Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacija „Senojo Vilniaus paslaptys“ (Nuotolinė paslauga)

Kas ir kada įkūrė Vilnių? Ką ypatingo slepia Vilniaus universiteto biblioteka? O kaip pastatyti gotikinį pastatą? Žaisminga nuotolinė edukacija vaikus supažindins su įdomiausiais
istorinio Vilniaus akcentais. Kartu su gide klausydami istorijų, žiūrėdami animuotus video ir fotografijas, vaikai keliaus po senamiesčio aikštes ir gatveles, apžiūrės svarbius istorinius pastatus (Katedrą, Universitetą, Rotušę) bei užsuks į jaukius senojo Vilniaus kiemelius. Gidė kvies vaikus pačius įsitraukti ir dalyvauti: pasukti galvą atsakant į istorinius klausimus, paieškoti pasislėpusių architektūros elementų, aktyviai pajudėti teminiuose žaidimuose. Po edukacijos taip pat laukia specialios senamiesčio tyrinėjimams skirtos iliustruotos užduotys, kurias atlikdami vaikai galės įtvirtinti ir papildyti edukacijos metu įgytas žinias. Šios nuotolinės edukacijos tikslai: supažindinti moksleivius su Vilniaus istorinio centro – UNESCO Pasaulio paveldo vietovės – vertybėmis; ugdyti sąmoningą vaikų požiūrį į kultūros paveldą, jo išsaugojimo svarbą. Edukatorė su vaikais bendrauja „gyvai“ – susitikimas vyksta suderintu laiku.
Architektūra, Kultūros paveldas

Orientacinis žaidimas „Pažink Kauno modernizmą!“

Kauno modernizmas – architektūros stilius, užgimęs tarpukariu ir tapęs išskirtine miesto vizitine kortele. Dabar miestas yra laikomas gyvu muziejumi su daugiau nei 6000 modernizmo
objektų po atviru dangumi. Kviečiame jį aplankyti ir leistis į azartišką orientacinį žaidimą susipažįstant su Kauno modernizmu! Orientacinio žaidimo tikslas – pasitelkiant gyvą miesto aplinką supažindinti moksleivius su tarpukario Kauno modernizmo architektūra, stilistiniais jos bruožais. Pagrindiniai orientacinio žaidimo uždaviniai: supažindinti mokinius su tarpukario Kauno modernizmo architektūra, pristatyti unikalų lietuviškąjį modernizmą, sudominti moksleivius įvairiais architektūros, istorinių reliktų, meno elementais mieste ir atskleisti jų sąsajas su skirtingais istorijos įvykiais, ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą geriau suprasti ir interpretuoti miesto kultūrinę aplinką. Žaidime naudojami metodai: navigavimas remiantis žemėlapiais – vaikai turi surasti kelią iki objektų; užduotys, atskleidžiančios architektūros vertybes – istorinių vietų atpažinimas nuotraukose, sąsajų tarp vaizdo, vietos, teksto paieška ir kt. Siekiama, jog po žaidimo mokiniai būtų įgiję daugiau žinių apie tarpukario Kauno modernizmo architektūrą, gebėtų miesto erdves susieti su istorijos įvykiais, geriau atpažintų įvairius istorijos ir kultūros ženklus gyvoje miesto aplinkoje ir būtų motyvuoti toliau tyrinėti juos supančios aplinkos architektūrą, istoriją ir paveldą, taptų pastabesni architektūros detalėms, pasakojančioms miesto istoriją – ne tik Kaune, bet ir savo gyvenamoje aplinkoje.
Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacija „Senojo Kauno paslaptys“ (Nuotolinė paslauga)

