Dėmesio! Mokinių skaičius užkrautas iš mokinių registro, kiekvienam mokiniui skiriant 12 EUR. Daugiau info pateikta DUK.
Kultūros paveldas, Daugiakultūriškumas

Orientacinis žaidimas „Kalėdų pėdsakais“

Atrasti Kalėdų dvasia alsuojantį senamiestį visada smagiau žaidžiant! Orientacinio žaidimo metu komandos aplankys įvairius senojo miesto kiemelius ir gatveles, ieškos atsakymų, kaip
Kalėdas švenčia skirtingos tautos, kaip šventinį šurmulį sutikdavo didikai, iš kur atkeliavo daugelis mūsų pačių tradicijų. Kartu su užduotimis dalyvių lauks ir ypatingi patirčių maišeliai, kurie padės užuosti, paragauti, paliesti Kalėdas žaidimo metu. Žaidime vaikų komandos senamiestyje naviguoja ir užduotis atlieka savarankiškai, be gido. Orientacinio žaidimo tikslas – ugdyti gilesnį, platesnį Kalėdų šventės istorijos, vertės ir prasmės suvokimą.
Architektūra, Kultūros paveldas

Ekskursija „Klaipėdos senamiesčio paslaptys“

Klaipėdos senamiestis apipintas įdomiausiomis istorijomis, kurių skrynią atversime! Su reikšmingiausiais uostamiesčio akcentais susipažinsime tyrinėdami senamiesčio gatveles,
klausydamiesi legendų, stebėdami architektūros palikimą, kurdami ir žaisdami! Ekskursijos tikslas – sudominti vaikus Klaipėdos senamiesčio meno, kultūros, architektūros paveldu, atskleisti jo vertybes, ugdyti vaikų pastabumą ir gebėjimą suprasti įvairius kultūros ženklus miesto aplinkoje. Siekiama, kad po ekskursijos vaikai jaustųsi geriau pažįstantys Klaipėdos senamiestį, suvoktų apie jame glūdinčias vertybes ir būtų motyvuoti toliau tyrinėti juos supančią aplinką.
Architektūra, Kultūros paveldas

Orientacinis žaidimas „Atrask Vilniaus pramonės istoriją“

Beveik pusantro šimtmečio Naujamiestis buvo Vilniaus industrine šerdimi. Dūzgė staklės, riaumojo varikliai, tepalų kvapai maišėsi su šviežių bandelių aromatu. XXI-ajame amžiuje rajonas
kitoks – daugelis fabrikų jau senokai užvertė paskutiniuosius savo istorijos puslapius ir užleido vietą moderniems loftams bei biurams. Vis dėlto proziški gamyklų pastatai liudija neįprastą Naujamiesčio praeitį. Šio žaidimo metu galima pasitikrinti savo orientavimosi aplinkoje gebėjimus, atrasti išlikusius originalius istorinius artefaktus, sužinoti apie juos intriguojančių detalių ir, žinoma, atlikti įdomias užduotis. Beje, šiai pramogai nereikalingi jokie išmanieji įrenginiai! Pasikliauti teks tik savo akimis, kojomis ir protu.
Kultūros paveldas

Edukacinė ekskursija „Nepriklausomybės pėdsakais“

Sostinės senamiestyje ne vieno pastato sienos tyliai kužda istorijas, kaip kūrėsi nepriklausoma Lietuvos valstybė – tereikia įsiklausti, tyrinėti ir atrasti! Ekskursijoje laukia
pažintis su svarbiausiomis nepriklausomą Lietuvą kūrusiomis asmenybėmis, istorijos apie ano meto įvykius ir iššūkius bei įvairios įtraukiančios užduotys. Ekskursijos tikslas – pasitelkiant gyvą miesto aplinką supažindinti vaikus su Lietuvos kelio į nepriklausomybę istorija. Pagrindiniai ekskursijos uždaviniai: supažindinti moksleivius su svarbiausiomis Vilniaus senamiesčio vietomis, glaudžiai susijusiomis su šalies valstybingumo istorija; sudominti vaikus įvairiais architektūros, istorinių reliktų, meno elementais ir atskleisti jų sąsajas su nepriklausomybės istorija; ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą geriau suprasti ir interpretuoti miesto kultūrinę aplinką; iškelti klausimus ir kviesti moksleivius interpretuoti miesto istoriją ir dabartį. Ekskursijose naudojami metodai: užduotys, padedančios įsisavinti ekskursijos turinį – istorinių reliktų/ženklų suradimas pastatų eksterjeruose ir greta, atsakymų į klausimus paieška su pastatais susijusiuose istoriniuose dokumentuose (laikraščių, leidinių, nuotraukų kopijose); vizualinė medžiaga - istorinės miesto nuotraukos, pirmojo lito kopijos ir pan.; garsiniai elementai - klausomasi pirmosios Lietuviškos operos įrašo fragmento.
Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacinė paskaita „Įdomioji sostinės istorija: kur, kaip ir kodėl dygo Vilniaus rajonai?“ (Nuotolinė paslauga)

