuojamas nepertraukiamai, t.y. nestabdant kameros filmavimo aikštelėje. Kadangi filmas yra vieno kadro, po filmavimo vyks gan trumpas montažo etapas, kurio metu bus uždėti tik titrai bei reikalingi triukšmai ar muzika. Sukurtas filmas, pagal galimybes, bus parodytas dirbtuvėse nedalyvavusiems bendraamžiams arba tik dirbtuvių dalyviams. Po peržiūros vyks aptarimas bei analizė - kiekvienas dalyvis bus skatinamas pasakyti bent po sakinį apie sukurtą kūrinį. Tokiu būdu norima skatinti nebijoti reikšti savo nuomonė. Dirbtuvės truks keturias valandas su trumpomis pertraukomis. Kadangi, edukacinių filmo kūrimo dirbtuvių labai trūksta regionuose, dirbtuvės vyks tik Trakų, Varėnos, Alytaus, Prienų, Vilniaus, Elektrėnų rajonuose.
Kinas

Edukacinės filmo kūrimo dirbtuvės ,,Dėmesio, filmuojam!"

Kadangi, gyvename vaizdo kultūros laikais, todėl pasirinkta meno sritis - kinas - puikiai tinkanti priemonė kritiškai ir kartu savarankiškai vertinti aplinką, kasdienybę ir aktualijas
Lietuvoje ir pasaulyje. Dirbtuvės padėtų gerinti betarpiško bendravimo, meninius įgūdžius. Dirbtuvėms vadovauja ilgametę edukacinių kino dirbtuvių patirtį turintis režisierius ir prodiuseris Antanas Gluskinas. Dirbtuvių vadovas supažindins dalyvius su filmo kūrimo etapais, papasakos kaip kuriamas filmas, nuo ko reikia pradėti, trumpai pristatys pagrindinius filmo kūrybinės grupės narius ir kokius darbus jie atlieka filmo kūrimo procese. Po trumpos įvadinės paskaitos, pasiskirstę grupėmis, dalyviai patys kurs savo filmą arba kelis filmus. Kiek filmų bus kuriama, priklausys nuo dalyvių skaičiaus. Jeigu dalyvauja 30 dalyvių, bus kuriami du filmai, nes vieną grupę sudarys 15 dalyvių. Padedant dirbtuvių vadovui, dirbtuvių dalyviai patys kurs savo filmo scenarijų, pasiskirstys pareigomis - kas ką darys filmo kūrimo procese, t.y. kas bus režisierius, kas operatorius ir pan. - patys ruošis filmavimui, patys filmuos. Dirbtuvių dalyviai kurs vaidybinius filmus naudodami savo turimą techniką, t.y. išmaniuosius mobiliuosius telefonus. Po filmavimo vyks montažo etapas, kur patys dalyviai ieškos arba kurs reikalingus triukšmus ir muziką. Sukurtas filmas, pagal galimybes, bus parodytas dirbtuvėse nedalyvavusiems bendraamžiams ir dirbtuvių dalyviams. Po peržiūros vyks aptarimas bei analizė - kiekvienas dalyvis bus skatinamas pasakyti bent po sakinį apie sukurtą kūrinį. Tokiu būdu norima skatinti nebijoti reikšti savo nuomonės bei kalbėti viešai. Dirbtuvės truks keturias valandas su trumpomis pertraukomis. Kadangi, edukacinių filmo kūrimo dirbtuvių labai trūksta regionuose, dirbtuvės vyks tik Trakų, Varėnos, Alytaus, Prienų, Vilniaus, Elektrėnų rajonuose.
Muzika

