Atnaujintas Kultūros paso paslaugų teikimas. Paslaugų teikėjai ir mokyklos siūlydami ir užsakydamos paslaugas turi vadovautis Valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimais. VISA info paskelbta DUK ir paslaugos teikėjų, mokyklos koordinatorių paskyrose.
Dramos teatras

Ekskursija Nacionaliniame Kauno dramos teatre

Nacionaliniame Kauno dramos teatre vykdomos dvi skirtingos ekskursijų rūšis. Didžiosios scenos magija. Vienai valandai Didžioji scena atsiveria tik Jums – čia sukasi didysis scenos
ratas, leidžiasi ir kyla orkestro duobė, šviečia šimtai šviestuvų ir skamba muzika. O kur dar vaizdo projekcijų magija ir kėlimo traversų šou! Apie moderniausias scenos technologijas pasakoja ir jas demonstruoja scenos įrenginių inžinierius, garso ir šviesų operatoriai. Pažintis su teatro užkulisiais ir erdvėmis. Ar žinojote, kad pagrindiniame Nacionalinio Kauno dramos teatro pastate veikia trys vaidybinės aikštelės: Didžioji scena, Rūtos salė ir Mažoji scena? O kur dar grimo kambariai, grimo cechas, siuvykla, butaforijos dirbtuvės, kuriose gimsta spektaklių dekoracijos ir patys įvairiausi spektaklyje naudojami daiktai! Ekskursijos metu aplankysite visas scenas, cechuose susitiksite su čia dirbančiais meistrais – kiekvienoje stotelėje sužinosite įdomią šio teatro istoriją, išgirsite atsakymus į jums rūpimus klausimus.
Architektūra, Kultūros paveldas

Orientacinis žaidimas „Kauno tautos: istorijos detektyvas"

Kokios tautos gyveno, dirbo ir kūrė Kaune? Kur jie meldėsi, kuo prekiavo, ką valgė? Kuo žydų, lekų, vokiečių ar totorių paveldas svarbus mums šiandieną? Kviečiame moksleivius visų
atsakymų ieškoti orientaciniame žaidime ir leistis į gyvą pažintį su daugiakultūrio miesto gyventojais.Orientacinio žaidimo tikslas – per pažintį su skirtingų tautų kultūros paveldu ugdyti mokinių kultūrinį sąmoningumą, toleranciją bei paskatinti vaikus plačiau domėtis ir tyrinėti daugiakultūrį miestą. Pagrindiniai žaidimo uždaviniai: įtraukti vaikus į gyvą skirtingų miesto tautų paveldo tyrinėjimą; sudominti vaikus įvairiais skirtingų tautų kultūros paveldo aspektais – religija, architektūra, gastronomija ir kt.; atskleisti skirtingų tautų paveldo svarbą ir reikšmę šiuolaikiniame mieste; ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą urbanistinėje erdvėje įžvelgi įvairias kultūrines raiškos formas. Žaidime naudojami metodai: navigavimas remiantis žemėlapiais – vaikai turi surasti kelią iki objektų; užduotys, atskleidžiančios architektūros vertybes bei daugiakultūrio miesto gyventojų istoriją– istorinių vietų atpažinimas nuotraukose, kryžiažodžių sprendimas, sąsajų tarp vaizdo, vietos, teksto paieška ir kt.; Siekiama, jog po žaidimo mokiniai geriau pažinotų miesto daugiakultūrį paveldą, suvoktų jo svarbą ir reikšmę, skirtingų tautų indėlį į miesto kultūrą suvoktų kaip teigiamą reiškinį ir būtų motyvuoti toliau tyrinėti greta mūsų gyvenusias ir vis dar gyvenančias skirtingas tautas.
Architektūra, Kultūros paveldas

