Kultūros paveldas, Literatūra

Knygnešio kelias (išvažiuojamoji)

Edukacinės programos metu dalyviai susipažins su istoriniu XIX a. pabaigos kontekstu – lietuviškos spaudos draudimo laikmečiu, su unikaliu reiškiniu lietuvių tautos istorijoje –
knygnešyste. Užsiėmimo metu bus pristatomi žymiausi Aukštaitijos krašto knygnešiai, jų gabenti uždrausti lietuviški leidiniai, spausdinti Mažojoje Lietuvoje. Apžvelgiami Panevėžio krašto knygnešių keliai, ypatingą dėmesį skiriant Panevėžio krašte veikusiai slaptai Garšvių knygnešių draugijai. Pasakojimas iliustruojamas nuotraukomis, spaudiniais, vaizdo ir garso įrašais iš bibliotekos fondų. Interaktyvios viktorinos metu dalyviai galės pasitikrinti ir įtvirtinti gautas žinias.
Kultūros paveldas, Literatūra

K. Borutos kūryba: iš e.paveldo lobyno

Naudojantis virtualios Lietuvos elektroninio paveldo sistemos www.epaveldas.lt vaizdine, garsine, tekstine medžiaga, supažindinti moksleivius su (1) Kazio Borutos gyvenimo laikotarpio
istoriniu kontekstu, įliustruotu senosiomis fotografijomis ; (2) aktoriaus įgarsinta Kazio Borutos biografija; (3) įgarsinta/skaitmeninta grožine kūryba (poezija, proza, tame tarpe apysaka "Baltaragio malūnas"); (4) skaitmenintomis Kazio Borutos publikacijomis laikraštėlių kolekcijoje; (5) K. Borutos išverstų knygų paroda; (6) portalu www.epaveldas.lt; Inovatyvioje literatūros pamokoje moksleiviai kartu su edukatoriumi, tyrinės rašytojo Kazio Borutos biografiją, gyvenimo laikotarpio istorinį kontekstą, susipažins su įvairių žanrų rašytojo kūryba – nuo pirmųjų eilėraščių mokykliniuose laikraštėliuose, straipsnių periodinėje spaudoje iki vieno įspūdingiausių lietuviškų meilės romanų "Baltaragio malūnas". Sužinos visus rašytojo slapyvardžius ir kur juos galima rasti. Apžiūrės Kazio Borutos išverstų knygų parodą.Tobulins skaitmeninius gebėjimus mokydamiesi susirasti suskaitmenintus rašytojo kūrinius portale www.epaveldas.lt , klausysis unikalių garso įrašų, pažins rašytojo kūrinius išreikštus įvairiomis meninėmis priemonėmis, atliks įvairias praktines užduotis. Edukacijos metu moksleiviai aktyviai klausysis bei atliks praktines užduotis, Įsivertins įgytas žinias ir aptars vykdytas veiklas.
Kultūros paveldas, Literatūra

Tautiškos giesmės „ATODANGOS“ (išvažiuojamoji)

Edukaciniame užsiėmime moksleiviai supažindinami su sudėtingu Lietuvai istoriniu XIX a. antros pusės laikmečiu, kai carinės valdžios buvo uždarytas universitetas, uždrausta lietuviška
spauda lotyniškais rašmenimis, mokyklose dėstoma rusų kalba. Represijos ir spaudos draudimas sulaukė atsako: Lietuvoje prasidėjo tautinio atgimimo sąjūdis, pradėta nelegaliai gabenti lietuviška spauda. Supažindindami su Lietuvos tautinio atgimimo žadintojais carinės priespaudos sąlygomis, išskirtinį dėmesį skiriame Vinco Kudirkos asmenybei ir jo visuomeninei-politinei veiklai, „Tautiškos giesmės“ atsiradimo istorijai ir raidai. Akcentuojame Lietuvos valstybės himno atlikimo reikalavimus ir tvarką. Užsiėmimo dalyviai turi galimybę pamatyti autentišką 1898 m. „Varpo“ numerį, kuriame pirmą kartą išspausdinta Vinco Kudirkos „Tautiška giesmė“, išvysti ne tik slapta knygnešių gabentus uždraustus lietuviškus leidinius, bet ir knygas, spausdintas graždanka. Edukacinėje programoje siūlome prisiminti „Tautiškos giesmės“ tekstą, įsigilinti į Lietuvos valstybės himno žodžių prasmę. Programoje – pasakojimas, iliustruotas spaudiniais, vaizdo ir garso medžiaga iš bibliotekos fondų. Programa skatina lietuvių tautos istorijos pažinimą, moksleivių pilietiškumą ir patriotiškumą. Moksleiviai atlieka kūrybines užduotis, sprendžia interaktyvų testą, dalyvauja klausimų viktorinoje. Teisingai atsakę į parengtus klausimus bei aktyviai dalyvavę moksleiviai apdovanojami prizais – suvenyrais su tautiška atributikai (pieštukai, skirtukai, pakabukai, triukšmalazdės ir pan.).
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Diena senojoje mokykloje

