DĖMESIO! Nuo š.m. vasario 1 d. galite užsisakyti nuotolines kultūros paso paslaugas, vadovaujantis LR vyriausybės 2020 m. lapkričio 4 d. Nr. 1226 nutarimu „Dėl karantino Lietuvos respublikos teritorijoje paskelbimo“ 2.2.9.3 papunkčiu neformalusis vaikų švietimas vykdomas nuotoliniu būdu arba stabdomas“.
Kultūros paveldas

Edukacinė ekskursija „Vilniaus tautų mozaika“

Tikslas: Edukacinių ekskursijų pagalba supažindinti moksleivius su Vilniaus miesto istorinio senamiesčio verte bei istoija, ugdyti jaunimo kultūrinį - paveldosauginį sąmoningumą.
Uždaviniai: - gyvai supažindinti su Vilniuje gyvenusias tautas ir jų kitimą: - išskirti religines bendruomenes Vilniuje ir paaiškinti skirtingų religijų ypatumus: - aplankyti skirtingų religijų maldos namus, esančius Vilniaus senmaiestyje; - skiepyti vaikams tautų tolerancijos ir draugystės idėją; - ugdyti vaikų pastabumą, norą tyrinėti ir orientuotis senamiestyje; - žadinti vaikų domėjimąsį savo miesto istorija bei kultūra, - skatinti mokinius mylėti, tausoti materialųjį ir nematerialųjį paveldą. Naudojami metodai: - edukacinių ekskursijų metu pasitelkiama vizualinė medžiaga (senos nuotraukos, atvirukai, piešiniai, žemėlapiai), miesto legendos, papaildančios ekskursijų turinį; - žaidimų bei užduočių pagalba informacija pateikiama linksmai ir žaismingai; - lyginamuoju metodu, pasitelkiant skirtingas priemones, pristatomas ekskursijos turinys. Edukacinės ekskursijos metu moksleiviai supažindinami su skirtingomis tautomis, įvairiais laikotarpiais apsigyvenę Vilniuje. Lenkai, rusėnai, žydai, vokiečiai, totoriai, karaimai gyveno bendruomenėmis, įkūrę savo gyvenamajame rajone maldos namus. Ir dabar turime išlikusias Rusų, Žydų ar Totorių gatves, menančias nuo seno gyvenusias Vilniaus tautas. Rezultatai: Edukacijos pagalba moksleiviama suteikiama galimybė giliau pažinti senamiesčio paveldo vertybes, skatinama pagarba ir domėjimasis miestų istorija, kultūra, paveldu ir jo tausojimu.
Kultūros paveldas

Ekskursija „Vilniaus gynybinė siena“

Tikslas: Edukacinių ekskursijų pagalba supažindinti moksleivius su Vilniaus miesto istorinio senamiesčio verte bei istorija, ugdyti jaunimo kultūrinį - paveldosauginį sąmoningumą.
Uždaviniai: - sužinoti daugiau apie Vilniaus miesto gynybinę sieną ir vartus, jų atsiradimo ir nugriovimo istoriją: - aplankyti neišlikusių vartų vietas, ieškoti išlikusių sienos fragmentų, mokintis juos atpažinti: - aplankyti Aušros vartus-vienintelius išlikusius miesto sienos vartus; - ugdyti vaikų pastabumą, norą tyrinėti ir orientuotis senamiestyje; - žadinti vaikų domėjimąsį savo miesto istorija bei kultūra, - skatinti mokinius mylėti, tausoti materialųjį ir nematerialųjį paveldą. Naudojami metodai: - edukacinių ekskursijų metu pasitelkiama vizualinė medžiaga (senos nuotraukos, atvirukai, piešiniai, žemėlapiai), miesto legendos, papaildančios ekskursijų turinį; - žaidimų bei užduočių pagalba informacija pateikiama linksmai ir žaismingai; - lyginamuoju metodu, pasitelkiant skirtingas priemones, pristatomas ekskursijos turinys. Ekskursija prasideda Trakų gatvės pradžioje, nuo kur aplankysime 4 Vilniaus gynybinės sienos vartus. Eidami ieškosime išlikusių miesto sienų liekanų, kalbėsime apie sienos statybą ir jos reikšmę miesto gyvenimui. Sužinosime, kur buvo iki mūsų dienų neišlikę vartai, kaip jie atrodė ir pasigėrėsime vieninteliais išlikusiais Aušro Vartais. Rezultatai: Edukacijos pagalba moksleiviama suteikiama galimybė giliau pažinti senamiesčio paveldo vertybes, skatinama pagarba ir domėjimasis miestų istorija, kultūra, paveldu ir jo tausojimu.
Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacinė paskaita „UNESCO saugomų Lietuvos vietovių unikalumas“

