Kinas

Edukacinės filmo kūrimo dirbtuvės ,,Dėmesio, filmuojam!"

Kadangi, gyvename vaizdo kultūros laikais, todėl pasirinkta meno sritis - kinas - puikiai tinkanti priemonė kritiškai ir kartu savarankiškai vertinti aplinką, kasdienybę ir aktualijas
Lietuvoje ir pasaulyje. Dirbtuvės padėtų gerinti betarpiško bendravimo, meninius įgūdžius. Dirbtuvėms vadovauja ilgametę edukacinių kino dirbtuvių patirtį turintis režisierius ir prodiuseris Antanas Gluskinas. Dirbtuvių vadovas supažindins dalyvius su filmo kūrimo etapais, papasakos kaip kuriamas filmas, nuo ko reikia pradėti, trumpai pristatys pagrindinius filmo kūrybinės grupės narius ir kokius darbus jie atlieka filmo kūrimo procese. Po trumpos įvadinės paskaitos, pasiskirstę grupėmis, dalyviai patys kurs savo filmą arba kelis filmus. Kiek filmų bus kuriama, priklausys nuo dalyvių skaičiaus. Jeigu dalyvauja 30 dalyvių, bus kuriami du filmai, nes vieną grupę sudarys 15 dalyvių. Padedant dirbtuvių vadovui, dirbtuvių dalyviai patys kurs savo filmo scenarijų, pasiskirstys pareigomis - kas ką darys filmo kūrimo procese, t.y. kas bus režisierius, kas operatorius ir pan. - patys ruošis filmavimui, patys filmuos. Dirbtuvių dalyviai kurs vaidybinius filmus naudodami savo turimą techniką, t.y. išmaniuosius mobiliuosius telefonus. Po filmavimo vyks montažo etapas, kur patys dalyviai ieškos arba kurs reikalingus triukšmus ir muziką. Sukurtas filmas, pagal galimybes, bus parodytas dirbtuvėse nedalyvavusiems bendraamžiams ir dirbtuvių dalyviams. Po peržiūros vyks aptarimas bei analizė - kiekvienas dalyvis bus skatinamas pasakyti bent po sakinį apie sukurtą kūrinį. Tokiu būdu norima skatinti nebijoti reikšti savo nuomonės bei kalbėti viešai. Dirbtuvės truks keturias valandas su trumpomis pertraukomis. Kadangi, edukacinių filmo kūrimo dirbtuvių labai trūksta regionuose, dirbtuvės vyks tik Trakų, Varėnos, Alytaus, Prienų, Vilniaus, Elektrėnų rajonuose.
Muzika

Muzikos paveldas: nuo klasikos iki džiazo

"Muzikos paveldas: nuo klasikos iki džiazo" - tai programa, kuri jaunosios kartos atstovą moko pasirinkti: ir klasika, ir džiazas gali būti neatrasta ir turininga alternatyva
šiuolaikinei muzikai! Tai kultūrinis edukacinis užsiėmimas, kurio turinį sudaro skirtingų meninių epochų bei stilių rimtosios muzikos kūrinių pristatymas ir atlikimas, o taip pat - pokalbiai bei diskusijos apie ką tik skambėjusią muziką. Atliekamos muzikos repertuarą sudaro žymiausių rimtosios muzikos kompozitorių, tokių kaip J.S. Bach, W. A. Mozart, N. Paganini, B. Dvarionas, M. K. Čiurlionis bei kt., sukurtų ar pritaikytų kūrinių smuikui atlikimas. Klausytojams suteikiama galimybė išgirsti ir įvertinti ne tik skirtingų laikmečių ar stiliaus, bet ir skirtingų tautų muziką, o taip - pažvelgti į šios muzikos formavimosi raidą. Kultūrinė edukacinė programa atliekama bendrojo ugdymo įstaigų salėse. Priklausomai nuo amžiaus grupių, programa pateikiama vadovaujantis pedagoginiais ir psichologiniais metodais - siekiama, kad kiekvienas klausytojas gebėtų išgirsti, suprasti ir įvertinti atliekamos muzikos grožį ir patirti emocijas, kurias ši muzika gali suteikti!
Kinas

Edukacinė paskaita "Noriu sukurti filmą" (9-10 kl.) (Nuotolinė paslauga)

