Dramos teatras

Ekskursija Nacionaliniame Kauno dramos teatre

Nacionaliniame Kauno dramos teatre vykdomos dvi skirtingos ekskursijų rūšis. Didžiosios scenos magija. Vienai valandai Didžioji scena atsiveria tik Jums – čia sukasi didysis scenos
ratas, leidžiasi ir kyla orkestro duobė, šviečia šimtai šviestuvų ir skamba muzika. O kur dar vaizdo projekcijų magija ir kėlimo traversų šou! Apie moderniausias scenos technologijas pasakoja ir jas demonstruoja scenos įrenginių inžinierius, garso ir šviesų operatoriai. Pažintis su teatro užkulisiais ir erdvėmis. Ar žinojote, kad pagrindiniame Nacionalinio Kauno dramos teatro pastate veikia trys vaidybinės aikštelės: Didžioji scena, Rūtos salė ir Mažoji scena? O kur dar grimo kambariai, grimo cechas, siuvykla, butaforijos dirbtuvės, kuriose gimsta spektaklių dekoracijos ir patys įvairiausi spektaklyje naudojami daiktai! Ekskursijos metu aplankysite visas scenas, cechuose susitiksite su čia dirbančiais meistrais – kiekvienoje stotelėje sužinosite įdomią šio teatro istoriją, išgirsite atsakymus į jums rūpimus klausimus.
Dailė, Literatūra

Skaitymai ir kūrybinės dirbtuvės „Sapnų ir svajonių gaudyklės“

Pagrindinis šios paslaugos tikslas – išplėsti bei paįvairinti skaitymo procesą, jungiant jį su kūrybinėmis veiklomis, kurių pagalba vaikams lengviau perteikiama teksto prasmė bei
sudominama turiniu. Uždaviniai: 1. Pasitelkiant skaitymo skatinimo ir kūrybiškumo ugdymo formas, ugdyti dalyvių kultūrinį sąmoningumą. 2. Naudojant netradicines priemones, skatinti vaikus domėtis knygomis ir skaitymu. 3. Skaitant ir analizuojant kūrinius, ugdyti vaikų kritinį mąstymą, gebėjimą sklandžiai reikšti savo mintis, patirtį bei emocijas. 4. Pasitelkiant dailę, kaip kūrybinės raiškos priemonę, kūrybingai interpretuoti tekstus, lavinti vaizduotę, ugdyti meninius įgūdžius. 5. Naudojant antrines ir gamtines žaliavas, ugdyti dalyvių atsakingą požiūrį į vartotojiškumą. Užsiėmimą sudarys dvi dalys: skaitymo ir diskusijų bei praktinė (kūrybinė) dalys. Atsižvelgiant į dalyvaujančių vaikų amžių, skaitymui gali būti rekomenduojama knyga. I dalis – knygos apie sapnus arba svajones skaitymas, pvz.: S. Paltanavičiaus „Maži ežiuko sapnai“, A. Onichimovskos „Kur nuėjo sapnas“ ir kt. Kartu skaitysime pasirinktą kūrinį (ar jo ištrauką), kviesime vaikus diskutuoti apie tai, kokios mintys jiems kyla skaitant, pasidalinti savo patirtimis, emocijomis. II dalis (praktinė-kūrybinė): kūrybinės dirbtuvės „Sapnų ir svajonių gaudyklės“. Jų metu iš antrinių ir gamtinių medžiagų vaikai galės pasigaminti savo sapnų ar svajonių gaudyklę. Siekiant ugdyti kultūrinį sąmoningumą, atsakingą vaikų požiūrį į vartotojiškumą, kūrybinių dirbtuvių metu bus naudojamos gamtinės (vijoklių, medžių šakos ir šaknys, augalai, vaisiai, daržovės) bei antrinės (susidėvėjusios, naudojimui netinkamos knygos, žurnalai) žaliavos.
Etninė kultūra

