Dėmesio! Iki birželio 15 d. 17 val. vyks paraiškų teikimas
Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacinis žygis Paneriuose: nuo seniausio tunelio iki Napoleono lobių

Tai visapusiškai turiningas maršrutas, nes jame vienas kitą keičia gamtos ir miesto kraštovaizdžiai, o lankomi objektai susiję su technika, karyba, architektūra, fotografija ir
religija. Paneriai – pati didžiausia Vilniaus miesto seniūnija pagal plotą, tačiau mažiausia pagal gyventojų skaičių, todėl čionai slypinčius istorijos turtus yra pažinusi tik labai siaura smalsuolių grupė. Į objektų sąrašą patenka vienas įspūdingiausių Lietuvoje technikos paminklų Panerių geležinkelio tunelis, medinėmis vilomis užstatyta prieškario miesto-sodo tipo gyvenvietė, senasis akmeninis Vilniaus–Kauno kelias, Antrojo pasaulinio karo įvykius menantis Panerių memorialas, 1831 m. sukilimo mūšio vieta ir ne tik. Šis žygis moksleiviams leis subalansuoti šiokį tokį fizinį krūvį (nueisime apie 8–9 km) su įdomia istorine informacija bei išties įspūdingais reginiais.
Architektūra, Kultūros paveldas

Orientacinis žaidimas „Vilniaus kodas - Pasaulio paveldas“

Vilnius – UNESCO Pasaulio paveldo vietovė. Tačiau ar tikrai žinome, kas slepiasi po šiuo pavadinimu, kodėl sostinės senamiestis yra pripažintas viso pasaulio vertybe? Kviečiame
moksleivius leistis į azartišką žaidimą ir iššifruoti Vilniaus kodą! Pagrindiniai orientacinio žaidimo uždaviniai: supažindinti mokinius su svarbiausiomis Vilniaus istorinio centro vertybėmis – architektūros ansambliais ir jų ypatybėmis, skirting tautų ir religijų paveldu; sudominti vaikus įvairiais architektūros, istorinių reliktų, meno elementais mieste ir atskleisti jų sąsajas su skirtingomis epochomis, istorijos įvykiais; ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą geriau suprasti ir interpretuoti miesto kultūrinę aplinką; iškelti klausimus apie senamiesčio istorinius gyventojus, atkreipti dėmesį į skirtingų tautų patirtus iššūkius. Žaidime naudojami metodai: navigavimas remiantis žemėlapiais – vaikai turi surasti kelią iki senamiesčio objektų; užduotys, atskleidžiančios architektūros vertybes bei daugiakultūrio miesto gyventojų istoriją– istorinių vietų atpažinimas nuotraukose, kryžiažodžių sprendimas, sąsajų tarp vaizdo, vietos, teksto paieška ir kt.; Siekiama, jog po žaidimo mokiniai būtų įgiję daugiau žinių apie Vilniaus istorinio centro architektūrą, būtų susipažinę su čia gyvenusiomis tautomis, jų paveldu ir istorija, gebėtų miesto erdves susieti su istorijos įvykiais, geriau atpažintų įvairius istorijos ir kultūros ženklus gyvoje miesto aplinkoje ir būtų motyvuoti toliau tyrinėti juos supančios aplinkos istoriją ir paveldą.
Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacinė ekskursija „Kai Kaunas buvo sostinė“

Tarpukario Kaune vyko gausybė įdomių įvykių ir reikšmingų pokyčių – ekskursijoje bandysime juos pamatyti, išgirsti ir net paragauti! Kaip atpažinti tarpukario architektūrą? Kokie
patiekalai puikavosi ant stalo madingiausiame restorane? Kaip gimė Litas? Ekskursijoje laukia tikras istorijos detektyvas! Ekskursijos tikslas – sudominti vaikus tarpukario laikotarpio miesto kultūros paveldu, atskleisti jo vertybes ir ugdyti kultūrinį-istorinį sąmoningumą. Pagrindiniai ekskursijos uždaviniai: įtraukti vaikus į gyvą tarpukario miesto tyrinėjimą; sudominti vaikus įvairiais miesto architektūros, skulptūros, dizaino, transporto elementais; atskleisti reikšmingų tarpukario asmenybių bei daugiakultūrio miesto istorijas; ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą urbanistinėje erdvėje įžvelgi įvairias kultūrines raiškos formas. Ekskursijose naudojami metodai: įvairios užduotys/žaidimai, padedantys įsisavinti ekskursijos turinį (tyrinėjant pastato architektūrą žaidžiama „Tiesa ar melas“; kalbant apie gastronomiją – spėjama, koks produktas juodame maiše ir kt.); įvairi vizualinė medžiaga, atskleidžianti tematiką (prezidentų, transporto, pastatų archyvinės fotografijos, tarpukario monetos ir kt.); garsiniai elementai (išgirstama tarpukario atlikėjų muzika); gastronominiai elementai (ragaujama žydų duonelė) ir kt. Siekiama, jog po ekskursijos moksleiviai jaustųsi geriau pažįstantys tarpukario laikotarpį, suvoktų apie tuo metu mieste vykusius pokyčius, sukurtą vertingą kultūros paveldą bei būtų motyvuoti toliau tyrinėti juos supančią aplinką.
Architektūra, Dizainas