Kadangi, gyvename vaizdo kultūros laikais, todėl pasirinkta meno sritis - kinas - puikiai tinkanti priemonė kritiškai ir kartu savarankiškai vertinti aplinką, kasdienybę ir aktualijas
Lietuvoje ir pasaulyje. Paskaita padės suprasti kino kalbą, išmokys “skaityti” kino kadrų citatas ir potekstes, padės suvokti žanrų ir stilių skirtumus bei panašumus, išmokys interpretuoti kino dramaturgiją. Tai ypač bus aktualu moksleiviams ateityje, žiūrint filmus, jie jau žinodami kino gramatikos pagrindus, galės analizuoti pamatytą kino kūrinį skirtingais kampais. Taip bus prisidėta prie kūrybiškos, kritiškai mąstančios ir pilietiškos jaunuomenės ugdymo. Paskaitą ves ilgametę edukacinių kino dirbtuvių patirtį turintis režisierius ir prodiuseris Antanas Gluskinas. Paskaita bus suskirstyta į tris dalis. Pirmoje dalyje moksleiviai susipažins su pagrindiniais filmo kūrimo - pasiruošimo, filmavimo ir montažo - etapais ir su filmo kūrybinės grupės narių funkcijomis - kas ką daro ir kas už ką yra atsakingas - filmo kūrimo darbuose. Antroje dalyje moksleiviai bus supažindinti su scenarijaus kūrimo pagrindais bei patys išbandys ,paskaitos metu, per kelias minutes, sukurti scenarijaus pagrindus, kuriuos jie galėtų vystyti vėliau ateityje. Trečioje dalyje bus kalbama apie vaizdą ir garsą, apie jų svarbą filme. Paskaitos vadovas pasidalins patirtimi, kaip naudojant savo turimą techniką - išmaniuosius telefonus ar planšetes, fotoaparatus - nufilmuoti reikiamą vaizdą arba įrašyti garsą. Paskaitos metu moksleiviai bus skatinami aktyviai dalyvauti, išreiškiant savo mintis apie išgirstus filmo kūrimo dalykus. Tokiu būdu bus skatinama nebijoti reikšti savo mintis bei vertinti išgirstą informaciją.
Kinas

Edukacinės filmo kūrimo dirbtuvės ,,Dėmesio, filmuojam!"

Kadangi, gyvename vaizdo kultūros laikais, todėl pasirinkta meno sritis - kinas - puikiai tinkanti priemonė kritiškai ir kartu savarankiškai vertinti aplinką, kasdienybę ir aktualijas
Lietuvoje ir pasaulyje. Dirbtuvės padėtų gerinti betarpiško bendravimo, meninius įgūdžius. Dirbtuvėms vadovauja ilgametę edukacinių kino dirbtuvių patirtį turintis režisierius ir prodiuseris Antanas Gluskinas. Dirbtuvių vadovas supažindins dalyvius su filmo kūrimo etapais, papasakos kaip kuriamas filmas, nuo ko reikia pradėti, trumpai pristatys pagrindinius filmo kūrybinės grupės narius ir kokius darbus jie atlieka filmo kūrimo procese. Po trumpos įvadinės paskaitos, pasiskirstę grupėmis, dalyviai patys kurs savo filmą arba kelis filmus. Kiek filmų bus kuriama, priklausys nuo dalyvių skaičiaus - vienoje grupėje būtų 15 dalyvių. Jeigu dalyvauja 30 dalyvių, bus kuriami du filmai. Padedant dirbtuvių vadovui, dirbtuvių dalyviai patys kurs savo filmo scenarijų, pasiskirstys pareigomis - kas ką darys filmo kūrimo procese, t.y. kas bus režisierius, kas operatorius ir pan., patys ruošis filmavimui, patys filmuos. Dirbtuvių dalyviai kurs veiksmo žanro vaidybinius filmus naudodami savo turimą techniką, t.y. išmaniuosius mobiliuosius telefonus. Veiksmo filmų žanras yra puiki priemonė, skatinanti dalyvius ieškoti kūrybinių būdu papasakoti istoriją per veiksmą.Po filmavimo vyks montažo etapas, kur patys dalyviai ieškos arba kurs reikalingus triukšmus ir muziką. Sukurtas filmas, pagal galimybes, bus parodytas arba dirbtuvėse nedalyvavusiems bendraamžiams, arba/ir dirbtuvių dalyviams. Po peržiūros vyks aptarimas bei analizė - kiekvienas dalyvis bus skatinamas pasakyti bent po sakinį apie sukurtą kūrinį. Tokiu būdu norima skatinti nebijoti reikšti savo nuomonės bei viešai kalbėti. Dirbtuvės truks keturias valandas su trumpomis pertraukomis. Kadangi, edukacinių filmo kūrimo dirbtuvių labai trūksta regionuose, dirbtuvės vyks tik Trakų, Varėnos, Alytaus, Prienų, Vilniaus, Elektrėnų rajonuose
Muzika

