Dėmesio! Iki birželio 15 d. 17 val. vyks paraiškų teikimas
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Kaip gyvenome? (Nuotolinė paslauga)

„Kaip gyvenome?“ yra kūrybinis edukacinis užsiėmimas, kurio metu 1-4 klasių moksleiviai, susipažins su lietuvių tautos gyvenimo būdu nuo senovės iki šių dienų. Veikdami žaidybinėse
situacijose užsiėmimo dalyviai ieškos ir ras atsakymus į klausimus: kokiuose būstuose žmonės gyveno senovėje, kuo puošėsi Lietuvos bajorai, o kuo rengėsi krašto valstiečiai, ką apie sovietmetį mes žinome iš savo senelių. Pažinę būdingiausius skirtingo laikotarpio lietuvių tautos kultūros bruožus, tradicijas, papročius, vaikai išmoks vertinti tiek savo šalies, tiek kitų tautų kultūros paveldą. Siekdami smagiai, o kartu ir labai naudingai praleisti laiką, spėliosime senovinius žodžius, žaisime su skirtingais laikotarpiais susijusius žaidimus. Visa tai ir dar daugiau vaikai galės sužinoti šios žaidybinės edukacijos metu.
Lėlių teatras, Kita

Skaitymai teatro šviesoje

Knyga yra vienas pagrindinių žmogaus kultūrinio lavėjimo įrankių. Tačiau formuojantis vaikų skaitymo įgūdžiams dažnai nutinka taip, kad skaitymas vaikams tampa ne malonumu, bet
prievole. Todėl ypač svarbu kuo įvairesnėmis priemonėmis skatinti vaikus domėtis literatūra, neprarasti ryšio su knyga ir skaitymu. Skaitydami vaikai dažnai tapatinasi su knygų personažais, įsijaučia į jų pasaulį. Taip lavinama jų vaizduotė, ugdomas žingeidumas. Ši programa skirta tam, kad skatintų vaikus pažvelgti į literatūrą per asmeninę patirtį kontaktuojant su teatru, t. y. per šešėlių teatro prizmę, kuri ne tik suteiks galimybę jiems perprasti literatūros kūrinius, patiems patirti juose kuriamus siužetus, bet ir interpretuoti knygose vystomą veiksmą ir pan. Tikėtina, kad kiekvienas čia suras sau patrauklų lavėjimo būdą, taip dar vienu žingsniu priartėjant prie kultūros ir meno pažinimo. Eina per ugnį – nedega, eina per vandenį – neskęsta, eina per šiaudus – nečeža. Kas? Teisingai – šešėlis! Nuo šešėlio nepabėgsi, teigia lietuvių liaudies išmintis, tačiau mes kviečiame kaip tik nebėgti, o susipažinti su juo artimiau ir netgi paeksperimentuoti, pabandyti sujungti jį su literatūra. Kūrybinio užsiėmimo metu pakviesime vaikus garsiai perskaityti pasirinktą kurinį (pvz.: „Triušis Ralfis – knygų vagis“, „Vilkas, kuris iškrito iš knygos“ arba pačių dalyvių pasirinktą). Susipažinę su tekstu, keliausime į kūrybines dirbtuvėles, kuriose išlaisvinsime fantaziją ir mintyse sukurtus personažus paversime realybe. Sukurti knygų veikėjai atgis šešėlių teatro formomis ir pakvies artimai pažinčiai su teatru. Moksleiviai taip pat turės galimybę artimiau susipažinti su biblioteka ir iš labai arti apžiūrėti jos knygų lobynus! Užsiėmimo metu per tiesiogine patirtimi grįstą pažintį su literatūros ir teatro sritimis, šių meno sričių sintezę, sieksime įtraukti vaikus į aktyvią kūrybinę veiklą, taip prisidedant prie jų kūrybiškumo lavinimo, kultūrinių, meninių ir socialinių kompetencijų ugdymo.
Dailė, Kita