Muzikos paveldas: nuo klasikos iki džiazo

"Muzikos paveldas: nuo klasikos iki džiazo" - tai programa, kuri jaunosios kartos atstovą moko pasirinkti: ir klasika, ir džiazas gali būti neatrasta ir turininga alternatyva
šiuolaikinei muzikai! Tai kultūrinis edukacinis užsiėmimas, kurio turinį sudaro skirtingų meninių epochų bei stilių rimtosios muzikos kūrinių pristatymas ir atlikimas, o taip pat - pokalbiai bei diskusijos apie ką tik skambėjusią muziką. Atliekamos muzikos repertuarą sudaro žymiausių rimtosios muzikos kompozitorių, tokių kaip J.S. Bach, W. A. Mozart, N. Paganini, B. Dvarionas, M. K. Čiurlionis bei kt., sukurtų ar pritaikytų kūrinių smuikui atlikimas. Klausytojams suteikiama galimybė išgirsti ir įvertinti ne tik skirtingų laikmečių ar stiliaus, bet ir skirtingų tautų muziką, o taip - pažvelgti į šios muzikos formavimosi raidą. Kultūrinė edukacinė programa atliekama bendrojo ugdymo įstaigų salėse. Priklausomai nuo amžiaus grupių, programa pateikiama vadovaujantis pedagoginiais ir psichologiniais metodais - siekiama, kad kiekvienas klausytojas gebėtų išgirsti, suprasti ir įvertinti atliekamos muzikos grožį ir patirti emocijas, kurias ši muzika gali suteikti!
Kinas

Edukacinės filmo kūrimo dirbtuvės ,,Dėmesio, filmuojam!"

Kadangi, gyvename vaizdo kultūros laikais, todėl pasirinkta meno sritis - kinas - puikiai tinkanti priemonė kritiškai ir kartu savarankiškai vertinti aplinką, kasdienybę ir aktualijas
Lietuvoje ir pasaulyje. Dirbtuvės padėtų gerinti betarpiško bendravimo, meninius įgūdžius. Dirbtuvėms vadovauja ilgametę edukacinių kino dirbtuvių patirtį turintis režisierius ir prodiuseris Antanas Gluskinas. Dirbtuvių vadovas supažindins dalyvius su filmo kūrimo etapais, papasakos kaip kuriamas filmas, nuo ko reikia pradėti, trumpai pristatys pagrindinius filmo kūrybinės grupės narius ir kokius darbus jie atlieka filmo kūrimo procese. Po trumpos įvadinės paskaitos, pasiskirstę grupėmis, dalyviai patys kurs savo filmą arba kelis filmus. Kiek filmų bus kuriama, priklausys nuo dalyvių skaičiaus - vienoje grupėje būtų 15 dalyvių. Jeigu dalyvauja 30 dalyvių, bus kuriami du filmai. Padedant dirbtuvių vadovui, dirbtuvių dalyviai patys kurs savo filmo scenarijų, pasiskirstys pareigomis - kas ką darys filmo kūrimo procese, t.y. kas bus režisierius, kas operatorius ir pan., patys ruošis filmavimui, patys filmuos. Dirbtuvių dalyviai kurs veiksmo žanro vaidybinius filmus naudodami savo turimą techniką, t.y. išmaniuosius mobiliuosius telefonus. Veiksmo filmų žanras yra puiki priemonė, skatinanti dalyvius ieškoti kūrybinių būdu papasakoti istoriją per veiksmą.Po filmavimo vyks montažo etapas, kur patys dalyviai ieškos arba kurs reikalingus triukšmus ir muziką. Sukurtas filmas, pagal galimybes, bus parodytas arba dirbtuvėse nedalyvavusiems bendraamžiams, arba/ir dirbtuvių dalyviams. Po peržiūros vyks aptarimas bei analizė - kiekvienas dalyvis bus skatinamas pasakyti bent po sakinį apie sukurtą kūrinį. Tokiu būdu norima skatinti nebijoti reikšti savo nuomonės bei viešai kalbėti. Dirbtuvės truks keturias valandas su trumpomis pertraukomis. Kadangi, edukacinių filmo kūrimo dirbtuvių labai trūksta regionuose, dirbtuvės vyks tik Trakų, Varėnos, Alytaus, Prienų, Vilniaus, Elektrėnų rajonuose
Kultūros paveldas, Šokis