Muzikos paveldas: baroko melodijos

Kas yra barokas?.. Kaip "Metų laikuose" audrą bei pūgą pavaizdavo A. Vivaldi? Kodėl senųjų laikų kompozitoriai rašė tiek daug preliudijų ir fugų? Kaip baroko epochos
amžininkai suprato koncertą? Ir kokius gi šokius XVII-XVIII a. šoko didikai ir valstiečiai? Pasibaigus edukacinei programai "Muzikos paveldas: baroko melodijos" į šiuos klausimus gebės atsakyti kiekvienas atkaklus koncerto klausytojas! Ši programa - tai kultūrinis edukacinis užsiėmimas, kurio turinį sudaro didingiausių baroko laikotarpio kompozitorių kūriniai, o taip pat ir pokalbiai bei diskusijos apie ką tik skambėjusią muziką! Programos metu skambės A. Vivaldi "Metų laikų" ištraukos, J. S. Bach, G. Tartini, J.P. Rameau bei kitų kompozitorių kūryba.
Kinas

Edukacinė paskaita "Noriu sukurti filmą" (7-8 kl.) (Nuotolinė paslauga)

Kadangi, gyvename vaizdo kultūros laikais, todėl pasirinkta meno sritis - kinas - puikiai tinkanti priemonė kritiškai ir kartu savarankiškai vertinti aplinką, kasdienybę ir aktualijas
Lietuvoje ir pasaulyje. Paskaita padės suprasti kino kalbą, išmokys “skaityti” kino kadrų citatas ir potekstes, padės suvokti žanrų ir stilių skirtumus bei panašumus, išmokys interpretuoti kino dramaturgiją. Tai ypač bus aktualu moksleiviams ateityje, žiūrint filmus, jie jau žinodami kino gramatikos pagrindus, galės analizuoti pamatytą kino kūrinį skirtingais kampais. Taip bus prisidėta prie kūrybiškos, kritiškai mąstančios ir pilietiškos jaunuomenės ugdymo. Paskaitą ves ilgametę edukacinių kino dirbtuvių patirtį turintis režisierius ir prodiuseris Antanas Gluskinas. Paskaita bus suskirstyta į tris dalis. Pirmoje dalyje moksleiviai susipažins su pagrindiniais filmo kūrimo - pasiruošimo, filmavimo ir montažo - etapais ir su filmo kūrybinės grupės narių funkcijomis - kas ką daro ir kas už ką yra atsakingas - filmo kūrimo darbuose. Antroje dalyje moksleiviai bus supažindinti su scenarijaus kūrimo pagrindais bei patys išbandys ,paskaitos metu, per kelias minutes, sukurti scenarijaus pagrindus, kuriuos jie galėtų vystyti vėliau ateityje. Trečioje dalyje bus kalbama apie vaizdą ir garsą, apie jų svarbą filme. Paskaitos vadovas pasidalins patirtimi, kaip naudojant savo turimą techniką - išmaniuosius telefonus ar planšetes, fotoaparatus - nufilmuoti reikiamą vaizdą arba įrašyti garsą. Paskaitos metu moksleiviai bus skatinami aktyviai dalyvauti, išreiškiant savo mintis apie išgirstus filmo kūrimo dalykus. Tokiu būdu bus skatinama nebijoti reikšti savo mintis bei vertinti išgirstą informaciją.
Kinas

Edukacinės filmo kūrimo dirbtuvės ,,Dėmesio, filmuojam!"

