Dailė, Kultūros paveldas

Senoji knygrišystė. Archyvinių rankraštinių knygelių gamyba

Edukacijos metu supažindinama su knygrišystės amato raida, įrankiais, medžiagomis, jų ypatybėmis. Trumpai pasakojama apie Renesanso/Žygimanto Augusto laikų ir kitų laikotarpių
knygrišystės amatą. Mokoma kūrybinės knygrišystės pagrindų, naudojant senąsias istorines technologijas. Užsiėmimo metu mokoma vienos iš seniausių knygrišystės technikų - archyvinio rankraštinio įrišo. Užsiėmimo metu pasiruošite lankus iš popieriaus ir prisiūsite juos prie augalinio išdirbimo odos viršelio, viršelį dekoruosite antspaudais, atkurtais pagal Žygimanto Augusto bibliotekos knygų viršelių ornamentus, arba kitais laikotarpiui būdingais raštais, įspaudais, simboliais.
Architektūra, Kultūros paveldas

Senoji Šiaulių miesto „Lobyno saugykla“

Edukacinis užsiėmimas Senoji Šiaulių miesto „Lobyno saugykla“ Buvusios miesto iždinės (banko) pastatas yra pačiame miesto centre, istorinėje jo dalyje. Tai vienas iš nedaugelio
išlikusių XX a. pradžios istorinių pastatų Šiauliuose (architektas - Stanislovas Kačkovskis). Edukacinis užsiėmimas skirtas pristatyti mokiniams buvusią miesto iždinę. Jo metu supažindinsime mokinius su pastato raidos istorija, ją papildydami nuotraukose užfiksuotais vaizdais bei pačiu iždinės pastatu. Apžiūrėsime neoklasicizmo stiliaus banko statinį, įvertinsime jo architektūros pokyčius nuo statybų pradžios (1907 – 1908 m.) iki dabartinių laikų. Vaikai galės apžiūrėti pastato viduje esančią didžiąją „Lobyno saugyklą“, pinigams laikyti seifus, pasivaikščioti po buvusio banko patalpas. Šio užsiėmimo metu vaikams bus pateikiamos trumpos pastabumą ir dėmesingumą lavinančios užduotys. Mokiniai edukacijos metu pildys praktinės veiklos užduočių lapus, o jos pabaigoje pristatys ir aptars savo grupių atliktus darbus, pasidalins patirtais įspūdžiais ir emocijomis.
Dailė, Kultūros paveldas

Senoji knygrišystė. Suvenyrinių knygelių gamyba

Edukacijos metu supažindinama su knygrišystės amato raida, įrankiais, medžiagomis, jų ypatybėmis. Trumpai pasakojama apie Renesanso/Žygimanto Augusto laikų ir kitų laikotarpių
knygrišystės amatą bei knygas. Mokoma kūrybinės knygrišystės pagrindų, naudojant senąsias istorines technologijas. Užsiėmimo metu pasiruošite lanką iš popieriaus ir prisiūsite jį prie augalinio išdirbimo odos viršelio, viršelį galėsite dekoruoti antspaudais, atkurtais pagal Žygimanto Augusto bibliotekos knygų viršelių ornamentus, arba kitais laikotarpiui būdingais raštais, įspaudais, simboliais.
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Senoji namų mokykla

SVARBI INFORMACIJA: Išvažiuojamoji paslauga teikiama tik Panevėžio rajone. Programos tikslas – skatinti mokinių domėjimąsi krašto kultūros istorija, iškiliomis asmenybėmis, kilusiomis
iš Panevėžio krašto, lietuvių vaikų literatūros pradininkais, Švietimo istorija. Supažindinti su G. Petkevičaitės-Bitės visuomenine veikla – daraktoriavimu spaudos draudimo laikotarpiu, Puziniškyje organizuotais mokymo kursais vaikams, jaunimui ir suaugusiesiems. Padėti mokiniams įgyti kultūrinio sąmoningumo žinių, ugdyti socialinio ugdymo gebėjimus, nuostatas, reikalingas suprasti, priimti, gerbti ir dalyvauti perduodant kultūrines vertybes, plėtoti savo kultūrinės raiškos gabumus. Programos uždaviniai: • padėti vaikams ugdytis tautinį tapatumą ir etnokultūrinį raštingumą, pažinti ir vertinti savo krašto kultūrą, papročius, tradicijas; • ugdyti kūrybines galias, iniciatyvumo, pažinimo, komunikavimo kompetencijas; • pažinti ir išbandyti kultūrinės raiškos galimybes. Programos rezultatai: edukacinės programos dalyviai susipažįsta su muziejaus istorija, įgyja žinių, padedančių suprasti, kaip gyvena žmonės, kaip jų gyvenimas keičiasi, koks ryšys yra tarp tarp praeities, dabarties ir ateities; išsiugdo gebėjimus, kurių reikia pažįstant pasaulį, jį tiriant. Programos pradžioje edukacinės programos dalyviai supažindinami su Lietuviškos spaudos draudimo laikotarpiu, knygnešyste, G. Petkevičaitės- Bitės indėliu gelbėjant lietuviškąją spaudą, pasakojama apie dvare įrengtą knygų slėptuvę, supažindinama su tuometinio mokymosi ypatumais, sunkumais ir problemomis. Po pasakojimo pereinama prie praktinių edukacinių pamokų. I pamoka „Senoviško sąsiuvinio – tetradkos gamyba“ Anuomet sąsiuvinis buvo vadinamas „tetradka“. Baltas popierius tada buvo didelė prabanga, todėl rašymui naudojo patį paprasčiausią vyniojimo popierių. Jį susiūdavo vilnoniais arba lininiais verptais siūlais, kad lapai neišbyrėtų. Vaikams išdalinami lapai sąsiuvinio ruošiniai su G. Petkevičaitės-Bitės atvaizdu, siūlai, adatos.
Muzika