Sužinokite, kaip per amžius augo Vilnius – kas padiktavo tokias jo plėtros kryptis? Kaip buvę kaimai virto naujais miegamaisiais rajonais? Iš kur atsirado jų pavadinimai? Kaip ir kur
buvo gaminamos blokinių namų plokštės? Kas lėmė kiekvieno rajono (ne)išskirtinumą? Paskaitos metu pasakojimas gausiai iliustruojamas archyvinėmis nuotraukomis, iškarpomis iš senosios spaudos, istoriniais žemėlapiais, archyvine video medžiaga. Tai galimybė plačiau pažvelgti ne tik į gilesnę miesto praeitį, tačiau ir į XX a. architektūrą, kurioje daugelis mūsų iki šiol gyvename.
Architektūra, Kultūros paveldas

Orientacinis žaidimas „Pažink Kauno modernizmą!“

Kauno modernizmas – architektūros stilius, užgimęs tarpukariu ir tapęs išskirtine miesto vizitine kortele. Dabar miestas yra laikomas gyvu muziejumi su daugiau nei 6000 modernizmo
objektų po atviru dangumi. Kviečiame jį aplankyti ir leistis į azartišką orientacinį žaidimą susipažįstant su Kauno modernizmu! Orientacinio žaidimo tikslas – pasitelkiant gyvą miesto aplinką supažindinti moksleivius su tarpukario Kauno modernizmo architektūra, stilistiniais jos bruožais. Pagrindiniai orientacinio žaidimo uždaviniai: supažindinti mokinius su tarpukario Kauno modernizmo architektūra, pristatyti unikalų lietuviškąjį modernizmą, sudominti moksleivius įvairiais architektūros, istorinių reliktų, meno elementais mieste ir atskleisti jų sąsajas su skirtingais istorijos įvykiais, ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą geriau suprasti ir interpretuoti miesto kultūrinę aplinką. Žaidime naudojami metodai: navigavimas remiantis žemėlapiais – vaikai turi surasti kelią iki objektų; užduotys, atskleidžiančios architektūros vertybes – istorinių vietų atpažinimas nuotraukose, sąsajų tarp vaizdo, vietos, teksto paieška ir kt. Siekiama, jog po žaidimo mokiniai būtų įgiję daugiau žinių apie tarpukario Kauno modernizmo architektūrą, gebėtų miesto erdves susieti su istorijos įvykiais, geriau atpažintų įvairius istorijos ir kultūros ženklus gyvoje miesto aplinkoje ir būtų motyvuoti toliau tyrinėti juos supančios aplinkos architektūrą, istoriją ir paveldą, taptų pastabesni architektūros detalėms, pasakojančioms miesto istoriją – ne tik Kaune, bet ir savo gyvenamoje aplinkoje.
Skulptūra, Daugiakultūriškumas

Ekskursija „Istorijos narsuoliai“

Kūrybiškų užduočių, žaidimų metu susipažinsime su žymiausiomis Lietuvos istorijos asmenybėmis! Sekdami bastūno Radvilos Našlaitėlio, Vilniaus miesto globėjo Šv. Kristoforo,
visuomenininko C. Šabado ir Lazdynų Pelėdos pėdomis, semsimės drąsos įvairiems žygiams – įkvėpimo kurti, būti savimi, užstoti silpnuosius, leistis į nežinomus kraštus! Ekskursijos tikslai – sudominti vaikus Lietuvos istorijai reikšmingomis asmenybėmis, jų idėjomis ir veikla, supažindinti su daugiakultūrio miesto idėja, ugdyti vaikų pastabumą ir gebėjimą suprasti įvairius kultūros ženklus miesto aplinkoje.
Kultūros paveldas, Kita