Kadangi, gyvename vaizdo kultūros laikais, todėl pasirinkta meno sritis - kinas - puikiai tinkanti priemonė kritiškai ir kartu savarankiškai vertinti aplinką, kasdienybę ir aktualijas
Lietuvoje ir pasaulyje. Dirbtuvės padėtų gerinti betarpiško bendravimo, meninius įgūdžius. Dirbtuvėms vadovauja ilgametę edukacinių kino dirbtuvių patirtį turintis režisierius ir prodiuseris Antanas Gluskinas. Dirbtuvių vadovas supažindins dalyvius su filmo kūrimo etapais, papasakos kaip kuriamas filmas, nuo ko reikia pradėti, trumpai pristatys pagrindinius filmo kūrybinės grupės narius ir kokius darbus jie atlieka filmo kūrimo procese. Po trumpos įvadinės paskaitos, pasiskirstę grupėmis, dalyviai patys kurs savo filmą arba kelis filmus. Kiek filmų bus kuriama, priklausys nuo dalyvių skaičiaus. Jeigu dalyvauja 30 dalyvių, bus kuriami du filmai, nes vieną grupę sudarys 15 dalyvių. Padedant dirbtuvių vadovui, dirbtuvių dalyviai patys kurs savo filmo scenarijų, pasiskirstys pareigomis - kas ką darys filmo kūrimo procese, t.y. kas bus režisierius, kas operatorius ir pan. - patys ruošis filmavimui, patys filmuos. Dirbtuvių dalyviai kurs vaidybinius filmus naudodami savo turimą techniką, t.y. išmaniuosius mobiliuosius telefonus. Po filmavimo vyks montažo etapas, kur patys dalyviai ieškos arba kurs reikalingus triukšmus ir muziką. Sukurtas filmas, pagal galimybes, bus parodytas dirbtuvėse nedalyvavusiems bendraamžiams ir dirbtuvių dalyviams. Po peržiūros vyks aptarimas bei analizė - kiekvienas dalyvis bus skatinamas pasakyti bent po sakinį apie sukurtą kūrinį. Tokiu būdu norima skatinti nebijoti reikšti savo nuomonės bei kalbėti viešai. Dirbtuvės truks keturias valandas su trumpomis pertraukomis. Kadangi, edukacinių filmo kūrimo dirbtuvių labai trūksta regionuose, dirbtuvės vyks tik Trakų, Varėnos, Alytaus, Prienų, Vilniaus, Elektrėnų rajonuose.
Kultūros paveldas, Šokis

Istorinio šokio dirbtuvės (Išvažiuojamoji)

Istorinio šokio dirbtuvės - tai aktyvi ir kartu prasminga veikla moskleiviams, ieškantiems naujų žinių kultūros istorijos srityje. Kultūros istorija - tai ne nuobodus mokslas, bet
įtraukiantis pasakojimas, padedantis suvokti, kodėl šiandien mes esam tokie, kokie esam. Edukacijos metu taikomas istorinės rekonstrukcijos metodas - tai pasaulyje jau išpopuliarėjęs būdas suteikti moksleiviams ilgai išliekančias žinias per potyrius. Bandymas patiems atkurti kokias nors kultūros kategorijas (šiuo atveju istorinį šokį) skatina didesnį moksleivių domėjimąsi tomis kategorijomis, kadangi jie gali patys analizuoti ir logiškai išmąstyti istorinio - kultūrinio reiškinio prežastis, raidą ir pasėkmes. Edukacija susideda iš trijų dalių. Pirmojoje moksleiviams trumpai, bet aiškiai bus pristatyta istorinio šokio raida nuo viduramžių iki baroko. Tam bus reikalinga multimedija, kadangi bus leidžiami video įrašai. Antrosios dalies metu moksleiviai išmoks šokti 3 viduramžiškus šokius. Šokius moksleiviai rinksis traukdami burtus arba, esant būtinybei, šokiai bus parenkami edukatorės atsižvelgiant į vaikų poreikius ir/ ar amžių. Trečiosios dalies metu moksleiviai grupėse turės pastatyti savo istorinį šokį, remiantis anksčiau išmoktais žingsneliais. Šiomis dirbtuvėmis siekiama sužadinti mokslievių domėjimąsi kultūros istorija ir supažindinti juos su jiems galbūt nauju laisvalaikio praleidimo būdu - istorine rekonstrukcija.
Kinas

Edukacinės filmo kūrimo dirbtuvės ,,Dėmesio, filmuojam!"