Istorinio šokio dirbtuvės

Istorinio šokio dirbtuvės - tai aktyvi ir kartu prasminga veikla moskleiviams, ieškantiems naujų žinių kultūros istorijos srityje. Kultūros istorija - tai ne nuobodus mokslas, bet
įtraukiantis pasakojimas, padedantis suvokti, kodėl šiandien mes esam tokie, kokie esam. Edukacijos metu taikomas istorinės rekonstrukcijos metodas - tai pasaulyje jau išpopuliarėjęs būdas suteikti moksleiviams ilgai išliekančias žinias per potyrius. Bandymas patiems atkurti kokias nors kultūros kategorijas (šiuo atveju istorinį šokį) skatina didesnį moksleivių domėjimąsi tomis kategorijomis, kadangi jie gali patys analizuoti ir logiškai išmąstyti istorinio - kultūrinio reiškinio prežastis, raidą ir pasėkmes. Edukacija susideda iš trijų dalių. Pirmojoje moksleiviams trumpai, bet aiškiai bus pristatyta istorinio šokio raida nuo viduramžių iki baroko. Tam bus reikalinga multimedija, kadangi bus leidžiami video įrašai. Antrosios dalies metu moksleiviai išmoks šokti 3 viduramžiškus šokius. Šokius moksleiviai rinksis traukdami burtus arba, esant būtinybei, šokiai bus parenkami edukatorės atsižvelgiant į vaikų poreikius ir/ ar amžių. Trečiosios dalies metu moksleiviai grupėse turės pastatyti savo istorinį šokį, remiantis anksčiau išmoktais žingsneliais. Šiomis dirbtuvėmis siekiama sužadinti mokslievių domėjimąsi kultūros istorija ir supažindinti juos su jiems galbūt nauju laisvalaikio praleidimo būdu - istorine rekonstrukcija.
Kinas

Edukacinės filmo kūrimo dirbtuvės ,,Dėmesio, filmuojam!"

Kadangi, gyvename vaizdo kultūros laikais, todėl pasirinkta meno sritis - kinas - puikiai tinkanti priemonė kritiškai ir kartu savarankiškai vertinti aplinką, kasdienybę ir aktualijas
Lietuvoje ir pasaulyje. Dirbtuvės padėtų gerinti betarpiško bendravimo, meninius įgūdžius. Dirbtuvėms vadovauja ilgametę edukacinių kino dirbtuvių patirtį turintis režisierius ir prodiuseris Antanas Gluskinas. Dirbtuvių vadovas supažindins dalyvius su filmo kūrimo etapais, papasakos kaip kuriamas filmas, nuo ko reikia pradėti, trumpai pristatys pagrindinius filmo kūrybinės grupės narius ir kokius darbus jie atlieka filmo kūrimo procese. Po trumpos įvadinės paskaitos, pasiskirstę grupėmis, dalyviai patys kurs savo filmą arba kelis filmus. Kiek filmų bus kuriama, priklausys nuo dalyvių skaičiaus. Jeigu dalyvauja 30 dalyvių, bus kuriami du filmai, nes vieną grupę sudarys 15 dalyvių. Padedant dirbtuvių vadovui, dirbtuvių dalyviai patys kurs savo filmo scenarijų, pasiskirstys pareigomis - kas ką darys filmo kūrimo procese, t.y. kas bus režisierius, kas operatorius ir pan. - patys ruošis filmavimui, patys filmuos. Dirbtuvių dalyviai kurs vaidybinius filmus naudodami savo turimą techniką, t.y. išmaniuosius mobiliuosius telefonus. Po filmavimo vyks montažo etapas, kur patys dalyviai ieškos arba kurs reikalingus triukšmus ir muziką. Sukurtas filmas, pagal galimybes, bus parodytas dirbtuvėse nedalyvavusiems bendraamžiams ir dirbtuvių dalyviams. Po peržiūros vyks aptarimas bei analizė - kiekvienas dalyvis bus skatinamas pasakyti bent po sakinį apie sukurtą kūrinį. Tokiu būdu norima skatinti nebijoti reikšti savo nuomonės bei kalbėti viešai. Dirbtuvės truks keturias valandas su trumpomis pertraukomis. Kadangi, edukacinių filmo kūrimo dirbtuvių labai trūksta regionuose, dirbtuvės vyks tik Trakų, Varėnos, Alytaus, Prienų, Vilniaus, Elektrėnų rajonuose.
Muzika