Kodėl Kauno pilies liko tiek nedaug? Kaip pačiam pastatyti gotikinį pastatą? Kur anksčiau atkeliaudavo pašto siuntos ir kas jas atgabendavo? Žaisminga nuotolinė edukacija vaikus
supažindins su įdomiausiais istorinio Kauno akcentais. Kartu su gide klausydami istorijų, žiūrėdami video ir fotografijas, vaikai keliaus po senamiesčio aikštes ir gatveles, apžiūrės svarbius istorinius pastatus. Gidė kvies vaikus pačius įsitraukti ir dalyvauti: pasukti galvą atsakant į istorinius klausimus, paieškoti pasislėpusių architektūros elementų, aktyviai pajudėti teminiuose žaidimuose. Šios nuotolinės edukacijos tikslai: supažindinti moksleivius su Kauno senamiesčio istorinėmis vertybėmis; ugdyti sąmoningą vaikų požiūrį į Lietuvai itin reikšmingą kultūros paveldą, jo tausojimo, išsaugojimo svarbą. Edukatorė su vaikais bendrauja „gyvai“ – susitikimas vyksta suderintu laiku.
Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacinė ekskursija „Kai Kaunas buvo sostinė“

Tarpukario Kaune vyko gausybė įdomių įvykių ir reikšmingų pokyčių – ekskursijoje bandysime juos pamatyti, išgirsti ir net paragauti! Kaip atpažinti tarpukario architektūrą? Kokie
patiekalai puikavosi ant stalo madingiausiame restorane? Kaip gimė Litas? Ekskursijoje laukia tikras istorijos detektyvas! Ekskursijos tikslas – sudominti vaikus tarpukario laikotarpio miesto kultūros paveldu, atskleisti jo vertybes ir ugdyti kultūrinį-istorinį sąmoningumą. Pagrindiniai ekskursijos uždaviniai: įtraukti vaikus į gyvą tarpukario miesto tyrinėjimą; sudominti vaikus įvairiais miesto architektūros, skulptūros, dizaino, transporto elementais; atskleisti reikšmingų tarpukario asmenybių bei daugiakultūrio miesto istorijas; ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą urbanistinėje erdvėje įžvelgi įvairias kultūrines raiškos formas. Ekskursijose naudojami metodai: įvairios užduotys/žaidimai, padedantys įsisavinti ekskursijos turinį (tyrinėjant pastato architektūrą žaidžiama „Tiesa ar melas“; kalbant apie gastronomiją – spėjama, koks produktas juodame maiše ir kt.); įvairi vizualinė medžiaga, atskleidžianti tematiką (prezidentų, transporto, pastatų archyvinės fotografijos, tarpukario monetos ir kt.); garsiniai elementai (išgirstama tarpukario atlikėjų muzika); gastronominiai elementai (ragaujama žydų duonelė) ir kt. Siekiama, jog po ekskursijos moksleiviai jaustųsi geriau pažįstantys tarpukario laikotarpį, suvoktų apie tuo metu mieste vykusius pokyčius, sukurtą vertingą kultūros paveldą bei būtų motyvuoti toliau tyrinėti juos supančią aplinką.
Architektūra, Kultūros paveldas

Ekskursija „Senojo Kauno paslaptys“

Kūrybiškoje ekskursijoje vaikščiosime po viduramžių Kauną – kai ką įsivaizduosime, kai ką paliesime ar net paragausime… Kodėl Kauno pilies liko tiek nedaug? Kur anksčiau atkeliaudavo
pašto siuntos ir kas jas atgabendavo? Su kokia problema kiekvieną pavasarį susidurdavo kauniečiai? Atsakymų į istorines paslaptis ieškosime tyrinėdami seniausius pastatus, patys bandydami pastatyti gotikinę sieną, ragaudami viduramžių skanėstus ir kitaip įsitraukdami į gyvą istorijos patyrimą. Edukacinės ekskursijos tikslai: supažindinti moksleivius su Kauno senamiesčio istorinėmis vertybėmis; ugdyti sąmoningą vaikų požiūrį į Lietuvai itin reikšmingą kultūros paveldą, jo tausojimo, išsaugojimo svarbą.
Kultūros paveldas, Kita

