DĖMESIO! Kultūros paso paslaugos gali būti vykdomos nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2022 m. gruodžio 20 d. imtinai
Etninė kultūra

Edukacinė programa "Meniškas kaimas"

Programa "Meniškas kaimas" skirta 2-7 kl. moksleiviams susipažinti su lietuvių liaudies tradicijomis ir amatais. Programoje dalyviai išgirsta pasakojimą apie skirtingiems metų
laikams senovėje būdingus darbus, tradicijas ir papročius, diskusijos metu patys mėgina juos prisiminti. Pasakojimo metu išgirsta gyvai atliekamas tradicines lietuvių liaudies dainas. Rodomas 10 min filmas "Pažintis su moliu", sukurtas tradicinių amatų centre "Meniškas kaimas" kasmetinių tradicinės keramikos seminarų metu. Filmo metu, išsamiai supažindinama su keramikos amato procesu: molio paruošimu, džiovinimu, lipdymo ir dekoravimo būdais, tradiciniais juodosios ir raugo keramikos degimo būdais. Praktinėse dirbtuvėse dalyviai nusilipdo tradicinę puodynėlę. antroje programos dalyje dalyviai supažindinami su vaško tradicijomis Lietuvoje, kaip atsiranda vaškas ir vaško gaminiai, pateikiami vaško ir jo gaminių pavyzdžiai, gamybos priemonės, gaminimo būdai ir progos, kuomet žvakė būdavo uždegama. Dalyviai nusilieja bičių vaško žvakę. Programos pabaigoje apžiūrimos tradicinės juodosios ir raugo keramikos krosnys, keramikos darbų ekspozicijoje dalyviai atpažįsta tradicinius keramikos darbus.
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Senovės baltų gyvensena

Senovės baltų gyvensena – tai trijų valandų patyriminė edukacija gamtoje įkurtame senoviniame kaimelyje, kuri supažindins dalyvius su dviem svarbiausiomis senovinio žmogaus gyvenimo
sritimis – karyba ir virtuve. Visus atvykusius dalyvius muziejaus edukatoriai, įsikūniję į X -XIII a. gyventojus vesis ieškoti baltų senosios praeities – protėvių kaimo su gyva 1000 metų senumo istorija. Grupė 1val. praleis senovinėje lauko virtuvėje, o kitą valandą svečiuosis senovinio kario menėje. Po edukacijų, grupė turės galimybę dar 2val. papildomai praleisti gamtoje, išmėginti įvairiausius senovinius žaidimus ir pramogas, užkąsti savo atsivežtų užkandžių įrengtoje pavėsinėje. Plačiau apie senovinę virtuvę: Senovinėje lauko virtuvėje šeimininkai kartu su dalyviais ruošis puotai, kūrens ugnį, virs arbatą, keps duoneles, blynus taip, kaip tai darydavo mūsų protėviai. Programos tikslas – supažindinti vaikus su protėvių virtuve ir tuo metu gyvenusių žmonių maisto racionu, patiekalais ir maisto gaminimo būdais, kultūros tradicijomis ir istorija. Edukacijos metu siekiama dalyvius suburti į komandą, kur kiekvieno mažas darbas lauko virtuvėje kuria vertę galutiniam rezultatui – senovinei puotai autentiškoje aplinkoje su pasakojamomis istorijomis ir dainomis. Plačiau apie senovinę karybą: Edukacijoje mokiniai turės puikią progą pasijusti „senovės kario kalyje“ ir išmėginti jėgas treniruotėse. Dalyviai bus supažindinami su to meto kario apranga ir ginklais. Vyks karių pratybos, mokiniai treniruosis ir mokysis įvairių taktinių manevrų (svaidyti mažąsias ietis – akstis; sudaryti įvairias apsaugines skydų kombinacijas), – bus galima patirti, ką reiškia būti vieninga kariuomene (komanda).
Kultūros paveldas, Etninė kultūra

Karaliaus Mindaugo laikų Lietuva

Ši programa - tai kupina emocijų kelionė laiko mašina į XIIIa. Programos tikslas – gyvai, pristatyti XIII a. istorijos laikotarpį, kuomet Lietuva formavosi kaip valstybė. Šios programos
metu vaikai istoriją išgyvens patys, per aktyvų dalyvavimą: • susipažins su XIII a. gyventojų drabužiais – iš kokių medžiagų buvo siuvami drabužiai, kokie aksesuarai ir kokiu tikslu buvo naudojami, kokiais papuošalais puoštasi ir pan. Kiekvienas programos dalyvis apsirengs senoviniu drabužiu, kelis dalyvius patys vaikai aprengs pilnu XIII a. vyro ir moters kostiumu. Sužinos kokias pareigas ir teises turėjo to meto vyrai ir moterys. • Praktinių užduočių pagalba vaizdžiai susipažins su to meto kario kasdienybe: pajausti tikro kalavijo svorį, išbandyti skydų sienos jėgą, pasimatuoti kario šarvus, šalmą, skydą ir kitus ginklus. Programa užbaigiama teatralizuotu pasakojimu apie Karaliaus Mindaugo nuopelnus suvienijant įvairias baltų žemes ir pradedant Lietuvos kaip stiprios ir galingos valstybės istoriją. Atvykę į Jūsų mokyklą, sukursime autentišką, gausią rekonstruotų, pagal tikrus archeologinius radinius eksponatų aplinką, leidžiančią mokiniams lengvai įsijausti į to meto gyvenimą. Visi programoje naudojami eksponatai (skydai, ginklai, šarvai rūbai) yra naudojami, juos galima liesti, matuotis, įvertinti jų struktūrą, svorį ir kt. Šios programos pagalba siekiame vizualizuoti mokykloje gautas teorines žinias apie Karaliaus Mindaugo laikus, praplėsti mokinių akiratį, leisti susidaryti platesnį to laikotarpio vaizdą, Suteikti kuo daugiau teigiamų emocijų ir pažinimo džiaugsmo prisiliečiant prie to meto ginklų, senovinių rūbų rekonstrukcijų, papuošalų bei skatinti pasididžiavimą ir pagarbą savo protėvių kraštui, istorijai, kultūrai. SVARBU: Ši edukacija organizuojama, kai tai pačiai dienai rezervuojamos 4 - 5 tos pačios mokyklos dalyvių grupės (grupės dydis 15–30 mokinių).
Dailė, Kultūros paveldas