Kadangi, gyvename vaizdo kultūros laikais, todėl pasirinkta meno sritis - kinas - puikiai tinkanti priemonė kritiškai ir kartu savarankiškai vertinti aplinką, kasdienybę ir aktualijas
Lietuvoje ir pasaulyje. Dirbtuvės padėtų gerinti betarpiško bendravimo, meninius įgūdžius. Dirbtuvėms vadovauja ilgametę edukacinių kino dirbtuvių patirtį turintis režisierius ir prodiuseris Antanas Gluskinas. Dirbtuvių vadovas supažindins dalyvius su filmo kūrimo etapais, papasakos kaip kuriamas filmas, nuo ko reikia pradėti, trumpai pristatys pagrindinius filmo kūrybinės grupės narius ir kokius darbus jie atlieka filmo kūrimo procese. Po trumpos įvadinės paskaitos, pasiskirstę grupėmis, dalyviai patys kurs savo filmą arba kelis filmus. Kiek filmų bus kuriama, priklausys nuo dalyvių skaičiaus - vienoje grupėje būtų 15 dalyvių. Jeigu dalyvauja 30 dalyvių, bus kuriami du filmai. Padedant dirbtuvių vadovui, dirbtuvių dalyviai patys kurs savo filmo scenarijų, pasiskirstys pareigomis - kas ką darys filmo kūrimo procese, t.y. kas bus režisierius, kas operatorius ir pan., patys ruošis filmavimui, patys filmuos. Dirbtuvių dalyviai kurs vieno kadro vaidybinius filmus naudodami savo turimą techniką, t.y. išmaniuosius mobiliuosius telefonus. Vieno kadro filmas - tai filmas, filmuojamas nepertraukiamai, t.y. nestabdant kameros filmavimo aikštelėje. Kadangi filmas yra vieno kadro, po filmavimo vyks gan trumpas montažo etapas, kurio metu bus uždėti tik titrai bei reikalingi triukšmai ar muzika. Sukurtas filmas, pagal galimybes, bus parodytas dirbtuvėse nedalyvavusiems bendraamžiams arba tik dirbtuvių dalyviams. Po peržiūros vyks aptarimas bei analizė - kiekvienas dalyvis bus skatinamas pasakyti bent po sakinį apie sukurtą kūrinį. Tokiu būdu norima skatinti nebijoti reikšti savo nuomonė. Dirbtuvės truks keturias valandas su trumpomis pertraukomis. Kadangi, edukacinių filmo kūrimo dirbtuvių labai trūksta regionuose, dirbtuvės vyks tik Trakų, Varėnos, Alytaus, Prienų, Vilniaus, Elektrėnų rajonuose.
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Kalėdinės dzūkiškos patrovos

Edukacinis užsiėmimas „Kalėdinės dzūkiškos patrovos“ skirtas 1–4 klasių moksleiviams. Užsiėmimas vyksta etnografinėje sodyboje, kurioje gyvena jau 6-toji karta. Yra įkurtas
namas-muziejus, kuriame yra surinkti senoviniai rakandai, pastatytas duonkepis pečius. Muziejuje, prie duonkepio pečiaus, vaikai, savo rankelėmis, gamins dzūkišas "auseles", pyragėlius su įvairiais įdarais, formuos kūčiukus. Pagaminti valgiai bus pašauti į pečių kepti. Kol keps pečiuje, vaikai sužinos ką reiškė žiemos šventės mūsų proseneliams, ką jie veikė, kokios buvo tradicijos, tikėjimai, papročiai. Aptarsime su vaikais kaip jie dabar švenčia šventes su savo artimaisiais, aptarsime kokias tradicijas ir papročius galima pritaikyti naujoviškai, įdomiai ir patraukliai šiuolaikinėse šventėse. Kaip prasmingai praleisti laiką su artimaisiais. Kokia tradicijų ir papročių prasmė, ką jie reiškė mūsų senoliams. Aptarsime kokius paročius esame išsaugoje ir kaip juos galima perduoti ateities kartoms, kodėl tai yra svarbu. Vaikai sužinos kaip Lietuvos kaimuose atsirado eglutė, kokie buvo puošybos papročiai, kokius puošybos elementus galima pritaikyti šiuolaikinėms šventėms. Klausysimės senovinių garso įrašų, šoksime ratelius, žaisime žaidimus. Vėliau, kai patrovos iškeps, sėsime prie stalo, šalia duonkepio pečiaus ir prie žolelių arbatos ragausime savo pasigamintų vaišių. Aptarsime kokia informacija labaiausiai įstrigo, kokius papročius ir kaip vaikai pritaikys namuose.
Rodomi įrašai: 1 - 1051