Ekskursija autentiškoje atominėje slėptuvėje

Pažinkite šaltojo karo laikų istoriją išlikusioje unikalioje, autentiškoje civilinės saugos (atominėje) slėptuvėje. Vilniaus Naujamiesčio rajone, buvusios gamyklos „Lietuvos automatika“
teritorijoje keli metrai po žeme laukia sugrįžimas į totalitarinio režimo pasaulį. Tai išskirtinė istorijos patirtis, kurios metu lydimi gido moksleiviai lankysis slėptuvėje, susipažins su pokario politiniu ir kultūriniu kontekstu, propagandine ano laikotarpio kultūra – slėptuvėje išlikusia literatūra, plakatais, muzika, video, išbandys išlikusią autentišką įrangą – hermetines duris, oro pumpavimo mechanizmų veikimą, pasimatuos cheminės apsaugos kostiumą, dujokaukes ir kt. Unikali istorijos pamoka, kuri suteiks galimybę gyvai patirti ir kritiškai įvertinti šaltojo karo laikų atmosferą, totalitarinio Sovietų sąjungos režimo politinius, kultūrinius siekius.
Kultūros paveldas

Edukacinė ekskursija „Nepriklausomybės pėdsakais“

Sostinės senamiestyje ne vieno pastato sienos tyliai kužda istorijas, kaip kūrėsi nepriklausoma Lietuvos valstybė – tereikia įsiklausti, tyrinėti ir atrasti! Ekskursijoje laukia
pažintis su svarbiausiomis nepriklausomą Lietuvą kūrusiomis asmenybėmis, istorijos apie ano meto įvykius ir iššūkius bei įvairios įtraukiančios užduotys. Ekskursijos tikslas – pasitelkiant gyvą miesto aplinką supažindinti vaikus su Lietuvos kelio į nepriklausomybę istorija. Pagrindiniai ekskursijos uždaviniai: supažindinti moksleivius su svarbiausiomis Vilniaus senamiesčio vietomis, glaudžiai susijusiomis su šalies valstybingumo istorija; sudominti vaikus įvairiais architektūros, istorinių reliktų, meno elementais ir atskleisti jų sąsajas su nepriklausomybės istorija; ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą geriau suprasti ir interpretuoti miesto kultūrinę aplinką; iškelti klausimus ir kviesti moksleivius interpretuoti miesto istoriją ir dabartį. Ekskursijose naudojami metodai: užduotys, padedančios įsisavinti ekskursijos turinį – istorinių reliktų/ženklų suradimas pastatų eksterjeruose ir greta, atsakymų į klausimus paieška su pastatais susijusiuose istoriniuose dokumentuose (laikraščių, leidinių, nuotraukų kopijose); vizualinė medžiaga - istorinės miesto nuotraukos, pirmojo lito kopijos ir pan.; garsiniai elementai - klausomasi pirmosios Lietuviškos operos įrašo fragmento.
Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacinė ekskursija „Tarpukario Kaune“

Tarpukario Kaune vyko gausybė įdomių įvykių ir reikšmingų pokyčių – ekskursijoje bandysime juos pamatyti, išgirsti ir net paragauti! Kaip atpažinti tarpukario architektūrą? Kokie
patiekalai puikavosi ant stalo madingiausiame restorane? Kaip gimė Litas? Ekskursijoje laukia tikras istorijos detektyvas. Ekskursijos tikslas – sudominti vaikus tarpukario laikotarpio miesto kultūros paveldu, atskleisti jo vertybes ir ugdyti kultūrinį-istorinį sąmoningumą. Pagrindiniai ekskursijos uždaviniai: įtraukti vaikus į gyvą tarpukario miesto tyrinėjimą; sudominti vaikus įvairiais miesto architektūros, skulptūros, dizaino, transporto elementais; atskleisti reikšmingų tarpukario asmenybių bei daugiakultūrio miesto istorijas; ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą urbanistinėje erdvėje įžvelgi įvairias kultūrines raiškos formas. Ekskursijose naudojami metodai: įvairios užduotys/žaidimai, padedantys įsisavinti ekskursijos turinį (tyrinėjant pastato architektūrą žaidžiama „Tiesa ar melas“; kalbant apie gastronomiją – spėjama, koks produktas juodame maiše ir kt.); įvairi vizualinė medžiaga, atskleidžianti tematiką (prezidentų, transporto, pastatų archyvinės fotografijos, tarpukario monetos ir kt.); garsiniai elementai (išgirstama tarpukario atlikėjų muzika); gastronominiai elementai (ragaujama žydų duonelė) ir kt. Siekiama, jog po ekskursijos moksleiviai jaustųsi geriau pažįstantys tarpukario laikotarpį, suvoktų apie tuo metu mieste vykusius pokyčius, sukurtą vertingą kultūros paveldą bei būtų motyvuoti toliau tyrinėti juos supančią aplinką.
Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacinis žygis Paneriuose: nuo seniausio tunelio iki Napoleono lobių

