Kultūros paveldas

Edukacinė ekskursija „Nepriklausomybės pėdsakais“

Sostinės senamiestyje ne vieno pastato sienos tyliai kužda istorijas, kaip kūrėsi nepriklausoma Lietuvos valstybė – tereikia įsiklausti, tyrinėti ir atrasti! Ekskursijoje laukia
pažintis su svarbiausiomis nepriklausomą Lietuvą kūrusiomis asmenybėmis, istorijos apie ano meto įvykius ir iššūkius bei įvairios įtraukiančios užduotys. Ekskursijos tikslas – pasitelkiant gyvą miesto aplinką supažindinti vaikus su Lietuvos kelio į nepriklausomybę istorija. Pagrindiniai ekskursijos uždaviniai: supažindinti moksleivius su svarbiausiomis Vilniaus senamiesčio vietomis, glaudžiai susijusiomis su šalies valstybingumo istorija; sudominti vaikus įvairiais architektūros, istorinių reliktų, meno elementais ir atskleisti jų sąsajas su nepriklausomybės istorija; ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą geriau suprasti ir interpretuoti miesto kultūrinę aplinką; iškelti klausimus ir kviesti moksleivius interpretuoti miesto istoriją ir dabartį. Ekskursijose naudojami metodai: užduotys, padedančios įsisavinti ekskursijos turinį – istorinių reliktų/ženklų suradimas pastatų eksterjeruose ir greta, atsakymų į klausimus paieška su pastatais susijusiuose istoriniuose dokumentuose (laikraščių, leidinių, nuotraukų kopijose); vizualinė medžiaga - istorinės miesto nuotraukos, pirmojo lito kopijos ir pan.; garsiniai elementai - klausomasi pirmosios Lietuviškos operos įrašo fragmento.
Kultūros paveldas, Daugiakultūriškumas

Orientacinis žaidimas „Kalėdų pėdsakais“

Atrasti Kalėdų dvasia alsuojantį senamiestį visada smagiau žaidžiant! Orientacinio žaidimo metu komandos aplankys įvairius senojo miesto kiemelius ir gatveles, ieškos atsakymų, kaip
Kalėdas švenčia skirtingos tautos, kaip šventinį šurmulį sutikdavo didikai, iš kur atkeliavo daugelis mūsų pačių tradicijų. Kartu su užduotimis dalyvių lauks ir ypatingi patirčių maišeliai, kurie padės užuosti, paragauti, paliesti Kalėdas žaidimo metu. Žaidime vaikų komandos senamiestyje naviguoja ir užduotis atlieka savarankiškai, be gido. Orientacinio žaidimo tikslas – ugdyti gilesnį, platesnį Kalėdų šventės istorijos, vertės ir prasmės suvokimą.
Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacinė ekskursija „Kai Kaunas buvo sostinė“

Tarpukario Kaune vyko gausybė įdomių įvykių ir reikšmingų pokyčių – ekskursijoje bandysime juos pamatyti, išgirsti ir net paragauti! Kaip atpažinti tarpukario architektūrą? Kokie
patiekalai puikavosi ant stalo madingiausiame restorane? Kaip gimė Litas? Ekskursijoje laukia tikras istorijos detektyvas! Ekskursijos tikslas – sudominti vaikus tarpukario laikotarpio miesto kultūros paveldu, atskleisti jo vertybes ir ugdyti kultūrinį-istorinį sąmoningumą. Pagrindiniai ekskursijos uždaviniai: įtraukti vaikus į gyvą tarpukario miesto tyrinėjimą; sudominti vaikus įvairiais miesto architektūros, skulptūros, dizaino, transporto elementais; atskleisti reikšmingų tarpukario asmenybių bei daugiakultūrio miesto istorijas; ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą urbanistinėje erdvėje įžvelgi įvairias kultūrines raiškos formas. Ekskursijose naudojami metodai: įvairios užduotys/žaidimai, padedantys įsisavinti ekskursijos turinį (tyrinėjant pastato architektūrą žaidžiama „Tiesa ar melas“; kalbant apie gastronomiją – spėjama, koks produktas juodame maiše ir kt.); įvairi vizualinė medžiaga, atskleidžianti tematiką (prezidentų, transporto, pastatų archyvinės fotografijos, tarpukario monetos ir kt.); garsiniai elementai (išgirstama tarpukario atlikėjų muzika); gastronominiai elementai (ragaujama žydų duonelė) ir kt. Siekiama, jog po ekskursijos moksleiviai jaustųsi geriau pažįstantys tarpukario laikotarpį, suvoktų apie tuo metu mieste vykusius pokyčius, sukurtą vertingą kultūros paveldą bei būtų motyvuoti toliau tyrinėti juos supančią aplinką.
Architektūra, Kultūros paveldas

Ekskursija „Pasislėpęs miestas"

