Kultūros paveldas, Kita

Ekskursija autentiškoje atominėje slėptuvėje

Pažinkite šaltojo karo laikų istoriją išlikusioje unikalioje, autentiškoje civilinės saugos (atominėje) slėptuvėje. Vilniaus Naujamiesčio rajone, buvusios gamyklos „Lietuvos automatika“
teritorijoje keli metrai po žeme laukia sugrįžimas į totalitarinio režimo pasaulį. Tai išskirtinė istorijos patirtis, kurios metu lydimi gido moksleiviai lankysis slėptuvėje, susipažins su pokario politiniu ir kultūriniu kontekstu, propagandine ano laikotarpio kultūra – slėptuvėje išlikusia literatūra, plakatais, muzika, video, išbandys išlikusią autentišką įrangą – hermetines duris, oro pumpavimo mechanizmų veikimą, pasimatuos cheminės apsaugos kostiumą, dujokaukes ir kt. Unikali istorijos pamoka, kuri suteiks galimybę gyvai patirti ir kritiškai įvertinti šaltojo karo laikų atmosferą, totalitarinio Sovietų sąjungos režimo politinius, kultūrinius siekius.
Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacija „Senojo Kauno paslaptys“ (Nuotolinė paslauga)

Kodėl Kauno pilies liko tiek nedaug? Kaip pačiam pastatyti gotikinį pastatą? Kur anksčiau atkeliaudavo pašto siuntos ir kas jas atgabendavo? Žaisminga nuotolinė edukacija vaikus
supažindins su įdomiausiais istorinio Kauno akcentais. Kartu su gide klausydami istorijų, žiūrėdami video ir fotografijas, vaikai keliaus po senamiesčio aikštes ir gatveles, apžiūrės svarbius istorinius pastatus. Gidė kvies vaikus pačius įsitraukti ir dalyvauti: pasukti galvą atsakant į istorinius klausimus, paieškoti pasislėpusių architektūros elementų, aktyviai pajudėti teminiuose žaidimuose. Šios nuotolinės edukacijos tikslai: supažindinti moksleivius su Kauno senamiesčio istorinėmis vertybėmis; ugdyti sąmoningą vaikų požiūrį į Lietuvai itin reikšmingą kultūros paveldą, jo tausojimo, išsaugojimo svarbą. Edukatorė su vaikais bendrauja „gyvai“ – susitikimas vyksta suderintu laiku.
Kultūros paveldas, Kita

Edukacinė ekskursija „Nepriklausomybės pėdsakais“

Sostinės senamiestyje ne vieno pastato sienos tyliai kužda istorijas, kaip kūrėsi nepriklausoma Lietuvos valstybė – tereikia įsiklausti, tyrinėti ir atrasti. Ekskursijoje laukia
pažintis su svarbiausiomis nepriklausomą Lietuvą kūrusiomis asmenybėmis, istorijos apie ano meto įvykius ir iššūkius bei įvairios įtraukiančios užduotys. Ekskursijos tikslas – pasitelkiant gyvą miesto aplinką supažindinti vaikus su Lietuvos kelio į nepriklausomybę istorija. Pagrindiniai ekskursijos uždaviniai: supažindinti moksleivius su svarbiausiomis Vilniaus senamiesčio vietomis, glaudžiai susijusiomis su šalies valstybingumo istorija; sudominti vaikus įvairiais architektūros, istorinių reliktų, meno elementais ir atskleisti jų sąsajas su nepriklausomybės istorija; ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą geriau suprasti ir interpretuoti miesto kultūrinę aplinką; iškelti klausimus ir kviesti moksleivius interpretuoti miesto istoriją ir dabartį. Ekskursijose naudojami metodai: užduotys, padedančios įsisavinti ekskursijos turinį – istorinių reliktų/ženklų suradimas pastatų eksterjeruose ir greta, atsakymų į klausimus paieška su pastatais susijusiuose istoriniuose dokumentuose (laikraščių, leidinių, nuotraukų kopijose); vizualinė medžiaga - istorinės miesto nuotraukos, pirmojo lito kopijos ir pan.; garsiniai elementai - klausomasi pirmosios Lietuviškos operos įrašo fragmento.
Architektūra, Kultūros paveldas