Edukacinės paskaitos metu bus aiškinamasi, kuo svarbi šiandieniniam pasauliui yra UNESCO organizacija ir jos priimami sprendimai, kas yra Pasaulio paveldo konvencija bei Pasaulio
paveldo sąrašas, kas į jį ir kodėl patenka. Nuotraukų ir vaizdinių pagalba bus supažindinama su UNESCO saugomais objektais pasaulyje, kaimyninėse šalyse bei Lietuvoje. Aiškinsimės, kodėl Lietuvoje net 4 objektai buvo įrašyti į Pasaulio paveldo sąrašą ir ką tai reiškia pačiai valstybei bei jos gyventojams ir svečiams. Aptarsime šių objektų atsiradimo istorijas, jų genezę, stebėsime kaip per šimtmečius keitėsi šių objektų svarba vietiniams gyventojams bei esamai valdžiai. Paskaitos uždaviniai: - plačiau supažindinti moksleivius su UNESCO vaidmeniu šiuolaikiniame pasaulyje; - padėti moksleiviams suprasti Lietuvos UNESCO vietovių vertę bei jų svarbą, - palyginti, kaip UNESCO vietovės ir objektai saugomi kaimyninėse šalyse; - iškelti klausimus ir kartu su moksleiviais diskutuoti apie dabartinius UNESCO uždavinius ir grėsmes; - atkreipti vaikų dėmesį į paveldo išsaugojimą bei tausojimą.
Kultūros paveldas, Kita

Edukacinė ekskursija „Vilniaus miesto įkūrimas“

Edukacinę ekskursiją pradėsime nuo Mindaugo, o baigsime prie Gedimino paminklo. Pamatysime seniausių Vilniaus pastatų liekanas Pilies (Gedimino) kalno papėdėje ir Katedros aikštėje,
išgirsime Vilniaus miesto kūrimosi XII–XIV a. istoriją. Moksleiviai supažindinami su Vilniaus miesto priešistore, čia gyvenusia bendruomene bei jai kilusiais pavojais, Vilniaus pilimis, mūšiais bei legendomis. Kokiuose būstuose gyveno, kokius dievus tikėjo, koki maistą valgė, kas buvo draugai, o kas priešai būsimo Vilniaus miesto gyventojų? Pamatysime, kas autentiško išliko iki mūsų laikų, ką teko užkonservuoti arba net atstatyti. Vilniaus įkūrimo ištakos atskleidžiamos iki pat miesto įsigalėjimo.
Kultūros paveldas, Kita

Ekskursija „Dingusio Vilniaus beieškant“

Ekskursija padės sužinoti, kurie senieji objektai neišliko, kurie buvo dalinai konservuoti, o kurie skirtingais amžiais buvo atstatyti. Ieškosime „dingusių“ objektų, jų fragmentų: tik
archyvuose ir pasakojimuose išlikusių bažnyčių, rūmų, dvarų, Vilniaus gynybinės sienos likučių. Aiškinsimės, kaip buvo atstatyti Aukštutinės pilies (Gedimino) bokštas ir Žemutinė pilis (Valdovų rūmai), kaip keitėsi pastatų architektūra, jų paskirtis bei miestovaizdis skirtingais amžiais. Svarstysime, kaip galime įprasminti neišlikusius objektus, kaip padaryti juos matomais dabartinei visuomenei.
Kultūros paveldas