Edukacinė ekskursija Kauno senamiestyje

„Gatvės gyvos vaikams“ kuria specialiai mokiniams pritaikytas edukacines ekskursijas: - pasivaikščiojimuose gausu interaktyvių elementų; - informacija parinkta pagal vaikų amžių ir
suvokimą; - ekskursijas veda darbe su vaikais patyrę gidai. Ekskursijų tikslas – sudominti vaikus miesto kultūros paveldu, atskleisti jo vertybes ir ugdyti kultūrinį-istorinį sąmoningumą. Pagrindiniai ekskursijų uždaviniai: - įtraukti vaikus į gyvą miesto erdvių tyrinėjimą; - sudominti vaikus įvairiais miesto architektūros, meno elementais; - ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą orientuotis ir suprasti miestą; - iškelti klausimus ir kviesti vaikus dalintis mintimis, interpretuoti miesto istoriją ir dabartį; - atkreipti vaikų dėmesį į paveldo išsaugojimo iššūkius. Ekskursijose naudojami metodai: - įvairūs teminiai žaidimai, užduotys, padedančios įsisavinti ekskursijos turinį; - įvairi vizualinė medžiaga, atskleidžianti tematiką (istorinės nuotraukos, atvirlaiškiai, žemėlapiai ir kt.); - skirtingus pojūčius sužadinančios priemonės (degustuojami temą atskleidžiantys maisto produktai, uodžiami kvapai ir kt.); - įvairios priemonės ar objektai, iliustruojantys temą. Siekiama, kad po ekskursijos vaikai jaustųsi geriau pažįstantys istorinę miesto dalį, suvoktų, kad joje glūdi vertybės, ir būtų motyvuoti toliau tyrinėti juos supančią aplinką. Ekskursijų maršrutai „Didieji Lietuvos kūrėjai“: ekskursijos metu sugrįšime į praeitį, dainos ir žaidimai padės atskleisti, ką mums suteikė pagonybė ir krikščionybė, sužinosime, kaip Lietuvą kūrė Mindaugas, Gediminas, ką ypatingo į mūsų šalį atvežė Bona Sforca bei kas gi buvo Nepriklausomybės Akto signatarai. „Senojo Vilniaus paslaptys“: ekskursija supažindina su įdomiausiais istorinio Vilniaus akcentais. Maršrutas driekiasi senamiesčio gatvelėmis aplankant svarbius istorinius pastatus (Katedra, Universitetas, Šv. Onos bažnyčia…) bei užsukant į jaukius senojo Vilniaus kiemelius.
Architektūra, Kultūros paveldas

Orientacinis žaidimas - ekskursija „Kauno detektyvas"

Kas gi toks buvo Robertas Antinis? Kuris kunigaikštis Kaune stabdė kryžiuočių veržimąsį gilyn į Lietuvą? Koks buvo antrojo žinomo įamžinto kauniečio vardas? Kodėl būtent tokie įvykiai
ar asmenybės įamžintos skulptūrose? Į šiuos ir kitus klausimus bandysime atsakyti orientacinio žaidimo - ekskursijos metu. Orientacinio žaidimo - ekskursijos tikslas – per pažintį su mokinius supančia aplinka bei paveldu ugdyti mokinių kultūrinį sąmoningumą bei paskatinti plačiau domėtis ir tyrinėti miestą, kuriame gyvename. Pagrindiniai žaidimo uždaviniai: įtraukti vaikus į gyvą skirtingų miesto paveldo tyrinėjimą – religija, architektūra, skulptūrą ir kt.; ugdyti vaikų pastabumą, gebėjimą urbanistinėje erdvėje įžvelgi įvairias kultūrines raiškos formas. Žaidime naudojami metodai: įvairios užduotys, atskleidžiančios architektūros, skulptūros vertybes, istorinius įvykius. – Kryžiažodžių sprendimas, sąsajų tarp vaizdo, vietos, teksto paieška ir kt.; Įveikius orientacinio žaidimo užduotis įgautos žinios įtvirtinamos trumpa ekskursija, kurios metu plačiau papasakojimą apie žaidimo metu nagrinėtus objektus. Siekiame, kad po žaidimo vaikai, geriau pažintų juos supančią aplinką, suprastų joje esančių statinių, skulptūrų ir paminklų prasmę ir reiškmę. Suvoktų, kad keičiantis laikotarpiams, keitėsi ir pats miestas, jo architektūra bei mokėtų analizuoti pokyčius ir jų reikšmę.
Fotografija