Muzikos paveldas: baroko melodijos

Kas yra barokas?.. Kaip "Metų laikuose" audrą bei pūgą pavaizdavo A. Vivaldi? Kodėl senųjų laikų kompozitoriai rašė tiek daug preliudijų ir fugų? Kaip baroko epochos
amžininkai suprato koncertą? Ir kokius gi šokius XVII-XVIII a. šoko didikai ir valstiečiai? Pasibaigus edukacinei programai "Muzikos paveldas: baroko melodijos" į šiuos klausimus gebės atsakyti kiekvienas atkaklus koncerto klausytojas! Ši programa - tai kultūrinis edukacinis užsiėmimas, kurio turinį sudaro didingiausių baroko laikotarpio kompozitorių kūriniai, o taip pat ir pokalbiai bei diskusijos apie ką tik skambėjusią muziką! Programos metu skambės A. Vivaldi "Metų laikų" ištraukos, J. S. Bach, G. Tartini, J.P. Rameau bei kitų kompozitorių kūryba.
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Piemenavimo tradicijos

Edukacinis užsiėmimas „Piemenavimo tradicijos“ skirtas 1–4 klasių moksleiviams. Užsiemimas vyksta Etnografinėje sodyboje, kurioje gyvena jau 6-toji karta. Yra įkurtas namas-muziejus,
kuriame yra surinkti senoviniai rakandai, pastatytas duonkepis pečius. Muziejuje, prie duonkepio pečiaus, vaikai, savo rankelėmis, formuos ruginius sausainius. Kol sausainiai keps pečiuje, su vaikais nagrinėsime piemenėlių gyvenimą, ganymo ypatumus. Išsiaiškinsime kas yra piemenėlis, kokius darbus dirbdavo, kokia jo buitis, ką valgydavo, kaip išgyvendavo šaltą pavasarį ir karščiausią vasarą, kokias šventes ir kaip jas švesdavo. Mokinsimės kaip išgyventi gamtoje. Klausysimės ir žiūrėsime vaizdo bei garso įrašus, dainuosime. Lyginsime dabartinį vaikų gyvenimą ir vaikų gyvenimą pries 100-ą metų. Susipažinsime su senoviniais rakandais.
Kultūros paveldas

Riterystė viduramžių laikotarpyje

Tema supažindina su riteriais ir jų luomo atsiradimu Europoje. Supažindinama su riterijos ugdymo ir tapimo riteriu eiga, reikalingomis savybėmis norint tapti riteriu. Pristatomi ir
aptariami žymiausi viduramžių laikotarpio riterių ordinai, jų susikūrimo ir išnykimo aplinkybės. Užsiėmimo metu dalyviai supažindinami su klajojančio riterio simbolika, sužino kaip jį vaizdavo viduramžių laikotarpio literatūroje. Pristatomos svarbiausios riterio garbės kodekso nuostatos, taipogi sužinoma kodėl ir kuo riteriui buvo svarbus kalavijas, bei kas grėsdavo riteriui netekusiam šio ginklo. Dalyviai taip pat sužino, kokia buvo simbolinė kalavijo evoliucija, sužino ir kuo šis ginklas būdavo svarbus kiekvienam kariui. Pabaigoje aptariamos riterystės apraiškos Lietuvoje. Dalyviai sužino kur Lietuvoje buvo riterystės židinys, kur vykdavo riterių turnyrai. Užsiėmimo eigoje atkuriamas įšventinimo į riterius ritualas, fotografuojamasi apsisiautus heraldiniais ženklais puoštas tunikas, šarvų dalis.
Kultūros paveldas

Viduramžių inkvizicija

Edukacinis užsiėmimas vyksta Trakų Salos pilies gynybinėje vartų bokšto pastogėje įrengtoje edukacinėje klasėje ir pilies teritorijoje. Teorinėje dalyje, pasitelkiant vaizdinę medžiagą,
pristatoma inkvizicijos atsiradimo istorija, reikšmė Viduramžių visuomenei, pateikiami inkvizicijos priemonių bei taikytų bausmių pavyzdžiai. Užsiėmimo dalyviai sužino, kas tai yra „Raganos kūjis“, kada Europoje užgeso paskutinis raganų laužas, koks likimas ištikdavo novatoriškai mąstančius mokslininkus bei šviesuolius. Palyginama Vakarų Europos ir Lietuvos medžiaga. Antroje užsiėmimo dalyje apžiūrimos klasėje bei pilies kieme esančios inkvizicijos laikotarpiu naudotų įrenginių kopijos, aplankomas pilies kalėjimas (tik šio užsiėmimo metu.
Rodomi įrašai: 1 - 1026