Dailė, Skulptūra

Grafinio atviruko kūrimas Europos parke

Užsiėmimo dalyviai sužinos apie Europos parko muziejų, kur visi eksponatai lauke, natūralioje gamtoje, jų kūrėjai – viso pasaulio menininkai, įgis žinių apie šiuolaikinį meną ir
išskirtinius jo pavyzdžius. Kūrybinio užsiėmimo metu moksleiviai kurs savo meninę kompoziciją – atviruką, su grafiniais tikrų Europos parko skulptūrų antspaudais. Juos dalyviai turi originaliai įkomponuoti, sukurti savitą kompoziciją naudodami suteiktas priemones. Užsiėmimas vyksta Gintaro Karoso sukurtame Edukaciniame centre, pastate naturalios gamtos rūbu, kur pro didžiulius langus matoma muziejaus aplinka. Užsiėmimo metu plečiamos dalyvių kultūrinės, meninės žinios, skatinama kūrybinė saviraiška, idėjų generavimas ir meninė raiška, lavinama vaizduotė. Dalyviai susipažins su muziejaus ekspozicija, šiuolaikiniu menu ir jo kultūrinės raiškos įvairove, taip pat pačiu kūrybiniu procesu, kurio rezultatas, įkvėptas pasaulinių šiuolaikinio meno kūrėjų pavyzdžių, bus puikus prisiminimas.
Architektūra, Kultūros paveldas

„Liubavo malūnininkas“

Tikslas – vaizdžiai supažindinti su kultūros ir technologiniu paveldu. Siekiama suteikti istorinių žinių, pristatyti kultūros ir technikos paveldą, lavinti mokinių vaizduotę ir skatinti
kūrybiškumą. Edukacinio užsiėmimo metu mokiniams pristatomas Liubavo dvaro malūnas, jo išskirtinumas, išlikę mechanizmai ir technologijos. Padedant edukatoriui, pasakojimo ir dialogo forma, mokiniai susipažįsta su visais malūno mechanizmais. Naudodamiesi muziejaus terminalu mokiniai turi galimybę interaktyviai, pažintinio žaidimo dėka daugiau išmokti apie malūno technologijas. Vėliau mokiniai gauna užduotį vaizdžiai iliustruoti įsivaizduojamą malūnininko darbą: „Malūnininku“ išrinktas dalyvis gauna prijuostę ir maišą „grūdų“, su kitų pagalba jis turi teisingai parodyti, kokį kelią reikia nueiti su grūdais (panaudoti tam tikrą skaičių mechanizmų), kad gautume duonai kepti tinkamus miltus. Dalyvis eina nuo įrenginio prie įrenginio, iš eilės, paaiškindamas, ką reikia atlikti. Atlikę užduotį, užsiėmimo dalyviai pavaišinami šviežia duona. Užsiėmimo metu plečiamos mokinių žinios apie savo šalį, jos istoriją, stiprinamas kultūrinis identitetas. Mokiniai daug sužino apie senąsias technologijas ir vieną svarbiausių – gamybos procesą, kurio dėka gaunama duona. Kartu lavinama mokinių vaizduotė ir skatinamas kūrybiškumas. Prisilietimas prie autentiškos aplinkos, kokybiškai ir kruopščiai restauruoto kultūros paveldo objekto, įrašyto į Europos kultūros paveldo žemėlapį (ES kultūros paveldo prizas / Europa Nostra apdovanojimas) leidžia formuotis jaunos asmenybės nuostatoms branginti kultūros paveldą, o kuo daugiau mokiniai pažįsta kultūros paveldą, tuo didesnis atsiranda noras domėtis, džiaugtis ir jį branginti.
Dailė, Skulptūra