Kauno fotografijos galerijos kūrybinė laboratorija

Kauno fotografijos galerijos kūrybinės laboratorijos metu siekiama suteikti kuo platesnių teorinių ir praktinių žinių apie Lietuvos ir pasaulio fotografiją ir ugdyti vizualinį
raštingumą. Uždaviniai: supažindinti mokinius su parodos koncepcija; ugdyti vaizdų suvokimo ir interpretavimo gebėjimus pasitelkiant praktinius užsiėmimus. Metodai ir priemonės: pokalbis ir diskusija, paremta Stedelijk muziejaus programa „Unforgettable“, praktinis užsiėmimas. Numatoma veikla: Kauno fotografijos galerijos parengti vizitai neapsiribos tik ekspozicijos pristatymu – mokiniai bus plačiau supažindinami su fotografijos istorija. Svarbu tai, kad užsiėmimų metu bus skatinamas dialogas, taip įtraukiant dalyvius ir sukuriant priežastį įsigilinti parodos vaizdus ir idėją. Fotografija yra medija, kuria gali būti pasakojamos įvairiausios vaizdinės istorijos, todėl, priklausomai nuo parodos turinio, įgautos žinios gali būti ne tik apie fotografiją, bet ir kitomis temomis. Pokalbis ir diskusija, kurios metu aptariama esama paroda, eksponuojami meno kūriniai, jų išskirtinumas ir reikšmė. Praktinis užsiėmimas, kurio metu mokiniai galės susipažinti su senąja analogine fotografija ir pasitelkę kūrybingumą interpretuoti parodos temą. Kiekviena veikla bus pritaikyta atsižvelgiant į esamą parodą, kurios keičiamos kas mėnesį. Programa bus adaptuojama ir ruošiama naujai, taigi mokiniai galės apsilankyti kelis kartus. Siektini rezultatai: Dalyviai išmoks įsigilinti ir interpretuoti vaizdus bei jų seką.; gebės kūrybiškai atskleisti savo mintis ir jas pritaikyti meninei veiklai; susipažins su fotografija ir jos istorija; gebės sklandžiau dėstyti savo nuomonę.
Fotografija

Kauno fotografijos kūrybinė galerija

Kauno fotografijos kūrybinės galerijos metu siekiama suteikti kuo platesnių teorinių ir praktinių žinių apie Lietuvos ir pasaulio fotografiją ir ugdyti vizualinį raštingumą. Kauno
fotografijos galerijos parengti vizitai neapsiribos tik ekspozicijos pristatymu – mokiniai bus plačiau supažindinami su fotografijos istorija. Svarbu tai, kad užsiėmimų metu bus skatinamas dialogas, taip įtraukiant dalyvius ir sukuriant priežastį įsigilinti į parodos vaizdus ir idėją. Fotografija yra medija, kuria gali būti pasakojamos įvairiausios vaizdinės istorijos, todėl, priklausomai nuo parodos turinio, įgautos žinios gali būti ne tik apie fotografiją, bet ir kitomis temomis. Edukacijos programa yra adaptuojama priklausomai nuo tuo metu esamos parodos Kauno fotografijos galerijoje. Dėl to edukacinėje programoje galima apsilankyti kelis kartus skirtingos parodos metu.
Architektūra, Kultūros paveldas