Ekskursija: UNESCO saugomo Vilniaus senamiesčio panoramos

Tikslas: Edukacinių ekskursijų pagalba supažindinti moksleivius su Vilniaus miesto istorinio senamiesčio verte bei istorija, ugdyti jaunimo kultūrinį - paveldosauginį sąmoningumą.
Uždaviniai: - sužinoti daugiau apie Vilniaus UNESCO saugomą senamiestį: - susipažinti su senaisiais Vilniaus priemiesčiais - grožėtis skirtingomis Vilniaus senamiesčio panoramomis; - ugdyti vaikų pastabumą, norą tyrinėti ir orientuotis senamiestyje; - žadinti vaikų domėjimąsį savo miesto istorija bei kultūra, - skatinti mokinius mylėti, tausoti materialųjį ir nematerialųjį paveldą. Naudojami metodai: - edukacinių ekskursijų metu pasitelkiama vizualinė medžiaga (senos nuotraukos, atvirukai, piešiniai, žemėlapiai), miesto legendos, papaildančios ekskursijų turinį; - žaidimų bei užduočių pagalba informacija pateikiama linksmai ir žaismingai; - lyginamuoju metodu, pasitelkiant skirtingas priemones, pristatomas ekskursijos turinys. Tai sportiška, dinamiška ir aktyvi ekskursija, kurioje ne tik grožėsimis skirtingomis Vilniaus panoramomis, bet ir kopsime į senamiesčio kalvas. Ekskursija supažindins su senaisiais Vilniaus priemiesčiais, legendų bei vaizdų pagalba bandysime modeliuoti senojo Vilniaus miesto gyvenimą, jo architektūrą, nuo kalvų skaičiuosime skirtingų maldos namų bokštus. Ekskursija yra pritaikyta skirtingo amžiaus vaikams. Rezultatai: Edukacijos pagalba moksleiviama suteikiama galimybė giliau pažinti senamiesčio paveldo vertybes, skatinama pagarba ir domėjimasis miestų istorija, kultūra, paveldu ir jo tausojimu.
Kultūros paveldas

Edukacinis užsiėmimas „Herbai: istorija, tradicijos ir reikšmės“

Tikslas: Edukacinio užsiėmimo metu mokiniai aiškinsis herbo sąvoką, sukūrimo istoriją, jo ištakas bei reikšmes. Uždaviniai: - paaiškinti moksleiviams, kas yra herbas, jo sukūrimo
istoriją bei ištakas; - supažindinti su herbo kūrimo tradicijomis bei taisyklėmis; - daug dėmesio skirti Lietuvos herbui Vyčiui bei Vilniaus miesto herbui Šv.Kristoforui; - padėti moksleiviams susikurti savo šeimos herbus pasitelkiant į pagalbą herbų kūrimo taisykles ; Naudojami metodai: - vaizdinių pagalba bus bus analizuojama herbo kompozicija, spalvų simbolika; - lyginami senųjų Lietuvos giminių bei miestų herbai; - žaidimų pagalba yra aiškinamasi Lietuvos herbo Vyčio bei Vilniaus miesto herbo Šv.Kristoforo atsiradimas Edukacinio užsiėmimo metu moksleiviai analizuos herbo atsiradimo tradicijas, kultūrą, istoriją, sužinos su juo susijusius terminus, spalvų simbolikas, naudojamų figūrų reikšmes. Sužinos Lietuvos herbo Vyčio ir Vilniaus miesto herbo Šv.Kristoforo atsiradimo ir vardo istoriją, jų panaudojimo taisykles. Diskutuosime apie Lietuvos miestų herbų simbolikas, aiškinsimės senųjų Lietuvos giminių heraldinius ženklus. O užsiėmimo pabaigoje kursime savo šeimos herbą pagal heraldikos taisykles. Rezultatai: Edukacijos pagalba moksleiviama suteikiama galimybė giliau pažinti senamiesčio paveldo vertybes, skatinama pagarba ir domėjimasis miestų isto
Rodomi įrašai: 1 - 77