Susipažinimas su pasaulio skulptūra Europos parke

Paslaugos tikslas – supažindinti su šiuolaikiniu menu. Pagrindas – modernaus ir šiuolaikinio meno ansamblis 55 ha kūrybiniame kraštovaizdyje, kuriame pristatoma pripažinti menininkai,
jų ambicingi darbai, minimalizmo, konceptualizmo, žemės meno ir kt. meno krypčių geriausių kūrėjų pavyzdžiai (pvz., tokių šiuolaikinio meno korifėjų kaip Solo LeWitto, Denniso Oppenheimo, Magdalenos Abakanowicz, Beverly Peper, Alešo Vesely, Makoto Ito ir kt.), o kartu ir Lietuvos kūrėjų Elenos Urbaitis, Vytauto Kašubos, Gintaro Karoso didžiulio mastelio kūriniai. Siekiama: (1) skatinti kultūrų įvairovės pažinimą per meną, atskleisti įvairių šalių menininkų išraiškų skulptūroje ir kraštovaizdžio mene įvairovę santykyje su gamta, plėsti akiratį; (2) ugdyti kūrybingumą ir kritinį mąstymą interpretuojant meno kūrinius; (3) ugdyti savarankiškumą, sudaryti sąlygas savarankiškam meno pažinimui ir tyrinėjimui. Lankydamiesi Europos parko muziejuje mokiniai bus edukatoriaus supažindinti su muziejumi ir jo ekspozicija. Mokiniai turės galimybę pasivaikščioti plačioje teritorijoje, natūraliame ir meniškai suformuotame kraštovaizdyje, ir pamatyti apie 150 skulptūrų ar kraštovaizdžio meno kūrinių. Žemėlapio pagalba didelėje muziejaus teritorijoje galima rasti norimus kūrinius, mokiniai mokosi orientuotis gamtinėje muziejaus aplinkoje. Priklausomai nuo amžiaus ir kitų veiksnių, grupėms individualiai parenkamas maršrutas. Nemažai muziejaus eksponatų yra interaktyvūs, čia menas pažįstamas aktyviai įsitraukiant į judesį, savo aktyvumu keičiant kūrinio tam tikras savybes. Įgytoms žinios įtvirtinti mokiniams pateikiamos užduotys (klausimai, kryžiažodžiai) raštu. Susipažinę su Europos parko ekspozicija, mokiniai pamatys įvairiausių pasaulio šalių menininkų kūrinius, jų harmoniją su įstabia Lietuvos gamta, patirs meninės išraiškos skulptūroje įvairovę, mokysis interpretuoti ir atskleisti gilesnes meno kūriniais perteikiamas idėjas, mokysis suvokti per menininko prizmę.
Architektūra, Kultūros paveldas

Savarankiška pažintis su įstabiomis šimtametėmis technologijomis Liubavo dvare

Muziejaus lankytojai susipažįsta su Liubavo dvaro malūnu - muziejumi, Liubavo dvaro aplinka ir ekspozicija. Jie daug sužino apie savo šalies istoriją, architektūrą, senąsias
technologijas, atsinaujinančius energijos šaltinius. Liubavo dvaro malūne nusikeliame į laikmetį prieš šimtą metų, senovinį akmeninį malūno pastatą, kuriame esančios įvairios technologijos veikia net ir dabar. Didelę ir stebinančią malūno funkcijų įvairovę atskleidžia susipažinimas su senosiomis vandens malūno technologijomis. Naudojantis muziejaus terminalu, galima interaktyviai pažinti muziejų ir jo ekspoziciją, peržiūrėti muziejaus technologijas atskleidžiančią medžiagą virtualioje erdvėje. Plečiamos žinios apie savo šalį, jos istoriją, stiprinamas kultūrinis identitetas, daug sužinoma apie senąsias technologijas ir atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimą, apie nuo seno ypatingą svarbą turėjusius gamybinius procesus. Vieno seniausių Lietuvoje Liubavo dvaro, kurio pavadinimas siejamas su žodžiu „meilė“, istorija suteiks žinių ir apie čia gyvenusius valstybei svarbius asmenis.
Dailė, Skulptūra