Kūrybiška ekskursija atskleis dingusio, o gal kur nors už kampo pasislėpusio senojo miesto istorijas. Kur stovėjo senojo miesto vartai? Kodėl išnyko kai kurios gatvelės ir kaip dabar
jas pastebėti? Kokius atspaudus viduramžių pastatų plytose paliko senieji meistrai? Bandysime įminti istorines miesto paslaptis per aktyvias veiklas ir patirtis. Ekskursijų tikslas – sudominti vaikus miesto kultūros paveldu, atskleisti jo vertybes ir ugdyti kultūrinį-istorinį sąmoningumą. Pagrindiniai ekskursijų uždaviniai: - įtraukti vaikus į gyvą miesto erdvių tyrinėjimą; - sudominti vaikus įvairiais miesto architektūros, meno elementais; - ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą orientuotis ir suprasti miestą; - iškelti klausimus ir kviesti vaikus dalintis mintimis, interpretuoti miesto istoriją ir dabartį. Ekskursijose naudojami metodai: - įvairūs teminiai žaidimai, užduotys, padedančios įsisavinti ekskursijos turinį; - įvairi vizualinė medžiaga, atskleidžianti tematiką (istorinės nuotraukos, atvirlaiškiai, žemėlapiai ir kt.); Siekiama, sužadinti vaikų smalsumą atkreipiant dėmėsį į smulkias, kartais sunkiai pastebimas architektūros, meno detales, kuriose slepėsi mūsų miesto istorija. Siekama, kad po ekskursijos vaikai jaustųsi geriau susipažinę su miesto kultūra, istorija, architektūra. Suvoktų istorinio bei kultūrinio paveldo vertę ir būtų motyvuoti toliau tyrinėti juos supančią aplinką.
Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacinė ekskursija „Tarpukario Kaune“

Tarpukario Kaune vyko gausybė įdomių įvykių ir reikšmingų pokyčių – ekskursijoje bandysime juos pamatyti, išgirsti ir net paragauti! Kaip atpažinti tarpukario architektūrą? Kokie
patiekalai puikavosi ant stalo madingiausiame restorane? Kaip gimė Litas? Ekskursijoje laukia tikras istorijos detektyvas. Ekskursijos tikslas – sudominti vaikus tarpukario laikotarpio miesto kultūros paveldu, atskleisti jo vertybes ir ugdyti kultūrinį-istorinį sąmoningumą. Pagrindiniai ekskursijos uždaviniai: įtraukti vaikus į gyvą tarpukario miesto tyrinėjimą; sudominti vaikus įvairiais miesto architektūros, skulptūros, dizaino, transporto elementais; atskleisti reikšmingų tarpukario asmenybių bei daugiakultūrio miesto istorijas; ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą urbanistinėje erdvėje įžvelgi įvairias kultūrines raiškos formas. Ekskursijose naudojami metodai: įvairios užduotys/žaidimai, padedantys įsisavinti ekskursijos turinį (tyrinėjant pastato architektūrą žaidžiama „Tiesa ar melas“; kalbant apie gastronomiją – spėjama, koks produktas juodame maiše ir kt.); įvairi vizualinė medžiaga, atskleidžianti tematiką (prezidentų, transporto, pastatų archyvinės fotografijos, tarpukario monetos ir kt.); garsiniai elementai (išgirstama tarpukario atlikėjų muzika); gastronominiai elementai (ragaujama žydų duonelė) ir kt. Siekiama, jog po ekskursijos moksleiviai jaustųsi geriau pažįstantys tarpukario laikotarpį, suvoktų apie tuo metu mieste vykusius pokyčius, sukurtą vertingą kultūros paveldą bei būtų motyvuoti toliau tyrinėti juos supančią aplinką.
Kultūros paveldas, Kita

Edukacinė ekskursija „Bernardinų sode: vienuolių paveldo ir gamtos paslaptys“

Bernardinų sodas – vaikams viena mėgstamiausių žaidimų vietų Vilniuje. Tačiau ar kada teko susipažinti su šio ypatingo parko istorija, architektūra, vienuolių palikimu, augalų
ekspozicija? Edukacinės ekskursijos tikslas – gyvoje miesto aplinkoje supažindinti vaikus su Bernardinų sodo (ir viso ansamblio) kultūros ir gamtos paveldu, jo vertybėmis. Pagrindiniai edukacijos uždaviniai: supažindinti moksleivius su svarbiausiomis Bernardinų ansamblio architektūrinėmis vertybėmis; sudominti vaikus įvairiais Bernardinų sodo architektūros, gamtinio landšafto elementais ir atskleisti jų istorines, kultūrines prasmes; supažindinti vaikus su parke esančiomis vienuolių atminimui skirtomis augalų ekspozicijomis, pačių maistinių ir vaistinių žolelių panaudojimu ir vertingosiomis savybėmis; įtraukti vaikus į parko augmenijos tyrinėjimą, supažindinti su pagrindinėmis jos rūšimis. Edukacijoje naudojami metodai: vizualinė medžiaga – istorinės nuotraukos, dailės kūriniai; žaidimai/užduotys– tam tikrų parko architektūros ir gamtos elementų suradimas, apibūdinimas; gamtinių ekspozicijų tyrinėjimas – augalų stebėjimas atpažinimas; dirbtuvėlės – priklausomai nuo amžiaus grupės gaminamas su vienuolių veikla, parku susijęs suvenyras. Siekiama, jog po edukacijos moksleiviai būtų giliau susipažinę su Bernardinų sodo istorija, kultūros ir gamtos paveldu, būtų motyvuoti ir toliau tyrinėti šią ir kitas miesto erdves, gebėtų geriau atpažinti įvairius kultūros ir gamtos paveldo elementus mus supančioje urbanistinėje aplinkoje.
Architektūra, Dizainas