Programos pristatymas. Lankytojus pasitinka mokytoja – „daraktorė“ (muziejininkė), kuri pakviečia į inscenizuotą „senosios “ mokyklos klasę, Lietuvių kalbos pamoka. Edukacinės programos
dalyviai supažindinami su lietuviškos spaudos draudimo laikotarpiu, knygnešyste, pasakojama apie dvare įrengtą knygų slėptuvę, supažindinama su tuometinio mokymosi ypatumais, sunkumais ir problemomis. Po pasakojimo pereinama prie praktiniio užsiėmimo - rašo tekstą plunksna, kas nori, bando parašyti žodžius graždanka. Matematika – pateikiamas to meto uždavinys, supažindinama su to meto matais (svorio, ilgio, tūrio). Istorijos pamoka (pasirinktinai) – pasakojimas apie Gabrielės gyventas vietas, nuveiktus darbus, primenamas jos gyvenimo kelią. Biologija (pasirinktinai) - žolelių pažinimas, nauda žmogui, kurią dovanoja gamta, Gabrielės darbas Joniškėlio vaistinėje ir vėliau panaudotos žinios karo metu suteikiant pagalbą. Geriama arbata. Pabaigai – antspaudas tetradkoje, kurioje rašė žąsies plunksna ir siūloma žaisti žaidimą (pagal M. Grigonio knygą "200 žaidimų") .
Literatūra, Kita

Kūrybinio rašymo dirbtuvės (išvažiuojamoji)

Kūrybinio rašymo laboratorija - erdvė, kurioje akimirksniu skleidžiasi kūrybiniai gebėjimai. Užsiėmimo metu išbandysite įvairius rašymo pratimus ir kūrybiškumą išlaisvinančias
technikas, susipažinsite su slapčiausiais garsių rašytojų rašymo ritualais ir nustebsite, kaip lengvai galima pažadinti miegančią kūrėjo „mūzą“
Kultūros paveldas, Literatūra

Knygnešio kelias

Edukacinės programos metu dalyviai susipažins su istoriniu XIX a. pabaigos kontekstu – lietuviškos spaudos draudimo laikmečiu, su unikaliu reiškiniu lietuvių tautos istorijoje –
knygnešyste. Užsiėmimo metu bus pristatomi žymiausi Aukštaitijos krašto knygnešiai, jų gabenti uždrausti lietuviški leidiniai, spausdinti Mažojoje Lietuvoje. Apžvelgiami Panevėžio krašto knygnešių keliai, ypatingą dėmesį skiriant Panevėžio krašte veikusiai slaptai Garšvių knygnešių draugijai. Pasakojimas iliustruojamas nuotraukomis, spaudiniais, vaizdo ir garso įrašais iš bibliotekos fondų. Interaktyvios viktorinos metu dalyviai galės pasitikrinti ir įtvirtinti gautas žinias.
Literatūra, Kita

Kūrybinio rašymo dirbtuvės

Kūrybinio rašymo laboratorija - erdvė, kurioje akimirksniu skleidžiasi kūrybiniai gebėjimai. Užsiėmimo metu išbandysite įvairius rašymo pratimus ir kūrybiškumą išlaisvinančias
technikas, susipažinsite su slapčiausiais garsių rašytojų rašymo ritualais ir nustebsite, kaip lengvai galima pažadinti miegančią kūrėjo „mūzą“.
Literatūra, Dramos teatras

Teatras yra žaidimas (išvažiuojamoji)

Edukacinė programa TEATRAS YRA ŽAIDIMAS siekia suteikti moksleiviams galimybę dalyvauti improvizuotame priėmime į teatro studiją, pajausti, ką reiškia išbandyti jėgas scenoje ir
išgyventi aktoriaus potyrius, suvokti vaidybinio proceso vientisumą, ugdyti kūrybiškumą ir kritinį mąstymą, suteikiant bendravimo ir asmeninės kūrybos džiaugsmą. Be to, tai puiki galimybė įgyti drąsos saviraiškai ir viešam kalbėjimui. Per žaidimą moksleiviai bus skatinami sukurti ir asmeninį, ir grupinį etiudą, įsijungti į gyvą teatrinį veiksmą ir atskleisti savo kūrybinį potencialą. Šia programa siekiama supažindinti su teatrinio meno raiška, su aktoriaus profesijos ir aktorinio meistriškumo subtilybėmis ir atradimais, suteikti galimybę išmėginti kūrybines jėgas scenos mene, atskleisti kūrėjo sceninį žavesį. Programos dalyviai susipažins su laiko patikrinta režisieriaus Juozo Miltinio aktorinio ugdymo metodika, bus paskatinti domėtis teatru, jo istorija. Užsiėmimas vyksta režisieriaus Juozo Miltinio autentiškoje aplinkoje; kūrybinę programą veda Juozo Miltinio dramos teatro aktorius. Po šio ekspresyvaus teatrinio žaidimo vyksta dalyvių susitikimas su aktoriumi – aptariami rezultatai, diskutuojama, atsakoma į moksleivių klausimus.
Rodomi įrašai: 1 - 88