Kūrybinės dirbtuvės „Baltų raštų gelmė“

Norintys susipažinti su senųjų baltiškų ornamentų prasmėmis ir simboliais, atverti jų gilesnę prasmę bei įsitraukti į kūrybinį procesą kviečiami dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse „Baltų
raštų gelmė“. Ką veiksime, patirsime, sužinosime, kursime? Susipažinsite su senovės baltų ir lietuvių ornamentais bei simboliais, jų raida ir prasme. Išgirsite, kurie ženklai simbolizuoja stichijas – ugnį, orą, žemę ir vandenį, sužinosite, kokia yra skaičių, spalvų, garsų simbolika, laiko samprata ir pan. Sužinosite, kokios prasmės slypi už svarbiausių geometrinių pavidalų – taško, rato, tiesės, kryžiaus, svastikos, trikampio, kvadrato, šešiakampio ir kt., kur ir kaip buvo naudojami šie ženklai, kokie jų vaizdavimo ypatumai, kaip raštų simboliuose rasti pagrindinius pasaulio viseto ir išsidėstymo dėsningumus. Galėsite išsirinkti jums patikusį ženklą ar ornamentą ir pasitelkę dailės priemones jį nupiešti ant specialiai paruošto plokščio akmenuko. Šis akmenukas galės pasitarnauti kaip padėkliukas žvakei, puodeliui ar kaip namų puošmena. Taip pat galėsite dekoruoti jums paruoštus knygos skirtukus baltiškais ženklais. Knygos skirtukus galėsite naudoti savo vadovėliuose. Be to, į namus galėsite parsinešti vaizdinę medžiagą, kuri pasitarnaus įvairiems kūrybiniams sumanymams, pavyzdžiui, kuriant mezgimo ar velykinio margučio raštą, tatuiruotės ruošinius, paveikslus, drabužių aplikacijas, karpinius ir pan. Tapk baltiškojo ženklo prasmių tyrinėtoju ir sukurk gražius darbelius sau ir kitiems.
Literatūra, Kita

Knygos istorijos išmaniai

Edukacinės kūrybinės dirbtuvės su planšetiniais kompiuteriais. Pagrindinis tikslas – didinti vaikų skaitymo motyvaciją, pasitelkiant kūrybiškumą bei atskleidžiant inovatyvių
technologijų galimybes turiningam laisvalaikio užimtumui. Uždaviniai: 1. Pasitelkiant skaitymo skatinimo ir kūrybiškumo ugdymo formas, didinti dalyvių kultūrinį sąmoningumą. 2. Naudojant informacines technologijas, skatinti vaikus domėtis knygomis ir skaitymu. 3. Skaitant ir analizuojant kūrinius, ugdyti vaikų kritinį mąstymą, gebėjimą sklandžiai reikšti savo mintis, patirtį bei emocijas. 4. Supažindinti su knyga bei jos gaminimo ypatybėmis dalyvių kartai priimtinomis išmaniomis priemonėmis (mobiliosios programėlės). 5. Atrinkti ir supažindinti su edukacinėmis programėlėmis, kurios skatina kūrybiškumo ugdymą ir saviraišką. Veiklos: - Bibliotekos mobiliųjų edukacinių programėlių „Knygos kelias“ (http://knygoskelias.kvb.lt/) ir „Knygos kodas“ (http://knygoskodas.kvb.lt/) pristatymas ir praktinis jų išbandymas. Mokomojo žaidimo „Knygos kelias“ dėka dalyviai ne tik sužinos, kaip būdavo gaminamos knygos, bet ir galės visame knygos gaminimo procese sudalyvauti patys. Vaikai išbandę aplikaciją galės sužinoti, kaip knygos buvo gaminamos iki spausdinimo mašinos atsiradimo ir kaip knyga atsidurdavo lentynoje po spausdinimo meno atsiradimo. „Knygos kelias“ turi gausybę paaiškinimų ir mokinių žinias papildo įdomia istorine informacija bei faktais, kurių apie knygas nežino net ir kai kurie suaugusieji. Mobiliame edukaciniame žaidime „Knygos kodas" dalyviai ras 7 skaitymą skatinančias užduotis, kurios sudarytos pagal žymiausių Lietuvos ir pasaulio autorių kūrinius. Vartydami knygų viršelius, sužinos apie populiariausias knygas, o žodžių paiešką atliks „Knygiažodyje“. Mažiesiems dalyviams užduotys bus parinktos tinkančios jų amžiui. - Literatūros kūrinio pasirinkimas ir skaitymas.
Literatūra, Muzika