Edukacinė paskaita „Pagaminta Vilniuje: įdomioji pramonės ir daiktų istorija“ (Nuotolinė paslauga)

Apie kuriuos Vilniuje pagamintus daiktus žinojo kiekvienas miestietis, o kurie buvo laikomi paslaptyje po devyniais užraktais? Kur veikė pirmasis sostinės šokolado fabrikas ir kur buvo
pagamintas pirmasis lietuviškas kompiuteris? Paskaitoje susipažinsite su Vilniaus pramonės istorine raida, plėsite žinias apie įvairiuose sektoriuose per kelis šimtmečius gamintų daiktų dizaino, kūrybos, technologinius sprendimus. Pasakojimas gausiai iliustruojamas archyvinėmis nuotraukomis, iškarpomis iš senosios spaudos, istoriniais žemėlapiais, archyvine video medžiaga. Bendraujama „gyvai“ – susitikimas vyksta suderintu laiku.
Architektūra, Daugiakultūriškumas

Orientacinis žaidimas „Didelio prospekto mažos detalės“

Gedimino prospektas – reprezentacinė miesto gatvė XIX, XX ir XXI amžiaus Vilniuje. Čia vis kitokį įspaudą palikti norėjo kiekviena miestą kontroliavusi valdžia – caro, vokiečių, lenkų,
komunistų, lietuvių... Ar pavyks pastebėti iškalbingas istorijos detales pastatų sienose, gatvių grindinyje, kiemuose ir skersgatviuose? Žaidimo metu, naudodamiesi suteiktomis priemonėmis (be išmaniųjų telefonų), moksleiviai ieškos punktų ir atlikinės įvairias užduotis, o taip pat pažins dalelę sostinės istorijos, architektūros, užčiuops skirtingų tautų paveldą. Maršrutas driekiasi tik Gedimino prospekte ir keliose gretimose gatvelėse. Žaidimo metu moksleiviai skirstomi į grupes ir savarankiškai keliauja po prospektą ieškodami žaidimo punktų. Jei nenorima vaikų paleisti vienų, būtini bent 3-4 lydintys asmenys (priklausomai nuo dalyvių skaičiaus).
Skulptūra, Daugiakultūriškumas

Ekskursija „Istorijos narsuoliai“

Kūrybiškų užduočių, žaidimų metu susipažinsime su žymiausiomis Lietuvos istorijos asmenybėmis! Sekdami bastūno Radvilos Našlaitėlio, Vilniaus miesto globėjo Šv. Kristoforo,
visuomenininko C. Šabado ir Lazdynų Pelėdos pėdomis, semsimės drąsos įvairiems žygiams – įkvėpimo kurti, būti savimi, užstoti silpnuosius, leistis į nežinomus kraštus! Ekskursijos tikslai – sudominti vaikus Lietuvos istorijai reikšmingomis asmenybėmis, jų idėjomis ir veikla, supažindinti su daugiakultūrio miesto idėja, ugdyti vaikų pastabumą ir gebėjimą suprasti įvairius kultūros ženklus miesto aplinkoje.
Architektūra, Kultūros paveldas

Ekskursija „Senojo Vilniaus paslaptys“

Kur anksčiau tekėjo Vilnelė? Iš kur atsirado siaurų senamiesčio gatvelių pavadinimai? O kaip pastatyti gotikinį pastatą? Ekskursija vaikus supažindins su įdomiausiais istorinio Vilniaus
akcentais. Maršrutas driekiasi senamiesčio aikštėmis ir gatvelėmis apžiūrint svarbius istorinius pastatus (Valdovų rūmus, Katedrą, Universitetą…) bei užsukant į jaukius senojo Vilniaus kiemelius. Pasivaikščiojimas kupinas įtraukiančių veiklų ir patirčių: tyrinėtojo lupa priartina mažiausias pasislėpusias architektūros detales, technologijų pagalba prabyla skulptūros, o kąsnelis žydų duonelės papasakoja apie daugiakultūrį miestą. Po ekskursijos taip pat laukia specialios senamiesčio tyrinėjimams skirtos iliustruotos užduotys, kurias atlikdami vaikai galės įtvirtinti ir papildyti pasivaikščiojimo metu įgytas žinias. Ekskursija gali vykti lietuvių, rusų ir anglų kalbomis.
Rodomi įrašai: 1 - 1027