„Atrask Kauno istorijos įdomybes“

Kultūrinės edukacijos užsiėmimo „Atrask Kauno istorijos įdomybes“ metu susipažinsite su elektroniniais žinynais „Kaunas: datos ir faktai“ (https://datos.kvb.lt/), „Žymūs Kauno žmonės:
atminimo įamžinimas“ (http://atminimas.kvb.lt/) bei virtualiu edukaciniu žaidimu „Išnykusios praeities ženklai“ (https://praeitieszenklai.kvb.lt/). Lietuvos istorijos žinias papildysite Kauno miesto ir apylinkių istorijos žiniomis ir mokysitės jas kūrybiškai pritaikyti. Susipažinsite su įvairių tautų kultūros paveldo objektais Kaune. Lavinsite informacijos paieškos įgūdžius, atliksite kritinį informacijos vertinimą skatinančias užduotis (ieškosite informacijos, kuri patvirtintų arba paneigtų tikro/tariamo istorinio fakto teisingumą/ klaidingumą). Edukacijos pabaigoje kursite ir pristatysite Kauno viziją („Kaunas 2050 metais“), kuria atskleisite savo kūrybingumą. „Atrask Kauno istorijos įdomybes“ – edukacija žingeidžiai ir kūrybingai klasei!
Kita, Etninė kultūra

Edukacija KAUNE ,,Paslaptingas atradimų pasaulis Kauno Zooparke"

Kuo skiriasi ožkos nuo avių? Ką valgo ar geria ežiukas? Kaip atskirti vėžlio patiną nuo patelės ir ar turi vėžliai dantis? Ar surikatų jaunikliai turi aukles bei mokytojus? Ar
gražuoliai šikšnosparniai gali būti vegetarais ir veltis į plaukus? Kodėl triušiai nėra graužikai? O ar prisimenate, koks ilgas ir sudėtingas buvo avelių užaugintos vilnos kelias virstant siūlu ir kaip šiuolaikinės technologijos palengvino šį darbą? Kokius žaidimus žaidė, šokius šoko mūsų protėviai, kuomet pavargdavo vilną verpti? Pasinerkite į nuostabųjį Kaunas Zoopark gyvūnų pasaulį ir mes atsakysime ne tik į šiuos, bet ir daugelį kitų jūsų užduodamų klausimų per kultūrinę veiklą, klausymą, ieškojimus, meninę išraišką, atradimus, lietimą, maitinimą. Esame tikri, kad papildysime jūsų žinių bagažą geromis emocijomis ir netikėtais gyvūnijos pasaulio atradimais.
Kultūros paveldas

Kauno pilies lobis

Ar žinote, kad Kauno pilyje yra paslėptas lobis? Iki šiol dar niekam nepavyko jo rasti – galbūt jūs būsite tas laimingasis, kuriam pasiseks? Užsiėmimo metu pasitelkus orientacinį
žaidimą dalyviai susipažindinami su senaisiais LDK kunigaikščiais: atsakinėdami į istorinius klausimus, atlikdami užduotis ir sekdami užuominomis dalyviai turi surasti lobių skrynią bei raktą nuo jos. Edukacinio užsiėmimo „Kauno pilies lobis“ herojai yra šeši Gediminaičiai, kurie Kauno pilyje paslėpė lobį ir norintiems pirmiems jį surasti, reikės atlikti kelias užduotis. Kad gerai jas atliktų, dalyviams teks dėmesingai klausyti, ką pasakoja edukatorius, išgirsti užuominas ir pasitelkti kūrybišką mąstymą ir greitą orientaciją. Užsiėmimo metu daug kartų aptariami tie patys šeši Gediminaičiai, kad vaikai gebėtų atskirti, kuo kiekvienas yra svarbus. Taip mokiniai praplės žinias apie kultūrinį paveldą klausydamiesi edukatoriaus pasakojimų apie Gediminaičių giminę. Moksleiviai išmoksta sudaryti valdovų genealoginį medį ir šią patirtį galės pritaikyti kurdami savo giminės genealoginį medį.
Kultūros paveldas

Kauno pilies mozaika

"Kauno pilies istorijos mozaika" - tai apžvalginė ekskursija, kurios metu lankytojai supažindinami su pilies istorija ir funkcijomis, dabartine Pilies skyriaus ekspozicija.
Ekskursijos metu dalyviai turi galimybę išbandyti interaktyvias edukacines pramogas: gėdos stulpą, kalinio grandines, pasimatuoti senovinius aksesuarus, "pažaisti archeologus".
Rodomi įrašai: 1 - 1020