Lietuvos dailės pažinimo laboratorija

Meno skyriuje organizuojama programa yra itin aktuali šiandien, kuomet meno lauke vyksta nuolatiniai kaitos procesai. Pati meno sąvoka, pagrindiniai meno kūrinių kūrimo ir vertinimo
principai, jo vaidmuo visuomenės gyvenime patiria ryškias permainas. Juntamas nuolat didėjantis atotrūkis tarp meno kūrėjo – menininko ir jo kūrinio vartotojo – suvokėjo. Tai ypač aktualu jaunuomenei, kuriai dažnai nepakanka žinių ir motyvacijos, kad suprasti šiuolaikinius meno kūrinius ir todėl dauguma jų sunkiai orientuojasi meno lauke bei kūrybinių raiškų įvairovėje. Tai nulemia, kad menininko-autoriaus perduodamos žinios (per meno kūrinius) labai dažnai tokio suvokėjo nepasiekia arba sulaukia atmetimo reakcijos. O tai apsunkina meno kūrinių prieinamumą ir stabdo jo vartojimą. Siekiant ugdyti kūrybingą ir visapusiškai brandžią asmenybę, būtina įgyti pagrindines žinias šiuolaikinio meno (ir dailės) klausimais. Parengta programa bus siekiama pakeisti situaciją ir patraukliomis, įdomiomis formomis (video filmais, paskaita, pristatant naujausią literatūrą ir meno albumus, reprodukcijas ir kt.) mokiniams bus pristatoma šiuolaikinių dailininkų kūryba (lyginant ją su Lietuvos dailės klasikais). Moksleiviai vaizdžiai bus supažindinami su pagrindiniais meno istorijos momentais, svarbiausiais stiliais, žanrais, tradicinėmis ir novatoriškomis kūrybinėmis raiškomis, etc. Per vizualaus dailės suvokimo edukacijas jie išmoks pažinti dailės kūrinius, išsiugdys gebėjimą juos suprasti, analizuoti, lyginti, interpretuoti, priskirti tam tikrai dailės srovei. Taip bus lavinama ne tik meninė ir kultūrinė jų kompetencija, bet ir ugdomas kritinis mąstymas bei kūrybingumas. Dailės edukacijos-paskaitos pabaigoje žinias įtvirtinsime specialiai šiam ugdymo procesui sukurtais testais, žaidimais (dėlionėmis, kitomis vizualiomis užduotimis).
Literatūra, Kita

Skaitymai teatro šviesoje (Nuotolinė paslauga)

Nuotolinė edukacija „Skaitymai teatro šviesoje“ yra skirta 1-4 klasių moksleiviams, norintiems tapti „išmaniais“ skaitytojais , t.y. mokančiais sieti skaitomą tekstą su kitomis meno
šakomis, šiuo atveju šešėlių teatru. Virtualaus edukacinio užsiėmimo metu moksleiviai, stebėdami šešėlių teatro vaidinimą dalyvaus literatūriniuose protų mūšiuose, garsiniuose skaitymuose (siūlomi kūriniai „Triušis Ralfis – knygų vagis“, „Vilkas, kuris iškrito iš knygos“ arba bet koks pasirinktas kūrinys). Susipažinę su tekstu užsiėmimo dalyviai virtualiai keliaus į kūrybines dirbtuvėles, kuriose išlaisvinę mintyse sukurtus personažus juos pavers realybe. Moksleivių sukurti knygų veikėjai atgis šešėlių teatro veikėjų pavidalu ir kvies susidraugauti su teatru, bei kitaip, netradiciškai, įdomiai pažvelgti į literatūrinį tekstą. Moksleiviai taip pat turės galimybę artimiau susipažinti su biblioteka, bei atrasti jos turimą knygų įvairovę.
Kultūros paveldas

Pamario legendos atgyja (Nuotolinė paslauga)

Nuotolinė edukacija „Pamario legendos atgyja“, skirta pradinių klasių vaikams, norintiems įdomiai pažinti Klaipėdos krašto praeitį, tautosakoje sukauptą protėvių išmintį, išgirsti
bauginančias ir šmaikščias istorijas. Virtualaus susitikimo metu programos dalyvius pasitiks iš praeities (500 metų atgal) atkeliavusi Pamario ragana Smailianosė. Teatralizuoto vaidinimo metu, ragana atskleis įdomiausias praeities legendas, mitinių būtybių (milžinų, undinių, velnių, aitvarų...) paslaptis, kvies vaikus domėtis protėvių papročiais, tautosaka (įminti mįsles, ką senovėje reiškė atitinkami gamtos reiškiniai), dalinsis prisiminimais ir vizualiai pademonstruos, kaip Klaipėdos pilis apsigynė nuo priešų. Susitikimo metu dalyviai stebės iš Smailianosės pasakojimų atgyjančias Lego kaladėlių konstrukcijas (esančias bibliotekoje): įspūdingo dydžio Klaipėdos pilį, veikiančią katapultą, vandens malūną, labirintą, milžinę Neringą. Edukacinio užsiėmimo metu vaikai galės drąsiai užduoti klausimus, diskutuoti su Pamario ragana apie gyvenimą ir papročius senovės Klaipėdoje. Edukacijos metu dalyviai savo žinias pasitikrins bei atmintyje įtvirtins išgirstas įdomybes spręsdami virtualias užduotis bei dalyvaudami viktorinoje. Kviečiame keliauti laiku ir prisidėti prie Pamario legendų išsaugojimo!
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Kaip gyvenome?