Orientacinis žaidimas „Vilniaus tautos: istorijos detektyvas"

Kokios tautos gyveno, dirbo ir kūrė Vilniuje? Kur jie meldėsi, kuo prekiavo, ką valgė? Kuo žydų, lekų, vokiečių ar rusų paveldas svarbus mums šiandieną? Kviečiame moksleivius visų
atsakymų ieškoti orientaciniame žaidime ir leistis į gyvą pažintį su daugiakultūrio miesto gyventojais.Orientacinio žaidimo tikslas – per pažintį su skirtingų tautų kultūros paveldu ugdyti mokinių kultūrinį sąmoningumą, toleranciją bei paskatinti vaikus plačiau domėtis ir tyrinėti daugiakultūrį miestą. Pagrindiniai žaidimo uždaviniai: įtraukti vaikus į gyvą skirtingų miesto tautų paveldo tyrinėjimą; sudominti vaikus įvairiais skirtingų tautų kultūros paveldo aspektais – religija, architektūra, gastronomija ir kt.; atskleisti skirtingų tautų paveldo svarbą ir reikšmę šiuolaikiniame mieste; ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą urbanistinėje erdvėje įžvelgi įvairias kultūrines raiškos formas. Žaidime naudojami metodai: Mobiliosios aplikacijos pagalba – vaikai turęs surasti kelią iki objektų; atlikti įvairias užduotis (atkurti senas nuotraukas, atrasti paslėptus užrašus, parašyti tekstą jidiš kalba ir kt.) , atskleidžiančias architektūros vertybes bei daugiakultūrio miesto gyventojų istoriją, susipažinti su skirtingų tautybių istorinėmis asmenybėmis jų svarba mūsų miestui. Siekiama, jog po žaidimo mokiniai geriau pažinotų miesto daugiakultūrį paveldą, suvoktų jo svarbą ir reikšmę. Geriau pažintų skirtingų tautinių kultūrų asmenybes, prisidėjusias prie mūsų miesto istorijos. Suvoktų skirtingų tautų indėlį į miesto kultūrą kaip teigiamą reiškinį ir būtų motyvuoti toliau tyrinėti greta mūsų gyvenusias ir vis dar gyvenančių skirtingų tautų kultūras.
Architektūra, Kultūros paveldas

Ekskursija „Užupio respublikoje“

Už Vilnios upės teka kitoks, meno ir netikėtumų kupinas gyvenimas, juk Užupis – visai kita Respublika! Ekskursijos metu leisimės ją pažinti: įžengę į teritoriją visi gausime antspaudą,
išsiaiškinsime, ką reiškia Užupio herbas, pakalbinsime ant kranto tyliai rymančią undinėlę, patys svajosime Tibeto skvere dėliodami mandalas ir būtinai apsilankysime įvairiausiais kūriniais apraizgytame meno inkubatoriuje! Ekskursijos tikslai – sudominti vaikus Užupio rajono meno, kultūros, architektūros paveldu, atskleisti jo vertybes, ugdyti vaikų pastabumą ir gebėjimą suprasti įvairius kultūros ženklus miesto aplinkoje.
Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacija „Senojo Vilniaus paslaptys“ (Nuotolinė paslauga)