Sugalvok savo būdą, kaip surasti Europos kontinento geografinį centrą

Užsiėmimo dalyviai pažins Europos parką, šiuolaikinio meno muziejų, kur geografinis Europos centras įprasminamas meno kalba, o Lietuva pristatoma kaip Europos centro valstybė
besidomintiems menu iš viso pasaulio. Žinodami, kad geografinį Europos kontinento centrą Lietuvoje 1989 metais nustatė prancūzų kartografas Afholderis (Jean-Georges Affholder), dalyviai ieškos būdų pavaizduoti tai specialiuose žemėlapiuose meninėmis priemonėmis. Užsiėmimo dalyviai plės ir kūrybingai taikys bendrojo lavinimo žinias. Prireiks ne tik loginio mąstymo, kūrybiškumo, lakios vaizduotės, bet ir nuoseklumo. Būtent nuoseklus darbus padėjo jaunam menininkui Gintarui Karosui savo svajonę – sujungti meną ir gamtą simboliniame Europos taške – paversti realybe . Užsiėmimas vyksta Gintaro Karoso sukurtame Edukaciniame centre, pastate natūralios gamtos rūbu, kur pro didžiulius langus matoma muziejaus aplinka. Moksleiviai taip pat įgis žinių apie išskirtinius šiuolaikinį meno pavyzdžius, pasaulinio garso kūrėjus.
Dailė, Skulptūra

Lobio paieškos Europos parke

„Lobio paieškos Europos parke“ – aktyvus ir smagus užsiėmimas muziejuje po atviru dangumi. Mokiniai mokysis kūrybiškai mąstyti, bendradarbiauti, orientuotis, savarankiškai atpažinti
„prakalbusiais“ skulptūras, įžvelgti meno kalba užkoduotas prasmes. Susiskirstę į komandas dalyviai gauna užduotis – užuominas, žemėlapius. Žemėlapio pagalba muziejaus teritorijoje jie ieško tam tikrų šiuolaikinio meno kūrinių, skulptūrų, didžiulių kraštovaizdžio kūrinių. Teisingai atlikti visas užduotis prireiks orientacinių sugebėjimų, bendradarbiavimo, loginio mąstymo. Iššifravę visas užuominas, suradę visas žaidimo dėlionės detales, dalyviai laimi, ir gauna apdovanojimą – simbolinį „lobį“. Priklausomai nuo amžiaus ir kitų veiksnių, grupėms individualiai parenkamos užduotys. Aktyvus užsiėmimas vyksta lauke, gamtinėje muziejaus aplinkoje. Užsiėmimo metu mokomasi bendradarbiauti, išklausyti ir padėti vieni kitiems, nuo gebėjimo dirbti kartu labai priklauso sėkmė. Dalyviai susipažįsta su muziejaus ekspozicija, įstabias šiuolaikinio meno pavyzdžiais, didžiuliu meniniu kraštovaizdžiu, turi galimybę atrasti ir palyginti, pasisemti įkvėpimo, naujų idėjų, kūrybiškų interpretacijų.
Dailė, Skulptūra

Žemės meno kūrėjai Europos parke

Užsiėmimo dalyviai sužino apie Europos parko muziejų, kur didžiulėje meniškai suformuotoje natūralios gamtos muziejaus teritorijoje eksponuojama 150 meno kūrinių, jų kūrėjai – viso
pasaulio menininkai, tarp jų - minimalizmo, konceptualizmo, žemės meno ir kt. meno krypčių atstovai ir pradininkai. Suteikiama žinių apie Žemės meno kūrėjus, pateikiami išskirtiniai pavyzdžiai, atskleidžiama meno harmonija su įstabia Lietuvos gamta. Užduotis – sukurti savo žemės meno kūrinį, meninę kompoziciją po atviru dangumi, naudojant gamtines medžiagas. Dalyviai turi originaliai meno kalba išreikšti savo idėjas, sukurti savitą kūrinį naudodamiesi suteikta erdve muziejuje ir kūrybiškai komponuodami natūralias medžiagas (pvz. malkutes augalų dalis, šakeles, lapus, ir pan.). Kūrybai įkvėpia pažintis su pasaulinio garso šiuolaikinio meno kūrėjų darbais, draugiška aplinkai skulptūrine architektūra, gamtoje „įaugintais“ kūriniais Europos parke. Praktiniu užsiėmimu skatinama užsiėmimo dalyvių kūrybinė saviraiška, idėjų generavimas, meninė raiška, lavinama vaizduotė. Dalyviai susipažins ir su pačiu kūrybiniu procesu tapdami postmodernistinės meno krypties – žemės meno kūrėjais, meno kalba reiškiančiais savo idėjas, siekiančiais dialogo su aplinka, santarvės su gamta..
Dailė, Skulptūra