Edukacinė paskaita „Pagaminta Vilniuje: įdomioji pramonės ir daiktų istorija“ (Nuotolinė paslauga)

Apie kuriuos Vilniuje pagamintus daiktus žinojo kiekvienas miestietis, o kurie buvo laikomi paslaptyje po devyniais užraktais? Kur veikė pirmasis sostinės šokolado fabrikas ir kur buvo
pagamintas pirmasis lietuviškas kompiuteris? Paskaitoje susipažinsite su Vilniaus pramonės istorine raida, plėsite žinias apie įvairiuose sektoriuose per kelis šimtmečius gamintų daiktų dizaino, kūrybos, technologinius sprendimus. Pasakojimas gausiai iliustruojamas archyvinėmis nuotraukomis, iškarpomis iš senosios spaudos, istoriniais žemėlapiais, archyvine video medžiaga. Bendraujama „gyvai“ – susitikimas vyksta suderintu laiku.
Architektūra, Kultūros paveldas

Ekskursija „Legenda, o gal tiesa?"

Vilnius apipintas įdomiausiomis istorijomis, kurių skrynią atversime! Kur slapstosi baisusis baziliskas ir kas gali jį nugalėti? Kokie stebuklai vyko tapant karalaičio Kazimiero
paveikslą? Kokias paslaptis slepia mago Tvardausko knygos puslapiai? Ekskursijos metu klausysimės įvairiausių istorijų ir pasakojimų ir bandysime išsiaiškinti kiek tuose pasakojimuose tiesos. Tyrinėdami miestą ir jo gatveles, ieškosime, kur gyveno legendų veikėjai ir herojai. Ekskursijų tikslas –sudominti vaikus miesto kultūros paveldu, atskleisti jo vertybes ir ugdyti kultūrinį-istorinį sąmoningumą. Pagrindiniai ekskursijų uždaviniai: - įtraukti vaikus į gyvą miesto erdvių tyrinėjimą; - sudominti vaikus įvairiais miesto architektūros, meno elementais; miesto istorija ir jo legendomis;- ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą orientuotis ir suprasti miestą; - iškelti klausimus ir kviesti vaikus dalintis mintimis, interpretuoti miesto istoriją ir dabartį. Ekskursijose naudojami metodai: - įvairūs teminiai žaidimai, užduotys, padedančios įsisavinti ekskursijos turinį; - įvairi vizualinė medžiaga, atskleidžianti tematiką (istorinės nuotraukos, atvirlaiškiai, žemėlapiai ir kt.); Siekiama, sužadinti vaikų smalsumą atkreipiant dėmėsį į smulkias, kartais sunkiai pastebimas architektūros, meno detales, kuriose slepėsi mūsų miesto istorija. Siekama, kad po ekskursijos vaikai jaustųsi geriau susipažinę su miesto kultūra, istorija, architektūra, literatūra. Suvoktų istorinio bei kultūrinio paveldo vertę ir būtų motyvuoti toliau tyrinėti juos supančią aplinką bei skaityti ir domėtis istorine, mitologine literatūra.
Kultūros paveldas, Kita

Ekskursija-edukacija „Bernardinų sode: vienuolių paveldo ir gamtos paslaptys“

Bernardinų sodas –vaikams viena mėgstamiausių žaidimų vietų Vilniuje. Tačiau ar kada teko susipažinti su šio ypatingo parko istorija, architektūra, vienuolių palikimu, augalų
ekspozicija? Ekskusijos-edukacijos tikslas – gyvoje miesto aplinkoje supažindinti vaikus su Bernardinų sodo (ir viso ansamblio) kultūros ir gamtos paveldu, jo vertybėmis. Pagrindiniai edukacijos uždaviniai: supažindinti moksleivius su svarbiausiomis Bernardinų ansamblio architektūrinėmis vertybėmis; sudominti vaikus įvairiais Bernardinų sodo architektūros, gamtinio landšafto elementais ir atskleisti jų istorines, kultūrines prasmes; supažindinti vaikus su parke esančiomis vienuolių atminimui skirtomis augalų ekspozicijomis, pačių maistinių ir vaistinių žolelių panaudojimu ir vertingosiomis savybėmis; įtraukti vaikus į parko augmenijos tyrinėjimą, supažindinti su pagrindinėmis jos rūšimis. Edukacijoje naudojami metodai: vizualinė medžiaga – istorinės nuotraukos, dailės kūriniai; žaidimai/užduotys– tam tikrų parko architektūros ir gamtos elementų suradimas, apibūdinimas; gamtinių ekspozicijų tyrinėjimas – augalų stebėjimas atpažinimas; dirbtuvėlės – priklausomai nuo amžiaus grupės gaminamas su vienuolių veikla, parku susijęs suvenyras. Siekiama, jog po edukacijos moksleiviai būtų giliau susipažinę su Bernardinų sodo istorija, kultūros ir gamtos paveldu, būtų motyvuoti ir toliau tyrinėti šią ir kitas miesto erdves, gebėtų geriau atpažinti įvairius kultūros ir gamtos paveldo elementus mus supančioje urbanistinėje aplinkoje.
Kultūros paveldas, Daugiakultūriškumas