Hiphopo edukacija

Kvietimas: Ei, moksleivi! Tėvai ir vėl baisisi Tavo klausoma muzika? Mokytoja prarado viltį iš Tavęs atimti ausinukus? Eilėje į repo koncertą gali prastovėti kelias valandas? Tu ne
vienas! Mūsų daug tokių! Čiupk klasės draugus, mokytoją ir skubėk į Kauno apskrities viešąją biblioteką! Užsiėmime ne tik susipažinsi su Lietuvos hihpopo istorija, bet ir pats tapsi repo guru – vertinsi ir analizuosi kitų atlikėjų kūrinius, kursi naujus ir repuosi. Atvyk į laikinąją sostinę nelaikino hiphopo <...> gyvai susimatysim visi live from Kaunas streets!* Numatoma veikla: Pirmoje edukacijos dalyje mokiniai trumpai supažindinami su Lietuvos hiphopo istorija ir raida (pristatomi žymiausi renginiai, garsiausi subkultūros atstovai ir kt.). Edukacijos metu paleidžiamos specialiai atrinktos muzikinių repo kūrinių ištraukos, moksleiviams išdalinami lapai su šių ištraukų tekstais ir skiriama užduotis atpažinti visas tekstuose minimas metaforas bei jas paaiškinti, o taip pat įvardinti sau artimiausią, dabartinę būseną geriausiai atspindinčią metaforą. Antroje edukacijos dalyje moksleiviai suskirstomi į grupes, jiems pateikiama kūrybinė užduotis – sukurti trumpą repo kūrinį. Kiekviena grupė gauna po dėžutę, kurioje būna specialūs nurodymai – nusakoma kokius žodžius moksleiviai turi panaudoti savo kūrinyje, pateikiama tematika arba net ištrauka iš spaudos, kurią interpretuodami moksleiviai turi sukurti kūrinį. Kiekviena grupė vėliau šiuos kūrinius pristato/ surepuoja. * Karpiz, Lilas, Messiah, Svaras – „Kambariokai“
Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacinė ekskursija Kauno senamiestyje

„Gatvės gyvos vaikams“ kuria specialiai mokiniams pritaikytas edukacines ekskursijas: - pasivaikščiojimuose gausu interaktyvių elementų; - informacija parinkta pagal vaikų amžių ir
suvokimą; - ekskursijas veda darbe su vaikais patyrę gidai. Ekskursijų tikslas – sudominti vaikus miesto kultūros paveldu, atskleisti jo vertybes ir ugdyti kultūrinį-istorinį sąmoningumą. Pagrindiniai ekskursijų uždaviniai: - įtraukti vaikus į gyvą miesto erdvių tyrinėjimą; - sudominti vaikus įvairiais miesto architektūros, meno elementais; - ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą orientuotis ir suprasti miestą; - iškelti klausimus ir kviesti vaikus dalintis mintimis, interpretuoti miesto istoriją ir dabartį; - atkreipti vaikų dėmesį į paveldo išsaugojimo iššūkius. Ekskursijose naudojami metodai: - įvairūs teminiai žaidimai, užduotys, padedančios įsisavinti ekskursijos turinį; - įvairi vizualinė medžiaga, atskleidžianti tematiką (istorinės nuotraukos, atvirlaiškiai, žemėlapiai ir kt.); - skirtingus pojūčius sužadinančios priemonės (degustuojami temą atskleidžiantys maisto produktai, uodžiami kvapai ir kt.); - įvairios priemonės ar objektai, iliustruojantys temą. Siekiama, kad po ekskursijos vaikai jaustųsi geriau pažįstantys istorinę miesto dalį, suvoktų, kad joje glūdi vertybės, ir būtų motyvuoti toliau tyrinėti juos supančią aplinką. Ekskursijų maršrutai „Didieji Lietuvos kūrėjai“: ekskursijos metu sugrįšime į praeitį, dainos ir žaidimai padės atskleisti, ką mums suteikė pagonybė ir krikščionybė, sužinosime, kaip Lietuvą kūrė Mindaugas, Gediminas, ką ypatingo į mūsų šalį atvežė Bona Sforca bei kas gi buvo Nepriklausomybės Akto signatarai. „Senojo Vilniaus paslaptys“: ekskursija supažindina su įdomiausiais istorinio Vilniaus akcentais. Maršrutas driekiasi senamiesčio gatvelėmis aplankant svarbius istorinius pastatus (Katedra, Universitetas, Šv. Onos bažnyčia…) bei užsukant į jaukius senojo Vilniaus kiemelius.
Fotografija

Kauno fotografijos kūrybinė galerija

Kauno fotografijos kūrybinės galerijos metu siekiama suteikti kuo platesnių teorinių ir praktinių žinių apie Lietuvos ir pasaulio fotografiją ir ugdyti vizualinį raštingumą. Kauno
fotografijos galerijos parengti vizitai neapsiribos tik ekspozicijos pristatymu – mokiniai bus plačiau supažindinami su fotografijos istorija. Svarbu tai, kad užsiėmimų metu bus skatinamas dialogas, taip įtraukiant dalyvius ir sukuriant priežastį įsigilinti į parodos vaizdus ir idėją. Fotografija yra medija, kuria gali būti pasakojamos įvairiausios vaizdinės istorijos, todėl, priklausomai nuo parodos turinio, įgautos žinios gali būti ne tik apie fotografiją, bet ir kitomis temomis. Edukacijos programa yra adaptuojama priklausomai nuo tuo metu esamos parodos Kauno fotografijos galerijoje. Dėl to edukacinėje programoje galima apsilankyti kelis kartus skirtingos parodos metu.
Dailė, Literatūra