Ekskursija autentiškoje atominėje slėptuvėje

Pažinkite šaltojo karo laikų istoriją išlikusioje unikalioje, autentiškoje civilinės saugos (atominėje) slėptuvėje. Vilniaus Naujamiesčio rajone, buvusios gamyklos „Lietuvos automatika“
teritorijoje keli metrai po žeme laukia sugrįžimas į totalitarinio režimo pasaulį. Tai išskirtinė istorijos patirtis, kurios metu lydimi gido moksleiviai lankysis slėptuvėje, susipažins su pokario politiniu ir kultūriniu kontekstu, propagandine ano laikotarpio kultūra – slėptuvėje išlikusia literatūra, plakatais, muzika, video, išbandys išlikusią autentišką įrangą – hermetines duris, oro pumpavimo mechanizmų veikimą, pasimatuos cheminės apsaugos kostiumą, dujokaukes ir kt. Unikali istorijos pamoka, kuri suteiks galimybę gyvai patirti ir kritiškai įvertinti šaltojo karo laikų atmosferą, totalitarinio Sovietų sąjungos režimo politinius, kultūrinius siekius.
Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacinė ekskursija „Kai Kaunas buvo sostinė“

Tarpukario Kaune vyko gausybė įdomių įvykių ir reikšmingų pokyčių – ekskursijoje bandysime juos pamatyti, išgirsti ir net paragauti! Kaip atpažinti tarpukario architektūrą? Kokie
patiekalai puikavosi ant stalo madingiausiame restorane? Kaip gimė Litas? Ekskursijoje laukia tikras istorijos detektyvas! Ekskursijos tikslas – sudominti vaikus tarpukario laikotarpio miesto kultūros paveldu, atskleisti jo vertybes ir ugdyti kultūrinį-istorinį sąmoningumą. Pagrindiniai ekskursijos uždaviniai: įtraukti vaikus į gyvą tarpukario miesto tyrinėjimą; sudominti vaikus įvairiais miesto architektūros, skulptūros, dizaino, transporto elementais; atskleisti reikšmingų tarpukario asmenybių bei daugiakultūrio miesto istorijas; ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą urbanistinėje erdvėje įžvelgi įvairias kultūrines raiškos formas. Ekskursijose naudojami metodai: įvairios užduotys/žaidimai, padedantys įsisavinti ekskursijos turinį (tyrinėjant pastato architektūrą žaidžiama „Tiesa ar melas“; kalbant apie gastronomiją – spėjama, koks produktas juodame maiše ir kt.); įvairi vizualinė medžiaga, atskleidžianti tematiką (prezidentų, transporto, pastatų archyvinės fotografijos, tarpukario monetos ir kt.); garsiniai elementai (išgirstama tarpukario atlikėjų muzika); gastronominiai elementai (ragaujama žydų duonelė) ir kt. Siekiama, jog po ekskursijos moksleiviai jaustųsi geriau pažįstantys tarpukario laikotarpį, suvoktų apie tuo metu mieste vykusius pokyčius, sukurtą vertingą kultūros paveldą bei būtų motyvuoti toliau tyrinėti juos supančią aplinką.
Architektūra, Dizainas

Edukacinė paskaita „Pagaminta Vilniuje: įdomioji pramonės ir daiktų istorija“ (Nuotolinė paslauga)

Apie kuriuos Vilniuje pagamintus daiktus žinojo kiekvienas miestietis, o kurie buvo laikomi paslaptyje po devyniais užraktais? Kur veikė pirmasis sostinės šokolado fabrikas ir kur buvo
pagamintas pirmasis lietuviškas kompiuteris? Paskaitoje susipažinsite su Vilniaus pramonės istorine raida, plėsite žinias apie įvairiuose sektoriuose per kelis šimtmečius gamintų daiktų dizaino, kūrybos, technologinius sprendimus. Pasakojimas gausiai iliustruojamas archyvinėmis nuotraukomis, iškarpomis iš senosios spaudos, istoriniais žemėlapiais, archyvine video medžiaga. Bendraujama „gyvai“ – susitikimas vyksta suderintu laiku.
Rodomi įrašai: 1 - 1028