Savarankiška pažintis su šiuolaikiniu menu Europos parke

Kviečiame moksleivius atrasti šiuolaikinį meną – stebinantį, įvairų, netgi įtraukiantį į veiksmą. Meno kūriniai ypatingai atsiskleidžia natūralioje tykioje gamtos aplinkoje, banguotame
pušynų apsuptame kraštovaizdyje. Į Europos parko muziejų atvykę moksleiviai supažindinami su lankymosi taisyklėmis, jiems pateikiama trumpa informacija, įteikiami ekspozicijos žemėlapiai. Moksleiviai savarankiškai (su grupę lydinčiais asmenimis (5-12 kl.) arba, individualiai (9-12 kl.)) apžiūri muziejaus ekspoziciją, mokosi orientuotis muziejaus aplinkoje. Ekspozicija lankoma gamtinėje muziejaus aplinkoje, po atviru dangumi. Apsilankymo metu moksleiviai turės galimybę pamatyti turtingą šiuolaikinio meno kūrinių ekspoziciją po atviru dangumi (150 skulptūrų ir kraštovaizdžio meno kūrinių), atrasti skirtingų šalių kūrėjų meninės raiškos įvairovę (Europos parko kūrinių autoriai – menininkai iš 35 pasaulio šalių). Muziejaus ekspozicija išdėstyta 55 ha natūraliame kraštovaizdyje, kuris kaip atskiras meno kūrinys suformuotas parko įkūrėjo, skulptoriaus Gintaro Karoso. Moksleiviai patys rinksis, ką labiausiai nori pamatyti, kokia tvarka apeiti ekspoziciją, mokysis orientuotis didelėje muziejaus teritorijoje, ieškodami kūrinių žemėlapio pagalba. Susipažinimas su muziejaus ekspozicija, pripažintų menininkų kūrybos įvairove, romantišku kraštovaizdžiu įkvėpia, lavina kūrybinį mąstymą ir vaizduotę.
Architektūra, Kultūros paveldas

Prisilietimas prie kultūros ir technikos paveldo Liubavo dvare

Tikslas – vaizdžiai supažindinti su kultūros ir technologiniu paveldu. Siekiama (1) plėsti istorines žinias, (2) plėsti žinias apie paveldą, jo puoselėjimo ir saugojimo svarbą, (3)
didinti supratimą apie technologinius gamybinius procesus panaudojant atsinaujinančius energijos šaltinius. Padedami muziejaus darbuotojo edukatoriaus mokiniai susipažįsta su Liubavo dvaro malūnu-muziejumi. Susipažindami su Liubavo dvaro aplinka ir ekspozicija, mokiniai daug sužino apie savo šalies istoriją, architektūrą, senąsias technologijas, atsinaujinančius energijos šaltinius. Liubavo dvaro malūne mokiniai nusikelia į laikmetį prieš šimtą metų, senovinį akmeninį malūno pastatą, kuriame esančios įvairios technologijos veikia net ir dabar. Didelę ir stebinančią malūno funkcijų įvairovę atskleidžia susipažinimas su senosiomis vandens malūno technologijomis. Naudodamiesi muziejaus terminalu, mokiniai turi galimybę interaktyviai pažinti muziejų ir jo ekspoziciją, žaisti pažintinį žaidimą. Plečiamos mokinių žinios apie savo šalį, jos istoriją, stiprinamas kultūrinis identitetas. Mokiniai daug sužino apie senąsias technologijas ir atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimą, apie gamybinius procesus. Liubavo dvare skleidžiama ir pavyzdžio jėga – tai nevyriausybinės organizacijos pastangomis išsaugoto kultūros paveldo geroji patirtis.
Dailė, Skulptūra