Orientacinis žaidimas „Kalėdų pėdsakais“

Atrasti Kalėdų dvasia alsuojantį senamiestį visada smagiau žaidžiant! Orientacinio žaidimo metu komandos aplankys įvairius senojo miesto kiemelius ir gatveles, ieškos atsakymų, kaip
Kalėdas švenčia skirtingos tautos, kaip šventinį šurmulį sutikdavo didikai, iš kur atkeliavo daugelis mūsų pačių tradicijų. Kartu su užduotimis dalyvių lauks ir ypatingi patirčių maišeliai, kurie padės užuosti, paragauti, paliesti Kalėdas žaidimo metu. Žaidime vaikų komandos senamiestyje naviguoja ir užduotis atlieka savarankiškai, be gido. Orientacinio žaidimo tikslas – ugdyti gilesnį, platesnį Kalėdų šventės istorijos, vertės ir prasmės suvokimą.
Kultūros paveldas, Daugiakultūriškumas

Ekskursija „Kalėdų paslapčių dienoraštis“

Kalėdos – šventė, kuri savyje talpina tiek daug įdomių tradicijų, istorijų, skonių, burtų ir žaidimų… Kviečiame leistis į kelionę po senąjį miestą ir susipažinti su įvairiausiomis
Kalėdų paslaptimis! Kas išrado Kalėdų eglutę? Ką į namus atnešdavo Kalėda? Kokį žaidimą per šventes žaidžia žydų vaikai? Ką per Kalėdas skanaudavo LDK didikai? Šiuos ir daugybę kitų klausimų išnarpliosime žaismingos ekskursijos metu. Pasivaikščiojimas drieksis gražiausiai pasipuošusiomis senamiesčio aikštėmis, gatvelėmis ir kiemeliais. Laukia burtai ir užduotys, skoniai ir kvapai…! Ekskursijos tikslas – ugdyti gilesnį, platesnį Kalėdų šventės istorijos, vertės ir prasmės suvokimą.
Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacija „Senojo Kauno paslaptys“ (Nuotolinė paslauga)

Kodėl Kauno pilies liko tiek nedaug? Kaip pačiam pastatyti gotikinį pastatą? Kur anksčiau atkeliaudavo pašto siuntos ir kas jas atgabendavo? Žaisminga nuotolinė edukacija vaikus
supažindins su įdomiausiais istorinio Kauno akcentais. Kartu su gide klausydami istorijų, žiūrėdami video ir fotografijas, vaikai keliaus po senamiesčio aikštes ir gatveles, apžiūrės svarbius istorinius pastatus. Gidė kvies vaikus pačius įsitraukti ir dalyvauti: pasukti galvą atsakant į istorinius klausimus, paieškoti pasislėpusių architektūros elementų, aktyviai pajudėti teminiuose žaidimuose. Šios nuotolinės edukacijos tikslai: supažindinti moksleivius su Kauno senamiesčio istorinėmis vertybėmis; ugdyti sąmoningą vaikų požiūrį į Lietuvai itin reikšmingą kultūros paveldą, jo tausojimo, išsaugojimo svarbą. Edukatorė su vaikais bendrauja „gyvai“ – susitikimas vyksta suderintu laiku.
Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacinė paskaita „Įdomioji sostinės istorija: kur, kaip ir kodėl dygo Vilniaus rajonai?“ (Nuotolinė paslauga)

Sužinokite, kaip per amžius augo Vilnius – kas padiktavo tokias jo plėtros kryptis? Kaip buvę kaimai virto naujais miegamaisiais rajonais? Iš kur atsirado jų pavadinimai? Kaip ir kur
buvo gaminamos blokinių namų plokštės? Kas lėmė kiekvieno rajono (ne)išskirtinumą? Paskaitos metu pasakojimas gausiai iliustruojamas archyvinėmis nuotraukomis, iškarpomis iš senosios spaudos, istoriniais žemėlapiais, archyvine video medžiaga. Tai galimybė plačiau pažvelgti ne tik į gilesnę miesto praeitį, tačiau ir į XX a. architektūrą, kurioje daugelis mūsų iki šiol gyvename.
Rodomi įrašai: 1 - 1022