Kas ir kada įkūrė Vilnių? Ką ypatingo slepia Vilniaus universiteto biblioteka? O kaip pastatyti gotikinį pastatą? Žaisminga nuotolinė edukacija vaikus supažindins su įdomiausiais
istorinio Vilniaus akcentais. Kartu su gide klausydami istorijų, žiūrėdami animuotus video ir fotografijas, vaikai keliaus po senamiesčio aikštes ir gatveles, apžiūrės svarbius istorinius pastatus (Katedrą, Universitetą, Rotušę) bei užsuks į jaukius senojo Vilniaus kiemelius. Gidė kvies vaikus pačius įsitraukti ir dalyvauti: pasukti galvą atsakant į istorinius klausimus, paieškoti pasislėpusių architektūros elementų, aktyviai pajudėti teminiuose žaidimuose. Po edukacijos taip pat laukia specialios senamiesčio tyrinėjimams skirtos iliustruotos užduotys, kurias atlikdami vaikai galės įtvirtinti ir papildyti edukacijos metu įgytas žinias. Šios nuotolinės edukacijos tikslai: supažindinti moksleivius su Vilniaus istorinio centro – UNESCO Pasaulio paveldo vietovės – vertybėmis; ugdyti sąmoningą vaikų požiūrį į kultūros paveldą, jo išsaugojimo svarbą. Edukatorė su vaikais bendrauja „gyvai“ – susitikimas vyksta suderintu laiku.
Kultūros paveldas, Literatūra

Orientacinis žaidimas „Adomo Mickevičiaus detektyvas“

Kur gyveno, kūrė, o kur buvo įkalintas garsusis poetas? Šio orientacinio žaidimo metu moksleiviai sužinos daugybę įdomių detalių apie A. Mickevičiaus pėdsakus Vilniaus senamiestyje.
Laukia įvairios užduotys ir netikėtos vietos. Žaidimo tikslas – pasitelkiant gyvą miesto aplinką supažindinti vaikus su poeto Adomo Mickevičiaus asmenybe bei literatūriniu paveldu. Siekiama supažindinti moksleivius su svarbiausiomis Vilniaus senamiesčio vietomis, glaudžiai susijusiomis poeto gyvenimu ir kūryba; sudominti vaikus įvairiais architektūros, istorinių reliktų, meno elementais ir atskleisti jų sąsajas su A. Mickevičiaus asmenybe; ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą geriau suprasti ir interpretuoti miesto kultūrinę aplinką; iškelti klausimus ir kviesti moksleivius interpretuoti miesto istoriją. Žaidime naudojami metodai: navigavimas remiantis žemėlapiais – vaikai turi surasti kelią iki senamiesčio objektų; užduotys, atskleidžiančios poeto gyvenimo ir kūrybos faktus – istorinių vietų atpažinimas nuotraukose, kryžiažodžių sprendimas, sąsajų tarp vaizdo, vietos, teksto paieška ir kt.; kūrybinės užduotys – literatūrinių priemonių panaudojimas kuriant savus tekstus. Siekiama, jog po žaidimo moksleiviai būtų įgiję daugiau žinių apie A. Mickevičiaus gyvenimą ir kūrybą Vilniuje, jaustųsi geriau pažįstantys istorinę miesto dalį, gebėtų miesto erdves susieti su istorijos įvykiais, geriau atpažintu įvairius istorijos ir kultūros ženklus gyvoje miesto aplinkoje ir būtų motyvuoti toliau tyrinėti juos supančios aplinkos istoriją ir paveldą.
Architektūra, Kultūros paveldas

Ekskursija „Pasislėpęs miestas"