Senoji Europos ir Lietuvos dvarų muzika

Muzikinės edukacijos ciklas „Senoji Europos ir Lietuvos dvarų muzika“ simboliškai žymi choro „Polifonija“ kelio pradžią, todėl šios programos pagrindas – naujai prikelti, šiauliečių
kolektyvo atlikti XVI a. - XVII a. kompozitorių kūriniai. Įdomu tai, kad šių muzikos kūrėjų gyvenimai, likimai ir kūrybiniai keliai vienaip ar kitaip susiję su Lietuva ir jos valdovais. Muzikinės edukacijos metu mokyklinio amžiaus vaikai yra supažindinami ne tik su muzikiniais kūriniais ir jų atlikimu, bet ir su tuometinėmis Senosios Europos ir Lietuvos aktualijomis ir gyvenimo subtilybėmis. Kelionėje laiku vaikai sužinos, kad Lietuvos didikai ir jų atžalos buvo pasklidę po visą Europą, kad Lietuvos didysis kunigaikštis ir Lenkijos karalius buvo Ispanijos karaliaus pusbrolis, giminiavęsis su visais Europos monarchais. Bus priminta, kokia muzika žavėjosi Radvilos, Jogailaičiai, kokie svetimšaliai kompozitoriai dirbo Lietuvoje, ko nuvykę į kitus Europos kraštus klausėsi Lenkijos-Lietuvos karaliai. Edukacijos vedėjas Sigitas Vaičiulionis supažindins su XVI a. - XVII a. Lietuvoje skambėjusiais vokalinės muzikos žanrais: madrigalu, motetu ir kt. Kultūrinės edukacijos tikslai: • Formuoti aktyvaus dalyvavimo Lietuvos kultūriniame gyvenime įgūdžius; • Sudaryti galimybes mokiniams pakartoti, įtvirtinti ir plėsti žinias, gautas muzikos pamokose, vadovaujantis bendrąja mokymo ir ugdymo programa; • Formuoti mokinių įgūdį teorines žinias taikyti praktiškai.
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Senoji knygrišystė. Archyvinių rankraštinių knygelių gamyba

Edukacijos metu supažindinama su knygrišystės amato raida, įrankiais, medžiagomis, jų ypatybėmis. Trumpai pasakojama apie Renesanso/Žygimanto Augusto laikų ir kitų laikotarpių
knygrišystės amatą. Mokoma kūrybinės knygrišystės pagrindų, naudojant senąsias istorines technologijas. Užsiėmimo metu mokoma vienos iš seniausių knygrišystės technikų - archyvinio rankraštinio įrišo. Užsiėmimo metu pasiruošite lankus iš popieriaus ir prisiūsite juos prie augalinio išdirbimo odos viršelio, viršelį dekoruosite antspaudais, atkurtais pagal Žygimanto Augusto bibliotekos knygų viršelių ornamentus, arba kitais laikotarpiui būdingais raštais, įspaudais, simboliais.
Muzika