Tai visapusiškai turiningas maršrutas, nes jame vienas kitą keičia gamtos ir miesto kraštovaizdžiai, o lankomi objektai susiję su technika, karyba, architektūra, fotografija ir
religija. Paneriai – pati didžiausia Vilniaus miesto seniūnija pagal plotą, tačiau mažiausia pagal gyventojų skaičių, todėl čionai slypinčius istorijos turtus yra pažinusi tik labai siaura smalsuolių grupė. Į objektų sąrašą patenka vienas įspūdingiausių Lietuvoje technikos paminklų Panerių geležinkelio tunelis, medinėmis vilomis užstatyta prieškario miesto-sodo tipo gyvenvietė, senasis akmeninis Vilniaus–Kauno kelias, Antrojo pasaulinio karo įvykius menantis Panerių memorialas, 1831 m. sukilimo mūšio vieta ir ne tik. Šis žygis moksleiviams leis subalansuoti šiokį tokį fizinį krūvį (nueisime apie 8–9 km) su įdomia istorine informacija bei išties įspūdingais reginiais.
Kultūros paveldas, Kita

Edukacinė ekskursija „Bernardinų sode: vienuolių paveldo ir gamtos paslaptys“

Bernardinų sodas – vaikams viena mėgstamiausių žaidimų vietų Vilniuje. Tačiau ar kada teko susipažinti su šio ypatingo parko istorija, architektūra, vienuolių palikimu, augalų
ekspozicija? Edukacinės ekskursijos tikslas – gyvoje miesto aplinkoje supažindinti vaikus su Bernardinų sodo (ir viso ansamblio) kultūros ir gamtos paveldu, jo vertybėmis. Pagrindiniai edukacijos uždaviniai: supažindinti moksleivius su svarbiausiomis Bernardinų ansamblio architektūrinėmis vertybėmis; sudominti vaikus įvairiais Bernardinų sodo architektūros, gamtinio landšafto elementais ir atskleisti jų istorines, kultūrines prasmes; supažindinti vaikus su parke esančiomis vienuolių atminimui skirtomis augalų ekspozicijomis, pačių maistinių ir vaistinių žolelių panaudojimu ir vertingosiomis savybėmis; įtraukti vaikus į parko augmenijos tyrinėjimą, supažindinti su pagrindinėmis jos rūšimis. Edukacijoje naudojami metodai: vizualinė medžiaga – istorinės nuotraukos, dailės kūriniai; žaidimai/užduotys– tam tikrų parko architektūros ir gamtos elementų suradimas, apibūdinimas; gamtinių ekspozicijų tyrinėjimas – augalų stebėjimas atpažinimas; dirbtuvėlės – priklausomai nuo amžiaus grupės gaminamas su vienuolių veikla, parku susijęs suvenyras. Siekiama, jog po edukacijos moksleiviai būtų giliau susipažinę su Bernardinų sodo istorija, kultūros ir gamtos paveldu, būtų motyvuoti ir toliau tyrinėti šią ir kitas miesto erdves, gebėtų geriau atpažinti įvairius kultūros ir gamtos paveldo elementus mus supančioje urbanistinėje aplinkoje.
Rodomi įrašai: 1 - 1026