Skaitymai ir kūrybinės dirbtuvės „Gamtos formų atspaudai“

Pagrindinė šios paslaugos tikslas – išplėsti skaitymo procesą jungiant jį su kūrybinėmis veiklomis, kurių pagalba vaikams lengviau perteikiama teksto prasmė. Uždaviniai: 1. Pasitelkiant
skaitymo skatinimo ir kūrybiškumo formas, ugdyti dalyvių kultūrinį sąmoningumą. 2. Naudojant netradicines priemones, skatinti vaikus domėtis knygomis ir skaitymu. 3. Skaitant ir analizuojant kūrinius, ugdyti vaikų kritinį mąstymą, gebėjimą sklandžiai reikšti savo mintis, patirtį bei emocijas. 4. Pasitelkiant dailę, kaip kūrybinės raiškos priemonę, kūrybingai interpretuoti tekstus, lavinti vaizduotę, ugdyti meninius įgūdžius. 5. Naudojant antrines ir gamtines žaliavas, ugdyti dalyvių atsakingą požiūrį į vartotojiškumą. Užsiėmimą sudarys dvi dalys: skaitymo ir diskusijų bei praktinė (kūrybinė). Atsižvelgiant į dalyvaujančių vaikų amžių, skaitymui gali būti rekomenduojama knyga. I dalis – knygos apie gamtą skaitymas, pvz.: S. Paltanavičius „Gamtos metų ratas“, A. Sakse „Pasakos apie gėles“, P. Kovač „Mažosios burtininkės vaistažolės“ ir kt. Kartu skaitysime pasirinktą kūrinį ar jo ištrauką, kviesime vaikus diskutuoti apie tai, kokios mintys jiems kyla skaitant, pasidalinti savo patirtimis, emocijomis. II dalis (praktinė-kūrybinė): kūrybinės dirbtuvės „Gamtos formų atspaudai“. Jų metu vaikai turės galimybę „tapyti“ įvairiomis gamtinėmis medžiagomis, t. y. panaudojant augalus, vaisius, daržoves, pasigaminti jų antspaudų paveikslą, dovanų maišelį ar atviruką. Siekiant ugdyti kultūrinį sąmoningumą, atsakingą vaikų požiūrį į vartotojiškumą, kūrybinių dirbtuvių metu bus naudojamos gamtinės (vijoklių, medžių šakos ir šaknys, augalai, vaisiai, daržovės) bei antrinės (susidėvėjusios, naudojimui netinkamos knygos, žurnalai) žaliavos.
Dailė, Kultūros paveldas

Kūrybinės piešimo dirbtuvės „Knygos menas“

Edukacinio užsiėmimo dalyviai susipažįsta su knygos istorija, gali pamatyti pirmųjų spausdintų knygų (inkunabulų) originalus, kuriems daugiau nei 500 metų. Daugiausiai dėmesio skiriama
senųjų knygų puošybai – mokiniai sužino apie inicialinę raidę, kaip apie vieną iš knygos dekoravimo elementų, pamato jos pavyzdžius iš viduramžių knygų. Praktinio užsiėmimo metu naudojamos pagrindinės tapybos ir piešimo priemonės, kuriomis mokiniai patys kuria savo inicialinę raidę. Sukurti individualūs darbai atitenka mokiniams kaip atsiminimas iš įvykusios edukacijos. Šios edukacijos metu, suteikiant dalyviams saviraiškos laisvę ir galimybę interpretuoti gautą informaciją, lavinama mokinių vaizduotė, kūrybinis mąstymas.
Dailė, Kultūros paveldas

Edukacinės-kūrybinės dirbtuvės „Tekstilės istorija kitaip: pažink ir kurk“

Pažvelkime į dailės pamokas kitu kampu: kviečiame 4–6 klasių moksleivius pabūti dizaineriais ir susikurti originalaus dizaino maišelį! Edukacinių–kūrybinių dirbtuvių metu, pasitelkę
bibliotekoje esančias knygas apie meną, susipažinsime su marga ir spalvinga pasaulio tekstilės istorija. Pereidami nuo teorijos prie praktikos, išmėginsime specialius tekstilės dažus. Kiekvienas galės susikurti savitą, originalią, žaismingą kompoziciją ant medvilninio maišelio. Sužinok daugiau apie meną ir pažadink savo kūrybingumą!
Rodomi įrašai: 1 - 1016