Kūrybiška ekskursija atskleis dingusio, o gal kur nors už kampo pasislėpusio senojo miesto istorijas. Kur stovėjo senojo miesto vartai? Kodėl išnyko kai kurios gatvelės ir kaip dabar
jas pastebėti? Kokius atspaudus viduramžių pastatų plytose paliko senieji meistrai? Bandysime įminti istorines miesto paslaptis per aktyvias veiklas ir patirtis. Ekskursijų tikslas – sudominti vaikus miesto kultūros paveldu, atskleisti jo vertybes ir ugdyti kultūrinį-istorinį sąmoningumą. Pagrindiniai ekskursijų uždaviniai: - įtraukti vaikus į gyvą miesto erdvių tyrinėjimą; - sudominti vaikus įvairiais miesto architektūros, meno elementais; - ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą orientuotis ir suprasti miestą; - iškelti klausimus ir kviesti vaikus dalintis mintimis, interpretuoti miesto istoriją ir dabartį. Ekskursijose naudojami metodai: - įvairūs teminiai žaidimai, užduotys, padedančios įsisavinti ekskursijos turinį; - įvairi vizualinė medžiaga, atskleidžianti tematiką (istorinės nuotraukos, atvirlaiškiai, žemėlapiai ir kt.); Siekiama, sužadinti vaikų smalsumą atkreipiant dėmėsį į smulkias, kartais sunkiai pastebimas architektūros, meno detales, kuriose slepėsi mūsų miesto istorija. Siekama, kad po ekskursijos vaikai jaustųsi geriau susipažinę su miesto kultūra, istorija, architektūra. Suvoktų istorinio bei kultūrinio paveldo vertę ir būtų motyvuoti toliau tyrinėti juos supančią aplinką.
Architektūra, Dizainas

Edukacinė paskaita „Pagaminta Vilniuje: įdomioji pramonės ir daiktų istorija“ (Nuotolinė paslauga)

Apie kuriuos Vilniuje pagamintus daiktus žinojo kiekvienas miestietis, o kurie buvo laikomi paslaptyje po devyniais užraktais? Kur veikė pirmasis sostinės šokolado fabrikas ir kur buvo
pagamintas pirmasis lietuviškas kompiuteris? Paskaitoje susipažinsite su Vilniaus pramonės istorine raida, plėsite žinias apie įvairiuose sektoriuose per kelis šimtmečius gamintų daiktų dizaino, kūrybos, technologinius sprendimus. Pasakojimas gausiai iliustruojamas archyvinėmis nuotraukomis, iškarpomis iš senosios spaudos, istoriniais žemėlapiais, archyvine video medžiaga. Bendraujama „gyvai“ – susitikimas vyksta suderintu laiku.
Architektūra, Kultūros paveldas

Orientacinis žaidimas „Vilniaus kodas - Pasaulio paveldas“

Vilnius – UNESCO Pasaulio paveldo vietovė. Tačiau ar tikrai žinome, kas slepiasi po šiuo pavadinimu, kodėl sostinės senamiestis yra pripažintas viso pasaulio vertybe? Kviečiame
moksleivius leistis į azartišką žaidimą ir iššifruoti Vilniaus kodą! Pagrindiniai orientacinio žaidimo uždaviniai: supažindinti mokinius su svarbiausiomis Vilniaus istorinio centro vertybėmis – architektūros ansambliais ir jų ypatybėmis, skirting tautų ir religijų paveldu; sudominti vaikus įvairiais architektūros, istorinių reliktų, meno elementais mieste ir atskleisti jų sąsajas su skirtingomis epochomis, istorijos įvykiais; ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą geriau suprasti ir interpretuoti miesto kultūrinę aplinką; iškelti klausimus apie senamiesčio istorinius gyventojus, atkreipti dėmesį į skirtingų tautų patirtus iššūkius. Žaidime naudojami metodai: navigavimas remiantis žemėlapiais – vaikai turi surasti kelią iki senamiesčio objektų; užduotys, atskleidžiančios architektūros vertybes bei daugiakultūrio miesto gyventojų istoriją– istorinių vietų atpažinimas nuotraukose, kryžiažodžių sprendimas, sąsajų tarp vaizdo, vietos, teksto paieška ir kt.; Siekiama, jog po žaidimo mokiniai būtų įgiję daugiau žinių apie Vilniaus istorinio centro architektūrą, būtų susipažinę su čia gyvenusiomis tautomis, jų paveldu ir istorija, gebėtų miesto erdves susieti su istorijos įvykiais, geriau atpažintų įvairius istorijos ir kultūros ženklus gyvoje miesto aplinkoje ir būtų motyvuoti toliau tyrinėti juos supančios aplinkos istoriją ir paveldą.
Rodomi įrašai: 1 - 1022