Susipažinimas su pasaulio skulptūra Europos parke

Atvykę į Europos parko muziejų susipažinsite su muziejumi ir jo ekspozicija, pasivaikščioję plačioje teritorijoje, natūraliame ir meniškai suformuotame kraštovaizdyje, turėsite galimybę
pamatyti daugiau kaip 100 skulptūrų ar kraštovaizdžio meno kūrinių. Ekskursijos metu bus pristatyti garsūs šiuolaikinio meno kūrėjai, sužinosite įkvėpiančią muziejaus kūrimo istoriją ir išskirtinių meno kūrinių pastatymo detales. Žemėlapio pagalba didelėje muziejaus teritorijoje galėsite rasti norimus kūrinius, lavinti orientacinius gebėjimus gamtinėje muziejaus aplinkoje. Priklausomai nuo amžiaus ir kitų veiksnių, grupėms parenkamas individualus maršrutas. Nemažai muziejaus eksponatų yra interaktyvūs, čia menas pažįstamas aktyviai įsitraukiant į judesį, savo aktyvumu keičiant kūrinio tam tikras savybes. Klausimai ir kryžiažodžiai leis įtvirtinti žinias, bus mokomasi interpretuoti ir atskleisti gilesnes meno kūriniais perteikiamas idėjas. Kelionė po Europos parką – galeriją, kurios „lubos“ – dangus, o „sienos“ – medžiai – leidžia susipažinti su įvairiausių pasaulio šalių menininkų kūriniais, meninės išraiškos skulptūroje įvairovę ir atskleidžia harmoniją tarp gamtos, žmogaus ir meno.
Dailė, Skulptūra

„Lobio paieškos“

Edukacinio užsiėmimo tikslas – aktyvia ir kūrybiška forma supažindinti su šiuolaikiniu menu. Siekiama: (1) praturtinti meninę patirtį, žadinti jautrumą aplinkos estetikai ir meno
reiškiniams, pagarbą šiuolaikiniam menui, padėti perimti kultūrines vertybes; (2) ugdyti kūrybinį mąstymą, savarankiškumą, sužadinti norą domėtis ir aktyviai dalyvauti, sudaryti galimybes patirti pažinimo džiaugsmą ir plėtoti intelektualinius gebėjimus; (3) skatinti komandinio darbo, bendradarbiavimo ir komunikavimo įgūdžius. Užsiėmimo pradžioje edukatorius mokinius supažindina su muziejumi, pritaikyta grupei, taip pat dialogo forma papasakoja apie šiuolaikinį meną, muziejaus įkūrimo istoriją, ekspozicijos išskirtinumą, dydį, kultūrų išraiškų įvairovę, galimybę plačiai susipažinti su skirtingų tautų ir šalių menininkų darbais (net 35 pasaulio šalių pripažintų menininkų kūrinių, tarp kurių minimalizmo, konceptualizmo, žemės meno ir kt. meno krypčių geriausių kūrėjų, tokių kaip Solo LeWitto, Denniso Oppenheimo, Magdalenos Abakanowicz, Beverly Peper, Makoto It, Aleš Vesely ir kt. pavyzdžiai), atrasti ir palyginti. Vėliau pateikiamos aiškios užsiėmimo instrukcijos – taisyklės. Susiskirstę į komandas mokiniai gauna užduotis – užuominas, muziejaus ekspozicijos žemėlapius su išsamiu kūrinių pavadinimų ir autorių sąrašu. Žemėlapio pagalba muziejaus teritorijoje jie ieško tam tikrų meno kūrinių, mokosi orientuotis gamtinėje muziejaus aplinkoje. Pateikiamose užuominose kalbama apie meno kūrinių idėjas, formas, simbolizmą, todėl mokiniai mokosi ir sužino apie šiuolaikiniu menu perteikiamas idėjas, jų įvairovę. Teisingai atlikę visas užduotis iš eilės, iššifravę užuominas, suradę visas dėlionės detales, mokiniai gauna apdovanojimą – simbolinį „lobį“, prisiminimą apie atrastus šiuolaikinio meno pavyzdžius. Priklausomai nuo amžiaus ir kitų veiksnių, grupėms individualiai parenkamos užduotys. Aktyvus užsiėmimas vyksta lauke, gamtinėje muziejaus aplinkoje.
Dailė, Skulptūra