„Kaip gyvenome?“ – tai edukacija, kurios metu, 1-4 klasių moksleiviai, susipažins su lietuvių gyvenimo būdu nuo senovės iki šių dienų. Kokiuose būstuose žmonės gyveno senovėje? Ką valgė
viduramžiais? Kuo puošėsi bajorai, o kuo rengėsi valstiečiai? Ką apie sovietmetį mes žinome iš savo senelių? Pažinę būdingiausius skirtingo laikotarpio kultūros bruožus, tradicijas, vaikai išmoks vertinti kultūros paveldą. Siekdami smagiai praleisti laiką, šoksime bajorišką šokį, spėliosime senovinius žodžius, žaisime su skirtingais laikotarpiais susijusius žaidimus ir statysime „senovinę palapinę“! Visa tai ir dar daugiau vaikai galės sužinoti edukacijos metu atlikdami komandines užduotis, žaisdami žaidimus, dėliodami vaizdines priemones, stebėdami aplinką.
Literatūra, Kita

Tavo žingsniai bibliotekoje

Programos metu sieksime kūrybiškai, žaismingai ir inovatyviai jaunimui pristatyti šiuolaikinę biblioteką, supažindinsime su jos paslaugomis, mokysimės jomis naudotis savarankiškai: 1.
išbandysime informacijos fizinėje ir elektroninėje bibliotekoje paieškos galimybes; 2. aiškinsimės, kaip patogiai ir greitai galima naudotis nuotolinėmis bibliotekos paslaugomis (knygų užsakymas, rezervavimas, grąžinimo termino pratęsimas ir kt.); 3. išmėginsime naujausias technologijas (skraidykles, Xbox ir virtualius akinius, 3D technologijas, elektronikos konstruktorius ir kt.); 4. pirmieji sužinosime apie įdomiausius bibliotekoje rengiamus ir planuojamus užsiėmimus. Edukacinių užsiėmimų „Tavo žingsniai bibliotekoje“ metu jaunimas susipažins su bibliotekos struktūra, kokia tvarka sudėliotos knygos, ypatingas dėmesys skiriamas užsienio literatūros skyriui. Bus pristatytos filmų, vinilinių plokštelių kolekcijos ir inovacijų laboratorija. Supažindinama su kitomis bibliotekos paslaugomis: paskaitomis, renginiais, mokymais, parodomis. Bus vaizdžiai pristatomi knygų paieškos, užsakymo ir rezervavimo būdai, išbandoma visa tai praktiškai. Moksleiviai šio užsiėmimo metu bus suskirstyti į keletą grupių (po 4-5), kurių pagrindinė užduotis – surasti kataloge reikiamą knygą, internetiniu būdu ją užsisakyti ir savo jėgomis surasti knygas bibliotekos fonduose. Atlikus užduotį išsiaiškinsime kilusius sunkumus, juos analizuosime. Laimėjusieji rinksis tolimesnę veiklą – kitokią realybę bibliotekoje (laisvalaikį). Jaunieji skaitytojai išbandys skraidykles, Xbox ir virtualius akinius, 3D technologijas, elektronikos konstruktorius ir kt. bei plačiau sužinos apie jų pritaikomumą. Ateitis neabejotinai yra šių technologijų rankose, tereikia išmokti protingai jomis naudotis. Siekiame ugdyti moksleivių profesinį orientavimą renkantis paklausias technines informacijos ir ryšių technologijų (IRT) specialybes. Susidomėjusius būtinai pakviesime į tolimesnius technologijų mokymus.
Literatūra, Kita

Nuo simbolio iki knygos

Edukacinio užsiėmimo „Nuo simbolio iki knygos“ tikslas supažindinti dalyvius su rašto atsiradimo istorija, jo raida ir įdomiais faktais. Praktiškai išbandyti senųjų rašto simbolių
rašymą. Žaidimų pagalba išsiaiškinti, kokios knygos buvo tik joms atsiradus ir kaip jos tobulėjo ir kito laikui bėgant. Taip pat, susipažinti su knygų sandara, jų gamybos ypatumais (kuo skyrėsi knygų gamybos medžiaga dabar ir tik joms atsiradus?). Panagrinėti, kokios naujovės vyrauja pastaruoju metu knygų gamyboje taikant išmaniąsias technologijas bei aptarti knygų skaitymo „taisykles“ ir higieną. Edukacinis užsiėmimas sudarytas iš naudingos ir intriguojančios informacijos, kuri perduodama naudojant žaidybinius metodus bei aktyvaus dalyvių įsitraukimo į programą elementus. Šios programos metu bus siekiama dalyvius sudominti knygų pasauliu bei parodyti, kad jis gali būti labai įdomus ne tik skaitymo, bet ir kitokioje veikloje, t. y. papildytos realybės knygų naudojimas, „Išminties rakto“ paieška (viktorina). Už teisingus atsakymus vaikų laukia staigmenos! Užsiėmimo metu bus ugdomi kolektyvinio darbo įgūdžiai, kritinis mąstymas, skiepijami bendradarbiavimo principai. Atsižvelgiant į situaciją, edukacija galima vykdyti nuotoliniu būdu per pasirinktą platformą. Jos metu dalyviai išklausys, pamatys ir aktyviai diskutuos bei dalinsis savo patirtimi, atliks praktines užduotis. Visą informaciją užtvirtins atsakinėdami į viktorinos klausimus, spręsdami kryžiažodį.
Rodomi įrašai: 1 - 88