Senovinių stalo žaidimų dirbtuvės (Nuotolinė paslauga)

Edukacija „Senovinių stalo žaidimų dirbtuvės“ – tai puiki galimybė pasikviest edukaciją į mažas ir tolimuose rajonuose esančias mokyklas. Stalo žaidimai - puiki metodinė priemonė
įvairiausioms mokinių kompetencijoms ugdyti: nuo bendrųjų(bendravimo, bendradarbiavimo, taisyklių laikymosi, mokėjimo laimėti ir pralaimėti), iki specialiųjų – skaičiavimo, loginio, strateginio mąstymo, skaitymo įgūdžių, kūrybiškumo lavinimo ir kt. Užsisakę šią edukaciją, el. paštu gausite paruoštą visą reikiamą medžiagą, kad dalyviai galėtų patys pasigaminti senovinius žaidimus(žaidimų aprašymai, taisyklės, brėžiniai, vaikštukai, įvairūs patarimai ir instrukcijos.) Programos tikslai: • Skatinti stalo žaidimų kultūrą mokyklose • Supažindinti mokinius su stalo ir kitais žaidimais, kurie buvo žaidžiami senovėje įvairiausiuose kontinentuose, ypatingą dėmesį skiriant viduramžių Europoje ir, žinoma, Lietuvoje gyvavusiems stalo žaidimams. • Netradiciniu būdu paskatinti vaikus domėtis istorija, kultūra, senovės tradicijomis, skatinti vaikų kūrybiškumą. • Suburti klasės kolektyvą tarpusavio bendravimą ir bendradarbiavimą skatinančiai veiklai, suteikti visus reikiamus įrankius žaidimų gamybai ir tolesniam jų panaudojimui mokykloje. Kaip vyks edukacija: Prieš edukaciją mokytojas gaus visas reikiamas priemones paprastų, popierinių stalo žaidimų gamybai. Kartu gaus ir informaciją apie edukaciją, instrukciją kaip pasigaminti žaidimus, bei trumpą video mokiniams apie numatomą edukaciją. Edukacija vyks ZOOM, ar kitoje mokyklai priimtinoje virtualaus susitikimo platformoje. Vaikai jau turės pasigaminę reikiamus stalo žaidimus. Edukatorius pristatys kiekvieną stalo žaidimą, papasakos jo istoriją ir išmokys juo žaisti, tuomet kiekviena grupė galės išbandyti pasigamintus žaidimus, konsultuotis su edukatoriumi, jei kas bus neaišku. Išbandžius vienus žaidimus, grupės turės paaiškinti kitiems vaikams savo išbandytą žaidimą. Taigi, kiekvienas galės ne tik pasimokyti, bet ir pats pabūti mokytoju!
Dailė, Kultūros paveldas

Senoviniai stalo žaidimai: išmok, pasigamink ir žaisk.

Stalo žaidimai - puiki metodinė priemonė įvairiausioms mokinių kompetencijoms ugdyti: nuo bendrųjų(bendravimo, bendradarbiavimo, taisyklių laikymosi, mokėjimo laimėti ir pralaimėti),
iki specialiųjų – skaičiavimo, loginio, strateginio mąstymo, skaitymo įgūdžių, kūrybiškumo lavinimo ir kt. Edukacijos metu mokiniai ne tik sužinos ir išmoks žaisti, bet ir patys pasigamins labiausiai patikusius stalo žaidimus, kuriuos galės sėkmingai žaisti ir ateityje. Šia programa siekiame: • Skatinti stalo žaidimų kultūrą mokyklose • Supažindinti mokinius su stalo ir kitais žaidimais, kurie buvo žaidžiami senovėje įvairiausiuose kontinentuose, ypatingą dėmesį skiriant viduramžių Europoje ir, žinoma, Lietuvoje gyvavusiems stalo žaidimams. • Netradiciniu būdu paskatinti vaikus domėtis istorija, kultūra, senovės tradicijomis, skatinti vaikų kūrybiškumą. • Suburti klasės kolektyvą tarpusavio bendravimą ir bendradarbiavimą skatinančiai veiklai.
Rodomi įrašai: 1 - 55