„Mažasis menininkas“

Tikslas – plėsti menines žinias, kultūrinį akiratį ir skatinti kūrybiškumą. Siekiama: (1) ugdyti kūrybiškumą, meninę saviraišką, atskleisti mokinių meninės raiškos gebėjimus; (2)
sužadinti norą domėtis ir pažinti, sudaryti galimybes patirti pažinimo džiaugsmą; (3) praturtinti meninę patirtį, žadinti jautrumą meno reiškiniams, padėti perimti kultūrines vertybes. Užsiėmimo pradžioje vaikams papasakojama apie neįprastą Europos parko muziejų – kur visi eksponatai lauke, natūralioje gamtoje, jų kūrėjai – viso pasaulio menininkai. Vėliau pristatant skulptoriaus Gintaro Karoso „Menininko namą“ vaikams bus vaizdžiai parodyta menininko realybė, taip pat eskizai, brėžiniai ir piešinių reprodukcijos. Mokiniai galės sužinoti apie menininko pomėgius, gyvenimo būdą, vaikystės svajones. Pristatymo metu bus naudojama informatyvi vaizdinė medžiaga iš Europos parko archyvų. Galiausiai mokiniai patys įsijaučia į menininko rolę ir tampa kūrėjais. Jiems pateikiamos kūrybinės užduotys ir priemonės. Užsiėmimas vyksta Gintaro Karoso sukurtame Edukaciniame centre, pastate natūralios gamtos rūbu, kur pro didžiulius langus matoma muziejaus aplinka. Užsiėmimo metu plečiamos mokinių kultūrinės, meninės žinios. Taip pat skatinama mokinių kūrybinė saviraiška, lavinama vaizduotė. Mokiniai susipažįsta su muziejaus ekspozicija, šiuolaikiniu menu ir jo raiškos įvairove, taip pat pačiu meno kūrimo procesu.
Architektūra, Kultūros paveldas

Susipažinimas su kultūros ir technikos paveldu Liubavo dvaro malūne

Su muziejaus darbuotojo gido-edukatoriaus pagalba ekskursijos dalyviai susipažįsta su Liubavo dvaro malūnu - muziejumi. Susipažindami su Liubavo dvaro aplinka ir ekspozicija, jie daug
sužino apie savo šalies istoriją, architektūrą, senąsias technologijas, atsinaujinančius energijos šaltinius. Liubavo dvaro malūne nusikeliame į laikmetį prieš šimtą metų, senovinį akmeninį malūno pastatą, kuriame esančios įvairios technologijos veikia net ir dabar. Didelę ir stebinančią malūno funkcijų įvairovę atskleidžia susipažinimas su senosiomis vandens malūno technologijomis. Naudojantis muziejaus terminalu, galima interaktyviai pažinti šimtametes technologijas. Užsiėmimo metu plečiamos žinios apie savo šalį, jos istoriją, daug sužinoma apie senąsias technologijas ir atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimą, apie nuo seno ypatingą svarbą turėjusius gamybinius procesus. Vieno seniausių Lietuvoje Liubavo dvaro, kurio pavadinimas siejamas su žodžiu „meilė“, istorija suteiks žinių ir apie čia gyvenusius valstybei svarbius asmenis.
Rodomi įrašai: 1 - 1313