Senoji Europos ir Lietuvos dvarų muzika

Muzikinės edukacijos ciklas „Senoji Europos ir Lietuvos dvarų muzika“ simboliškai žymi choro „Polifonija“ kelio pradžią, todėl šios programos pagrindas – naujai prikelti, šiauliečių
kolektyvo atlikti XVI a. - XVII a. kompozitorių kūriniai. Įdomu tai, kad šių muzikos kūrėjų gyvenimai, likimai ir kūrybiniai keliai vienaip ar kitaip susiję su Lietuva ir jos valdovais. Muzikinės edukacijos metu mokyklinio amžiaus vaikai yra supažindinami ne tik su muzikiniais kūriniais ir jų atlikimu, bet ir su tuometinėmis Senosios Europos ir Lietuvos aktualijomis ir gyvenimo subtilybėmis. Kelionėje laiku vaikai sužinos, kad Lietuvos didikai ir jų atžalos buvo pasklidę po visą Europą, kad Lietuvos didysis kunigaikštis ir Lenkijos karalius buvo Ispanijos karaliaus pusbrolis, giminiavęsis su visais Europos monarchais. Bus priminta, kokia muzika žavėjosi Radvilos, Jogailaičiai, kokie svetimšaliai kompozitoriai dirbo Lietuvoje, ko nuvykę į kitus Europos kraštus klausėsi Lenkijos-Lietuvos karaliai. Edukacijos vedėjas Sigitas Vaičiulionis supažindins su XVI a. - XVII a. Lietuvoje skambėjusiais vokalinės muzikos žanrais: madrigalu, motetu ir kt. Kultūrinės edukacijos tikslai: • Formuoti aktyvaus dalyvavimo Lietuvos kultūriniame gyvenime įgūdžius; • Sudaryti galimybes mokiniams pakartoti, įtvirtinti ir plėsti žinias, gautas muzikos pamokose, vadovaujantis bendrąja mokymo ir ugdymo programa; • Formuoti mokinių įgūdį teorines žinias taikyti praktiškai.
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Senoji knygrišystė. Suvenyrinių knygelių gamyba

Edukacijos metu supažindinama su knygrišystės amato raida, įrankiais, medžiagomis, jų ypatybėmis. Trumpai pasakojama apie Renesanso/Žygimanto Augusto laikų ir kitų laikotarpių
knygrišystės amatą bei knygas. Mokoma kūrybinės knygrišystės pagrindų, naudojant senąsias istorines technologijas. Užsiėmimo metu pasiruošite lanką iš popieriaus ir prisiūsite jį prie augalinio išdirbimo odos viršelio, viršelį galėsite dekoruoti antspaudais, atkurtais pagal Žygimanto Augusto bibliotekos knygų viršelių ornamentus, arba kitais laikotarpiui būdingais raštais, įspaudais, simboliais.
Architektūra, Kultūros paveldas

Senoji Šiaulių miesto iždinė - kultūros paveldo objektas

Edukacinis užsiėmimas „Senoji Šiaulių miesto iždinė - kultūros paveldo objektas“. Buvusios miesto iždinės (banko) pastatas yra pačiame miesto centre, istorinėje jo dalyje. Tai vienas iš
nedaugelio išlikusių XX a. pradžios istorinių pastatų Šiauliuose (architektas - Stanislovas Kačkovskis). Edukacinis užsiėmimas skirtas pristatyti mokiniams buvusią miesto iždinę bei šalia jos esančius vertingus kultūros paveldo objektus. Jo metu supažindinsime mokinius su pastato raidos istorija, ją papildydami nuotraukose užfiksuotais vaizdais bei pačiu iždinės pastatu. Apžiūrėsime neoklasicizmo stiliaus banko statinį, įvertinsime jo architektūros pokyčius nuo statybų pradžios (1907 – 1908 m.) iki dabartinių laikų. Vaikai galės apžiūrėti pastato viduje esančią didžiąją „Lobyno saugyklą“, pinigams laikyti seifus, pasivaikščioti po buvusio banko patalpas. Šio užsiėmimo metu vaikams bus pateikiamos trumpos pastabumą ir dėmesingumą lavinančios užduotys. Pažintinės - mokomosios ekskursijos „Aplink buvusią miesto „Lobyno saugyklą“ metu apžiūrėsime Didždvario rūmus, pasivaikščiosime po Prisikėlimo aikštę, miesto senąjį parką, Aušros alėją. Šiuos objektus apjungėme į vieną kultūrinį kraštovaizdį, siekdami sukelti mokiniams daugiau teigiamų asmeninių pojūčių, emocijų bei patraukliau perteikti to laikmečio architektūros stilių. Mokiniai edukacijos metu pildys praktinės veiklos užduočių lapus, o jos pabaigoje pristatys ir aptars savo grupių atliktus darbus, pasidalins patirtais įspūdžiais ir emocijomis.
Rodomi įrašai: 1 - 99